Fra bilbasser til aktiv hjemmekino basser?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra bilbasser til aktiv hjemmekino basser?

Hei!

Har en kasse baki bilen med 2 12" kenwood elementer i:
    Elementet
    Forsterkerene de kjører på nå.

Bilde

Er det mulig for meg, ved hjelp av en forsterker til innbygging (feks) fra ljudia. Og gjøre om denne kassa til en aktiv forsterker til hjemmekinoen?

Er temmelig grov den kassa de sitter i men... omlag 58l elns om jeg ikke husker feil. Har mulighet til og bygge ny kasse om det skulle bli et problem Denne boksen spiller så vindusviskerene FORRAN på bilen står og flagrer..

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonni90
    Hei!

Elementet

Bilde

Er det mulig for meg, ved hjelp av en forsterker til innbygging (feks) fra ljudia. Og gjøre om denne kassa til en aktiv forsterker til hjemmekinoen?

Er temmelig grov den kassa de sitter i men... omlag 58l elns om jeg ikke husker feil. Har mulighet til og bygge ny kasse om det skulle bli et problem Denne boksen spiller så vindusviskerene FORRAN på bilen står og flagrer..
    Det er jo mulig, men hvor bra det vil spille er jo en annen sak Om du har en omformer, eller røsker ut bilbatteriet er det vel mulig å få testa det før du evt kjøper nevnte forsterker?

Ville også valgt en vesentlig mye kraftigere forsterker enn den du linka til.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Elementet

Bilde

Ja, du kan bruke den som kinosub da. Men skal du ha en sånn type som du har linket til så bør den monteres på kassa, hvis du ikke ønsker å gjøre det så kan du bruke noe PA forsterkere samt ett aktivt delefilter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Det er jo mulig, men hvor bra det vil spille er jo en annen sak Om du har en omformer, eller røsker ut bilbatteriet er det vel mulig å få testa det før du evt kjøper nevnte forsterker?

Ville også valgt en vesentlig mye kraftigere forsterker enn den du linka til.
    Skal nok gå opp litt ja, men bare som et eksempel linket jeg den første jeg trykket på :P Vurderte kanskje og dra inn en sånn batterilader, og koble det opp til den bare for å teste... Burde gå?..

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok gå opp litt ja, men bare som et eksempel linket jeg den første jeg trykket på :P Vurderte kanskje og dra inn en sånn batterilader, og koble det opp til den bare for å teste... Burde gå?..
    Det går fint ja, men ta i betrakning at prisen på en forsterker som er kraftig nok fort havner opp mot 3000,-(Zachry DSW-400), og det får du mange gode aktive suber til på brukten, og heller selge bilanlegget, så kan du kanskje gå i pluss også

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel opp i over 500w skal det bli en brukbar bass.

El lite tips... Det vil nok komme en del Base subamper på 500w+ for salg i fremtiden til DIY prosjekter..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint ja.

Allright! Da blir det og hooke opp det når jeg er hjemme igjen på mandagen! Hvis detta rister like mye som det gjør i bilen... skal jeg si meg mer en foronøyd + hilse PENT på naboen neste gang jeg ser han

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint ja, men ta i betrakning at prisen på en forsterker som er kraftig nok fort havner opp mot 3000,-(Zachry DSW-400), og det får du mange gode aktive suber til på brukten, og heller selge bilanlegget, så kan du kanskje gå i pluss også
    Er det jeg har gått og vurdert lenge nå...kostet meg rund 8-9 lapper nytt i sommer dette bilanlegget.. så er jo rom for at den kunne finansiert et par XLS-28 + en grei sub men er jo litt knyttet til den da <3

Edit: Om det er noen som er interesert i denne kassa, send meg en pm. Så snakker vi om det!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden