Cerwin vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Cerwin vega

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega

En ting jeg lurer på.
    Hvorfor mener folk at cerwin vega bare lager brumblende bass og skrikende diskant? med min erfaring av cv så mener jeg at de spiller hard og dyp bass, men ikke noe overdrevent akuratt slik at du blir slått bak i sofaen. Syns heller ikke 1515 er så ville som alle skal ha det til. de spiller jo helt greit egentlig, men syns ikke de er noe villere enn clsc 215 egentlig da clsc de spiller mye bedre i bassområdet mener nå jeg.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt så mye på CV, men hadde gleden av å høre "Cowboys from Hell" på 1515 en gang, og det låt uforglemmelig bra. Leste et sted at godeste Lyngdorf var med og utviklet den, samt de øvrige DC, AT og 1215 og at disse var "Skandinaviamodeller". Mellomtonene i 1515 er visstnok fra Peerless.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV har hardslående bass de, men det er oppover i registeret de faller litt gjennom, hifimessig. Det er ikke dermed sagt de er dårlige, bare at visse tiltak må tas for å lage så bra høytspillende høyttalere til en så latterlig lav pris (under 10k).

CLSC var en god CV modell. så kom CLS, som ikke ga noe mer.. XLS derimot, det er en veldig fin serie med en god lyd oppgradering.

1515, og DC serien generelt syns ikke jeg spessielt om ! .

Men en ting er sikkert. CV trenger endelwatt, og ENOMT med strøm!!! Så forsterkeriet til beistene koster desverre ofte mer enn det smaker, derfor ender de ofte opp med romling og momling .

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja akuratt det koster like mye som det smaker ! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil H
    Ja akuratt det koster like mye som det smaker ! :smile:
    jeg er så heldig og ha cerwin vega 1515.di spiller sykt bra.di har jeg i stua. og jeg har bar i kjelleren med dali 909.jeg veldig fornøyd med både dali cerwin vega klarer ikke å bestemme meg hva jeg liker best.men jeg er fornøyd med begge deler.har hatt mye cerwin vega og dali oppi gjennom årene.low bass !!!!!!!!!!!!:lol: :lol:

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dc10 i kinoen, og jeg er strålende fornøyd. Syns de spiller musikk veldig bra også. musikk med romkorreksjon, og sammen med 2 perfekt kalibrerte cv suber, høres utrolig bra ut, og bassen er langt ifra rumlete, den slår veldig hardt. det er helt rått i kinoen også.
    Driver dc10 med en rotel rb1080, så de har nok med strøm. ve12 derimot er kanskje litt mer rumlete.

cv kan låte utrolig bra etter min mening, det gjelder bare å finne riktig høyttaler og gi de masse strøm.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bare gode erfaringer med cerwin vega. enste seriene jeg ikke liker er v serien og dx serien. setter dc og al seriene høyest av de. synst ikke bassen er brumlete på min dc12 og resten av lyden er mer enn bra nokk i mine ører

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se svar fra andre (som ikke har CV). Jeg liker bassen til CV. Den er brutal og god. Dog har jeg nå oppdaget noe som er enda bedre.

Til mellomtone og diskant, så faller CV igjennom (skorob sa det og), derfor har jeg Dali ikon som høyttalere, og CV som subber.

CV er også veldig avhengig av musikk. Den trenger bassmusikk. De spiser metal, rock, trance, house etc.

Noen som har noen frekvenskurver med 1515 og f.eks xls215? Artig å sammenlikne.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt VF 10. Dette er det værste sølet jeg har hatt i hus noen sinne.. Til og med mine gamle Proson spilte penere og tøffere. Har hørt både 1515, og eid et par CLS215 selv. 1515 låter ikke dårlig, men den spiller langt ifra pent på noe som helst musikk(han kjørte Midgard Oberon 6.1). Fæl å skrikete diskant, og bra hestesparkbass, så trykket var det ikke no å si på, men dem gikk ikke veldig dypt i bassen etter min mening. Da syntes jeg faktisk CLS var bedre..

Gir du CV strøm i bøtter å spann, er det bare å gasse på, men har du som sagt for liten forsterker som nevnt lengre opp, får du bare romlete og fæl lyd, rett og slett. Iallefall ved pådrag.

Jeg syntes CV ikke er noe dårlig i det hele tatt. Gi meg AL1000, så skal jeg kose meg leeeenge. Dette er høyttalere som faktisk låter bra også. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av de som synes det bare er entonete durebass i CV. Uansett modell. Både hifivarianter og PA. Og ja. Har hørt en del på hornsubbene deres også.

Morro? Javisst, til enkelte musikktyper. Presist? Ikke engang i nærheten.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er frekvens kurvene til at100 cls215 og xls215 målt hjemme hos ett medlem på Cerwin-Vega-Fans.com

rød er at100
    lys grønn cls215
    mørk grønn xls215

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •