tåler høytalere "litt" fukt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artigt at du nevnte Dynaudio siden det var nettopp countour 3,2 jeg hadde før

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Etter mine begreper, burde du ha fjernet emballasjen med en gang du tok dem inn i varmen.
    Om høyttalerne blir stående i pappeskene(?) vil man få en slags termos-effekt, ved at pappen til en viss grad holder varmen ute. Samtidig som den også vil holde fuktigheten "inne"!
    En viss sirkulasjon av luft inn i eskene vil man uansett få, og dermed vil fuktigheten i den varme luften kondenseres på de kalde flatene på høyttalerne.
    Luftsirkulasjonen vil samtidig være såpass liten, at flatene tørker opp tilsvarende sent.
    Som Ulf-B sier, er luftfuktigheten på denne årstiden ganske lav. Men tiltross for dette, oppstår det fort slike kondensproblemer allikevel.
    Om du umiddelbart hadde tatt høyttalerne ut av emballasjen, så tror jeg problemet nærmest hadde blitt eliminert.

Ellers har jo Lurve en meget god forklaring på hva som skjer, og hvorfor. ;-)

Noe skade på delefiltre og komponenter kan du nok se bort fra, så lenge du venter et par dager før du kobler dem til en forsterker.
    For egen del ville jeg faktisk vært litt mer bekymret for elementene, avhengig av hvilket materiale disse er laget av....
    når en avklimatiserer et produkt skal en bare bære inn produktet i esker å la det stå... aldri pakke opp!

da samles d som skulle komme av dugg på utsiden av pakken, og innholdet klimatiseres gradvis. fordi varm luft ikke slippes direkte inn i produktet.

slikt er veldig viktig i tømmeryrket. både gips å parkett. er bare å kaste om det ikke tenkes på om vinteren.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Artigt at du nevnte Dynaudio siden det var nettopp countour 3,2 jeg hadde før
    Da har vi nok bare forskjellig oppfattning utifra hva vi har opplevd. Det viktigste er at du blir fornøyd i ditt rom.

Geir Arne

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •