Epik...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Epik...

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epik...

Epik Empire og Epik Legend er to suber jeg vurderer, da i hovedsak Legend modellen. Er det noen her inne som har testet noen av disse od dannet seg en formening om åssen dem er oppimot SVS?

Ser jo at effekten på forsterkerne er jo noe mindre enn SVS sine modeller, men det trenger jo ikke ha allt å si...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag Johnsen (uofisiell norgesmester i utstyrstesting )har testet empire mot svs

minHifi profilen hans finner du her

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville ha startet med å spørre i den "offsielle" Epik tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/105139-epik.html

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag Johnsen testet Epic Empire opp mot SVS sin Ultra i sitt sinnsyke stereo oppsett, og her er hva han hadde å si:

"Siste nytt, SVS PC13 Ultra vant kampen mot EPIK Empire. Den ultradype bassen fra SVS ble loddet på vektskålen, skaper mer rom, dybde og ro i lydbildet. EPIK sparker litt mer på i 60 hz regionen"

Edit: Var litt sent ute der ja........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Epik Empire og Epik Legend er to suber jeg vurderer, da i hovedsak Legend modellen. Er det noen her inne som har testet noen av disse od dannet seg en formening om åssen dem er oppimot SVS?

Ser jo at effekten på forsterkerne er jo noe mindre enn SVS sine modeller, men det trenger jo ikke ha allt å si...

Hørte Epik Empire mot Svs PC13ultra på Lsound! Epik subben sparket hardere på høyt volum med musikk som feks Infected mushroom, annet ting med trykket over 40-50hz!

Når det kommer til film så var Epik subben "grei nok" og inntrykket var: ja denne var jo ålreit..

Men så hørte jeg PC13Ultra: Denne hadde laangt mer kraft og autoritet når det kom til dypbass å var rett og slett overlegen i mine og min kompis sine ører!

Dog på Musikk så syntes jeg Epik subben var bedre, den minner litt om klipsch sine subber i bassen! Den spiller også med mer SPL en PC13ultra såvidt jeg fikk erfare over 40hz!

Men ta til hensyn at Lsound sitt rom er Vanvittig dempet! og ble ikke imponert av noen av subbene i demorommet før jeg fikk en ultra selv i hus takket være Deg selv

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Epik Legend i mitt rom, men har ikke fått testet den nok til å felle noen endelig "dom" enda. Men det jeg kan si er at dersom du ønsker en bass som skal sette seg i brystkassen fremfor i "balleregionen" så kan Epik nok være et godt alternativ. Dersom du ønsker at hele rommet skal settes i selvsving og dypbassen er det du ønsker deg mest i hele verden, så vil SVS være veien å gå. I mitt rom prioriterer jeg førstnevnte type bass, og Legend lover meget godt til nå.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har Epik Legend i mitt rom, men har ikke fått testet den nok til å felle noen endelig "dom" enda. Men det jeg kan si er at dersom du ønsker en bass som skal sette seg i brystkassen fremfor i "balleregionen" så kan Epik nok være et godt alternativ. Dersom du ønsker at hele rommet skal settes i selvsving og dypbassen er det du ønsker deg mest i hele verden, så vil SVS være veien å gå. I mitt rom prioriterer jeg førstnevnte type bass, og Legend lover meget godt til nå.
    Jeg har akk. solgt min SVS PC13 Ultra for å gå for noe billigere å med mindre dypbass da jeg bor i betongblokk å har litt guffne naboer til tider.

Men har også sett på Velodyne CHT-12Q som selges for 5000.- på Soundgarden.

Åssen tror dere Velodyne CHT-12Q er oppimot Epik Legend?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har jo 45 dagers returrett så er bare å prøve

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Inntrykket jeg også satt igjen med. Epic'en har mer brystkasse bass enn det Ultra'en hadde. Hadde jeg kjørt monitorer som f.eks B&W 805, hadde valget falt på Epic Empire. Men siden jeg sitter på RF-7, akkurat som Kekka har jeg mer enn nok brystkasse bass der. Det jeg trengte var dypet, og der var Ultra'en overlegen Epic Empire.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Jeg har akk. solgt min SVS PC13 Ultra for å gå for noe billigere å med mindre dypbass da jeg bor i betongblokk å har litt guffne naboer til tider.
    Med tanke på at RF-7'ene i de fleste rom har respons ned under 30Hz, hvorfor skaffe seg en "underlegen" SUB i forhold til resten av utstyret du kjører egentlig? Er det vel like greit å kjøre uten SUB, og la RF-7'ene ta seg av hele sullamitten.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Med tanke på at RF-7'ene i de fleste rom har respons ned under 30Hz, hvorfor skaffe seg en "underlegen" SUB i forhold til resten av utstyret du kjører egentlig? Er det vel like greit å kjøre uten SUB, og la RF-7'ene ta seg av hele sullamitten.

Tanken har jo slått meg, men er morsomt å teste nytt vettu. Men kanskje bør legge dette på is en stund å se om det kommer noe som kan ta opp kampen med Ultraen til en fornuftigpris. Skal se A-team ikveld uten sub å se åssen det er.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist man tar pris i betrakting, så får man jo nesten to stk Epik subber til prisen av en SVS. Og da vinner vel Epik i en krig om film og musikk bassen, men beste hadde nok vert en av hver for å få hele området

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med 2 sånne SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS dette er jo ikke gale pris i det heile tatt , har valgt 2 sånne i stedet for epik... svs er noe for seg selv

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dum rørene til SVS, fantastisk når du vil ha dyp bass. Men savner trøkket man får på kino eller sparket i magen. Så derfor blir det en Epik med 2x15" på meg no Når det er plass blir det vel svs for dypbassen + rumperistere.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Er ikke dum rørene til SVS, fantastisk når du vil ha dyp bass. Men savner trøkket man får på kino eller sparket i magen. Så derfor blir det en Epik med 2x15" på meg no Når det er plass blir det vel svs for dypbassen + rumperistere.
    ja men det er ikke ein dum subwoofer det , få høre hvordan den spiller da

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to stk Epik Legend i et ganske lite rom, 10-12kvm, og det trøkker hvertfall bra. Det er langt mer "trøkk" og PA/brystkasselyd enn jeg er vant til fra subber, og de gjør etter min mening en bra jobb både til musikk og film. Målinger hos meg viser også en svært jevn og ryddig frekvensrespons.

De går dog ikke så veldig dypt i mitt rom hvertfall, så hvis det er den virkelige gjeddedype bassen som er viktigst så er kanskje et annet merke et bedre valg.
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •