Trenger tips til center og sub!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til center og sub!

Er i god gang med hjemmekinobygging i kjelleren min.
    Har kjøpt inn det meste, men mangler center og sub.
    For å drive høytalere har jeg en onkyo 808. Blir ett 5.1 oppsett, så frontene blir bi-ampet sik at det blir bra med guffe på de.

Frontene jeg har er Klipcsh RF82, og rommet er ca 4m bredt og 6m langt.

Hvilken center og sub er det naturlige valget? Denne kinoen kommer til å bli brukt til film og spilling primært-
    Håper på å bruke MAX 10 000,- på dette.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhafeld
    Er i god gang med hjemmekinobygging i kjelleren min.
    Har kjøpt inn det meste, men mangler center og sub.
    For å drive høytalere har jeg en onkyo 808. Blir ett 5.1 oppsett, så frontene blir bi-ampet sik at det blir bra med guffe på de.

Frontene jeg har er Klipcsh RF82, og rommet er ca 4m bredt og 6m langt.

Hvilken center og sub er det naturlige valget? Denne kinoen kommer til å bli brukt til film og spilling primært-
    Håper på å bruke MAX 10 000,- på dette.
    Rc-64/62 og en svs pb-12 plus(om du finner en eller tilsvarende på brukten klarer du vel denne kombinasjonen til 10.000,-)

Tonart får jo også inn den nye rf serien i slutten av måneden.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!
    Er RC-62 jeg hadde sett for meg som center.
    Var på tonart forleden og fikk pris. Den kommer inn i slutten av mnd og er helt grei pris iforhold til budsjette mitt.
    Han anbefalte derimot ikke SVS da han påsto de ikke spilte musikk særlig bra. Han mente jeg burde gå for en Klipsch sub med 12" element da den var et bedre alternativ. Er dette reelt? Har kun hørt gode ting om SVS fra før jeg....

Fine med klipsch sub er jo prisen iforhold til SVS....Men vil jo ha mest mulig smell for pengene jeg oxo! =)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!
    Er RC-62 jeg hadde sett for meg som center.
    Var på tonart forleden og fikk pris. Den kommer inn i slutten av mnd og er helt grei pris iforhold til budsjette mitt.
    Han anbefalte derimot ikke SVS da han påsto de ikke spilte musikk særlig bra. Han mente jeg burde gå for en Klipsch sub med 12" element da den var et bedre alternativ. Er dette reelt? Har kun hørt gode ting om SVS fra før jeg....

Fine med klipsch sub er jo prisen iforhold til SVS....Men vil jo ha mest mulig smell for pengene jeg oxo! =)
    Mitt inntrykk av han som jobber der er heller dårlig, VELDIG dårlig. De har gitt mange spesielle tips når det kommer til valg og plassering av sub, som feks at man må ha en sub i hvert hjørne, og en rett under bildet. Det virker også som de sitter på meget lite informasjon om merkene de selger, da jeg aldri har fått noe konkrete svar når det kommer til tekniske spørsmål. Kjøp produktene de selger, men ta tips med en klype salt. SVS er ypperlig til musikk, han anbefaler selvfølgelig klipsch siden han selv selger det. Du får mer for pengene om du velger svs, uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler ditt intrykk ja! Virket ikke særlig lysten på å få solgt ting helller. Giddet ikke reise seg opp av godstolen sin engang når jeg kom, og virket mest opptatt av å få meg ut fra butikken slik at han kunne fortsette å sufe på nettet!

Noen som kan anbefale en god nettbutikk eller en butikk i sør trøndelag som selger klipsch? Har veldig lyst til å legge igjen pengene mine en annen plass enn tonart!
    Om noen veit av SVS brukt eller sjapper som selger unna billig, så kom med tips! =)

Håper på å ha kino ferdig til litt testing før 15 desember, så har litt tid på meg! =)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler ditt intrykk ja! Virket ikke særlig lysten på å få solgt ting helller. Giddet ikke reise seg opp av godstolen sin engang når jeg kom, og virket mest opptatt av å få meg ut fra butikken slik at han kunne fortsette å sufe på nettet!

Noen som kan anbefale en god nettbutikk eller en butikk i sør trøndelag som selger klipsch? Har veldig lyst til å legge igjen pengene mine en annen plass enn tonart!
    Om noen veit av SVS brukt eller sjapper som selger unna billig, så kom med tips! =)

Håper på å ha kino ferdig til litt testing før 15 desember, så har litt tid på meg! =)
    Jepp, er akkurat slik han er! Er så provoserende at ingen andre selger Klipsch i Trøndelag, hvertfall ikke som jeg vet om. Om du skal handle på nett, så kan du sjekke ut Kart - L-Sound AS, som har både klipsch og svs.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Jepp, er akkurat slik han er! Er så provoserende at ingen andre selger Klipsch i Trøndelag, hvertfall ikke som jeg vet om. Om du skal handle på nett, så kan du sjekke ut Kart - L-Sound AS, som har både klipsch og svs.

De skaffer Klipsch på Elkjop og Lefdal på enkelte modeller men kan være laang bestillings tid men meget konkuranse dyktige priser!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!
    Bestiller fra Lsound jeg! Dette utelukkende pga for dårlig service fra Tonart!

Men ang subwoofer står det mellom disse:

SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS

SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - L-Sound AS

Forskjellen er at den ene har 400watt og nyere forsterker, og den andre har 325watt. Den billigste er på lager, den andre "unconfirmed". Hvilken er lurt å velge? Er det så mye forskjell at det er verdt å vente på den største?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •