Hvilke høyttalere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke høyttalere??

Tenkte å innvestere i nye høyttalere og lander da på Dali, men vet ikke riktig hvem som egner seg best til mitt formål og derfor tenkte jeg å høre med dere. De skal hovedsaklig brukes til tv-titting og film. Det jeg hadde tenkt er å ha like forran og bak. Senter tenkte jeg på Dali Mentor Vokal for den har jeg hørt skal være bra. Forsterkeren er Denon AVR-4310. Det er følgende høyttalere som jeg trenger hjelp med:

DALI Concept 10 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI LEKTOR 8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI IKON 7 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal prioriteres, musikk eller film evt begge deler like mye.

Hva slags musikk skal spilles?

Geir Arne

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Tenkte å innvestere i nye høyttalere og lander da på Dali, men vet ikke riktig hvem som egner seg best til mitt formål og derfor tenkte jeg å høre med dere. De skal hovedsaklig brukes til tv-titting og film. Det jeg hadde tenkt er å ha like forran og bak. Senter tenkte jeg på Dali Mentor Vokal for den har jeg hørt skal være bra. Forsterkeren er Denon AVR-4310. Det er følgende høyttalere som jeg trenger hjelp med:

DALI Concept 10 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI LEKTOR 8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI IKON 7 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    ta deg en tur å lytt, ka vi andre her inne mener, betyr egentlig ingenting det, for det er jo tross alt dine egne ører som skal bli fornøyd 8-)

men korfor kun dali, det finnes jo masse annet bra der ute. for all del, dali er kjempe høytalere det, men det finnes jo så mye annet bra der ute
    men concept 10, er en litt rocka høytaler, som spiller veldig høyt, og spille de fleste sjangere veldig bra, men den trenger en del sevje for å spille skikkelig da, så eg tviler litt på om denonen din klarer det.
    men skal du ha sub da? viss du skal se litt film, så anbefaler eg hvertfall det, for da trenger du heller ikkje så kraftige fronter.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emh, glemte å si at concept'en er de eneste eg har hørt av de tre der, og det var derfor eg kun skrev litt om den :P

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hva skal prioriteres, musikk eller film evt begge deler like mye.

Hva slags musikk skal spilles?

Geir Arne
    Film skal prioriteres men må låte klart og bra på musikk også. Blir pop og rock.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    ta deg en tur å lytt, ka vi andre her inne mener, betyr egentlig ingenting det, for det er jo tross alt dine egne ører som skal bli fornøyd 8-)

men korfor kun dali, det finnes jo masse annet bra der ute. for all del, dali er kjempe høytalere det, men det finnes jo så mye annet bra der ute
    men concept 10, er en litt rocka høytaler, som spiller veldig høyt, og spille de fleste sjangere veldig bra, men den trenger en del sevje for å spille skikkelig da, så eg tviler litt på om denonen din klarer det.
    men skal du ha sub da? viss du skal se litt film, så anbefaler eg hvertfall det, for da trenger du heller ikkje så kraftige fronter.
    Ønsker Dali fordi jeg har hatt det og fordi jeg synes de er bra. Sub har jeg. Forsterkeren er på 140 tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først er på HifiKlubben og tester; Kan du sjekke Dali Ikon 2 mk2, plassert oppå hver sin sub. Denne løsninga kan gi mer komplett lyd.
    Samtidig som forsterkeren får frigjort krefter siden bassen tas hånd om av subbene. Uten at budsjettet nødvendigvis strekkes nevneverdig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •