HJELP, har kjøpt B&W 800 Signature men hva skal jeg koble opp av utstyr til???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP, har kjøpt B&W 800 Signature men hva skal jeg koble opp av utstyr til???

Heisan
    Har kjøpt meg ett par brukte B&W 800 Signature.
    Har noen fått muligheten å høre på både sig 800 og 800D eller 802D for sammenligning? Noe merkbare forskjell?

Vet ikke mye her, er fersking. Lurer på hva jeg skal kjøre av forsterkere som er grisebra men som ikke koster skjorta...

Dessuten er jeg på jakt etter et perfekt set up for å kjøre film og surround. Altså et anlegg som spiller BRA hifi og BRA film med blu ray 3D etc. Uten at jeg går konkurs. Noen sa at Rotel er bra for 800-serien, har noen innspill, HJELP!!!

NAD Masters???

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje noe av dette kan være noe for deg:

- L-Sound AS

5x300watt virker jo veldig brutalt . Men B&W er krevende greier! kan lønne seg med en egen 2x300w 2kanaler på den, og kjøre resterende på en 5 kanaler (da må ikke den være på 5x300 da).

Reciver, vet ikke om du skal ha egen forforstekrer, me ndu får veldig mye bra lyd i f.eks Denon avr3311, da med dra hjelp av de effektforsterkerene jeg hintet til!

3d blurayspiller, der kan du nesten kjøpe hva som helst.. selv syns jeg Philips BDP 7500mk2 er en veldig god spiller!

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, etter 5 sider med gode råd på "beste høyttalersystem 7.1 for 200.000,-" har du ikke fått med den noe som helst virker det som.

Du er helt besatt av hva som er best, selv om dette på alle måter er individuelt, som også har blitt nevnt flere ganger i din tidligere tråd.

Du MÅ prøve deg fram, for det er ingen som kan si hva som er "best" for deg. Det er en grunn til at svært få har det samme oppsettet.

"Dessuten er jeg på jakt etter et perfekt set up for å kjøre film og surround. Altså et anlegg som spiller BRA hifi og BRA film med blu ray 3D etc. Uten at jeg går konkurs. Noen sa at Rotel er bra for 800-serien, har noen innspill, HJELP!!! "
    - Ja, hvem er ikke det? Når går du konkurs, rettere sagt hva er budsjettet? Det er vel relevant informasjon om du vil ha råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Hehe, etter 5 sider med gode råd på "beste høyttalersystem 7.1 for 200.000,-" har du ikke fått med den noe som helst virker det som.

Du er helt besatt av hva som er best, selv om dette på alle måter er individuelt, som også har blitt nevnt flere ganger i din tidligere tråd.

Du MÅ prøve deg fram, for det er ingen som kan si hva som er "best" for deg. Det er en grunn til at svært få har det samme oppsettet.

"Dessuten er jeg på jakt etter et perfekt set up for å kjøre film og surround. Altså et anlegg som spiller BRA hifi og BRA film med blu ray 3D etc. Uten at jeg går konkurs. Noen sa at Rotel er bra for 800-serien, har noen innspill, HJELP!!! "
    - Ja, hvem er ikke det? Når går du konkurs, rettere sagt hva er budsjettet? Det er vel relevant informasjon om du vil ha råd.
    Hei takk for ditt innlegg men du sier noe feil her.
    Faktisk har jeg prøvd å teste B&W 800 og 802D men Bergen rundt er det ingen hifi klubb som har sånne dyre saker.803D er mulig å få høre i desember

Har hørt en del billigere saker og midend men tror jeg forventer bedre. Det er ikke lett som sagt å fine dyre highend saker for testing. Har heller ikke lyst å vente i all evighet for å teste alle saker..

jeg har hørt så mye bra om 800 sig at jeg tør å satse på det.
    Synes er tøff jeg som tør å satse på b&w 800 sig som mine første høyttalere. De låter forresten himmelsk hjemme hos selgeren =)
    Man sier hvis ikke feile, hvordan lære? =)
    Tror det også er ikke mange her i forumet som tør å si at 800sig er dårlige høyttalere..tør du? Har du fått muligheten å teste 800 serie og kan du virkelig si at dine Ksp høyttalere er bedre?

Alikevel hvis jeg blir misfornøyd er det bare å selge disse og kjøpe nytt np.
    Så tilbake til innlegget mitt: noen som kan anbefale hva jeg skal kjøpe videre for disse høyttalerne?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har aldri hatt høyttalere før men kjøper 800 signature, og uten å ane hva du skal koble til?

Du får ikke bra lyd ved å kaste penger rundt deg, du må sette deg inn i hva du holder på med. En lada på veien går fortere enn en Ferrari i garasjen.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte høytalere! Regner med du kjøpte de som lå ute på finn nå? Uten at jeg er noen ekspert er jeg helt enig med deg, signatur 800 er ikke noe dårlig utgangspunkt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dontristan
    Faktisk har jeg prøvd å teste B&W 800 og 802D men Bergen rundt er det ingen hifi klubb som har sånne dyre saker.803D er mulig å få høre i desember

Har hørt en del billigere saker og midend men tror jeg forventer bedre. Det er ikke lett som sagt å fine dyre highend saker for testing. Har heller ikke lyst å vente i all evighet for å teste alle saker..

Alikvel har jeg hørt så mye bra om 800 sig at jeg tør å satse på det.
    Synes er tøff jeg som tør å satse på b&w 800 sig som mine første høyttalere. De låter forresten himmelsk hjemme hos selgeren =)
    Tror det også er ikke mange her i forumet som tør å si at 800sig er dårlige høyttalere..tør du? Har du fått muligheten å teste 800 serie og kan du virkelig si at dine Ksp høyttalere er bedre?

Blir jeg misfornøyd er det bare å selge disse og kjøpe nytt np.
    Så tilbake til innlegget mitt: noen som kan anbefale hva jeg skal kjøpe videre for disse høyttalerne?
    Det jeg linka til har 45dagers returrett!!! da er det ingen fare å handle! DO IT!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du har aldri hatt høyttalere før men kjøper 800 signature, og uten å ane hva du skal koble til?

Du får ikke bra lyd ved å kaste penger rundt deg, du må sette deg inn i hva du holder på med. En lada på veien går fortere enn en Ferrari i garasjen.
    hehe men vent til min ferrari kjøre på veien! takk for tips alikvel =)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har hørt så mye bra om 800 sig at jeg tør å satse på det.

Alikevel hvis jeg blir misfornøyd er det bare å selge disse og kjøpe nytt np.
    Jeg kan med hånden på hjerte si at ksp-400 spiller bedre, men det er min mening. Jeg sier ikke at det er dårlige høyttalere du har kjøpt og det har jeg heller ikke hintet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det jeg linka til har 45dagers returrett!!! da er det ingen fare å handle! DO IT!
    hi skorob. takk for dine gode råd. vurdere dem allerede. venter bare på flere gode tips før jeg gjør opp min mening. har du flere å anbefale bare kom med dem!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "De låter forresten himmelsk hjemme hos selgeren =) " - Da bør det vel ringe noen bjeller? Kjøpe tilsvarende elektronikk som han feks?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe men vent til min ferrari kjøre på veien! takk for tips alikvel =)
    De som vil kjøre kjøper Porsche, ikke Ferrari.

Får håpe du får tak i fornuftig utstyr til høyttalerne dine da, sånn at du blir fornøyd. Så bør du som andre har nevnt få tak i noen som kan hjelpe deg med akustikk. Selv 800 kan låte dritt i feil rom.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare ikkje velg ein forsterker som tar livet av diskanten 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    "De låter forresten himmelsk hjemme hos selgeren =) " - Da bør det vel ringe noen bjeller? Kjøpe tilsvarende elektronikk som han feks?
    de lå nær 100.000 grensen. nok for dyre for meg

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke elektronikk brukte selgeren?
    Skulle være mulig å finne noe like bra som er langt billigere. :wink:

Diskantgjengivelsen på signatur kan være en utfordring og du må derfor matche nøye eller bruke DEQX e.l. (korreksjon). Beregn også å gjøre noe akustiske tiltak hvor du demper noen av førsterefleksjonene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo Bergen Lydlaug da. Tror ikke nettsiden er operativ, men du kan jo forsøke en mail til han her: http://avforum.no/forum/generelt-aud...s-webside.html

Mange med dyrt nok utstyr der.

Ellers er vel Bryston og DP ganske bankers på de høyttalerne.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter LMH1 her syns jeg...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager, men jeg har problemer med å ta trådstarter seriøst..

ser dere noen likheter med denne?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ligget et par 800 signatur til salgs på finn nylig, så det er ingen grunn til at trådstarter ikke skulle ha funnet disse høyttalerene til en hyggelig pris. Ser ikke helt hvorfor det skal være grunnlag for å misstro han i denne tråden.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    beklager, men jeg har problemer med å ta trådstarter seriøst..

ser dere noen likheter med denne?
    Haha, det måtte være noe

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •