HJELP, har kjøpt B&W 800 Signature men hva skal jeg koble opp av utstyr til??? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En billig men meget potent reciver er LX71/81 hvis du finner denne på brukten har du mye effekt og god lydkvalitet med bra justeirngs muligheter på lyden-nøytral i lyden. Disse finnes for under 10k på brukten. Gir ca 200Watt i 8ohm i stereo og ca 390Watt i 4 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Dette betyr bare at den gir 190W hvis du måler ved 6ohm, den kan helt fint brukes på høyttalere med 8ohm også (da med noe lavere effekt).
    ah ok. men vil det ikke bety ca. 140-160W ved 8 ohm? Vil det ikke bli for svak til å drive mine høyttalere? (lyden blir ikke for dårlig?)
    evt finnes det andre bedre sourround receivere med høyere W å anbefale?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig få som tar NAD T785HD. Fikk 6'er i Hjemmekino også! så kvaliteten på den er det ikke noe å si på.

Uansett, tror ikke du kommer noe vei utenom å handle noe nå! Tipsene har du fått, og det meste her er veldig bra. Neste steg er ikke her på AVforum, men ut i butikken!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dontristan
    ah ok. men vil det ikke bety ca. 140-160W ved 8 ohm? Vil det ikke bli for svak til å drive mine høyttalere? (lyden blir ikke for dårlig?)
    Det er fortsatt ganske mye watt og det er klasse D som er svært god til å takle vanskelig laster. Men om det er en god match til høyttalerne dine, aner jeg ikke. Kanskje du kunne hatt en slik på hjemlån sammen med en annen surround receiver i samme prisklasse? Både BMH og Soundgarden mener jeg selger Pioneeren og noen andre merker. Jeg ser f.eks ikke bort ifra at en kraftig Harmon Kardon receiver kunne ha vært en god match.

Du må forøvrig ha siste versjon av Pioneer eller andre merker dersom du vil ha støtte for 3D. Brukte receivere som er tipset her, har ikke denne støtten og derfor litt utdaterte.

Jeg har hatt en NAD surround prosessor og har veldig vanskelig for å anbefale surround produkter fra NAD etter den opplevelsen. Verken lydmessig eller bruksmessig (mye bugs) var det et bra produkt. Stereo produktene til NAD har jeg derimot langt bedre inntrykk av.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er fortsatt ganske mye watt og det er klasse D som er svært god til å takle vanskelig laster. Men om det er en god match til høyttalerne dine, aner jeg ikke. Kanskje du kunne hatt en slik på hjemlån sammen med en annen surround receiver i samme prisklasse? Både BMH og Soundgarden mener jeg selger Pioneeren og noen andre merker. Jeg ser f.eks ikke bort ifra at en kraftig Harmon Kardon receiver kunne ha vært en god match.

Du må forøvrig ha siste versjon av Pioneer eller andre merker dersom du vil ha støtte for 3D. Brukte receivere som er tipset her, har ikke denne støtten og derfor litt utdaterte.

Jeg har hatt en NAD surround prosessor og har veldig vanskelig for å anbefale surround produkter fra NAD etter den opplevelsen. Verken lydmessig eller bruksmessig (mye bugs) var det et bra produkt. Stereo produktene til NAD har jeg derimot langt bedre inntrykk av.
    Hva slags NAD surroundprossesor var det da? Om det var 175, så skal det sies at den er oppgradert veldig med HD modellen! M15 var jo også grei, men som nå er oppgradert med HD også. Ikke hørt anna enn skryt om dem.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var NAD T175HD:
    NAD T175HD Hjemmekinoforforsterker | Hi-Fi Klubben

Blant annet var det reléklikking hver gang man skiftet TV kanel og innganger. Utrolig irriterende. M15HD har ikke dette og er nok et bedre produkt. Det var også en del bugs med T175HD. Lydkvalitet var langt unna det jeg forventet, både når det gjaldt DACen og pre-delen. Nå har jeg aldri gjort en direkte sammenligning, men liker helt klart forforsterker delen i min nåværende H/K AVR260 receiver bedre.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir litt overgitt over slike folk egentlig..
    blir som å kjøpe en f1 bil og aldri før har gjort annet enn å sykle..
    trådstarter spør blandt annet om man kan bruke kun forforsterker..
    her er det ett stykke til mål tror jeg..
    men fancy speakers har han iallefall kjøpt..
    lykket til med råd og tips

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, dontristan minner meg om megselv ifjor:P Kjøpte og mye av oppsettet på uten å ha særlig med greie på hva jeg drev på med:P

Men det ble nå ikke så værst, hør på hva folkene på forumet sier, de har peiling

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne fortjener strengt tatt noe mer enn en halvkjip surroundreceiver. Hvis tanken er at du skal drive disse slik de fortjener ville jeg heller begynt å se på en skikelig stereoforsterker med HT-inngang. Utvid heller til surround når du har penger til det.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Disse høyttalerne fortjener strengt tatt noe mer enn en halvkjip surroundreceiver. Hvis tanken er at du skal drive disse slik de fortjener ville jeg heller begynt å se på en skikelig stereoforsterker med HT-inngang. Utvid heller til surround når du har penger til det.
    Tanken med tipset om Pioneer SC-LX83 var at det kunne være en start. Og så senere bygge ut med effektrinn og eventuelt en pre med prosessorinngang.
    Men det er selvsagt ingenting i veien for å starte i andre enden også slik du nevner.

En halvkjip surroundreceiver synes jeg dog er litt feil karakteristikk. Earl Geddes og Floyd Toole bruker enda rimeligere Pioneer receivere i sine anlegg og tilbakemeldingene er stort sett at det er det beste folk har hørt noen gang. Geddes sine høyttalere har riktig nok veldig høy følsomhet, men betydningen av elektronikk er en del ganger litt overdrevet spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Tanken med tipset om Pioneer SC-LX83 var at det kunne være en start. Og så senere bygge ut med effektrinn og eventuelt en pre med prosessorinngang.
    Men det er selvsagt ingenting i veien for å starte i andre enden også slik du nevner.

En halvkjip surroundreceiver synes jeg dog er litt feil karakteristikk. Earl Geddes og Floyd Toole bruker enda rimeligere Pioneer receivere i sine anlegg og tilbakemeldingene er stort sett at det er det beste folk har hørt noen gang. Geddes sine høyttalere har riktig nok veldig høy følsomhet, men betydningen av elektronikk er en del ganger litt overdrevet spør du meg.
    Halvkjip var kanskje feil ord, men min mening er at så flotte høyttalere fortjener den rette elektronikken. Men er enig at Pioneer(Har bare hatt LX52 i hus) låter bra i forhold til et visst annet merke jeg har eid. Jeg hører iallefall stor forskjell fra de forforsterkere jeg har brukt i eget oppsett (H/K AVr 255, Parasound NC2100, Primare Pre30). Det er liten tvil at de to her som var rene forforsterkere var i en annen klasse i et stereoppsett enn receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    hei ks. det du sier er med andre ord hvis jeg kjøper en rå stereoforsterker med HT-inngang kan jeg høre musikk i stereo uten å kjøpe surround receiver, eller må jeg fortsatt kjøpe receiver??

jeg trodde alle forforsterkere og effektforsterkere trenger receivere nei?

Og har du navn på sånne stereoforsterker med HT-inngang?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville ha kjøpt forforsterker + effektforsterker og en cd-spiller.. utvid til surround senere.. de høyttalerene der krever endel vil jeg tro..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ks. det du sier er med andre ord hvis jeg kjøper en rå Effektrinn/effektforsterker kan jeg høre musikk i stereo uten å kjøpe surround receiver, eller må jeg fortsatt kjøpe receiver??

Nei, for å si det enkelt; En integrert forsterker inneholder to forsterkerdeler: En forforsterker og en effektforsterker.
    En forforsterker som tilpasser signalet inn til effeketforsterker(Kilde, volum).
    En effekforsterker forsterker opp signalet, men hvor mye bestemmes av hvor høyt signal den får fra forforsterker(volum).

Dette betyr at du må tilpasse signalet før du kopler det inn i en effektforsterker. Kopler du det rett fra cd-spiller inn på effektforsterker vil du enten sprenge høyttalerne eller forsterkeren, eventuelt begge deler.

En forforsterker trenger ikke en receiver, det sitter derimot en forforsterker i receiveren.

Det du trenger er enten en integrert forsterker eller en forforsterker og effekttrinn..
    Skal du ha effekttrinn trenger du noe som regulerer volumet og velger kilde til effektforsterker. Med andre ord har du i hovedsak disse alternativene hvis du skal bruke effekttrinn; Receiver med pre-out, forforsterker eller DAC med volumkontroll.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et par Parasound A21 eller Jc-1
    Dette er effektforsterkere som vil sparke litt liv i høytalerene dine.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hva med et par Parasound A21 eller Jc-1
    Dette er effektforsterkere som vil sparke litt liv i høytalerene dine.
    er parasound A21 stereoforsterker med ht inngang?

Forresten, etter å ha forstått en del mer, tror jeg er villig til å øke budsjettet til 40.000kr+- hvis nødvendig for en bedre stereoforsterker med HT inngang.

Så noen bedre forslag nå vennligst kom med det! Kjøper løpet av denne uken tenker jeg.
    Er disse gode valg? Se link
    http://www.lydogbilde.no/?k=28&cat=79291&id=0&elkfilter=1&fkategori[]=31&fstars[]=6&fshowold=all#kjform

Tusen takk K_S for virkelig godt råd!

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ks. det du sier er med andre ord hvis jeg kjøper en rå stereoforsterker med HT-inngang kan jeg høre musikk i stereo uten å kjøpe surround receiver, eller må jeg fortsatt kjøpe receiver??

Og har du navn på sånne stereoforsterker med HT-inngang?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tilfeldigvis ett bilde eller to av høytalerene dine vel? Har litt vondt for å svelge at en som har så lite kunnskap til HiFi og Surround har kjøpt seg så dyre høytalere ut av det blå. Greit hvis du viser at du faktisk har de, så folk ikke trenger kaste bort tiden på vas hvis du bare er her for å lage kvalme. Er på ingen måte ment som ett angrep på deg, men har vært borte i flere tilfeller der "drittunger" har det gøy med å snakke piss på internett.

Har du virkelig høytalerene du nevner, anbefaler jeg deg å få en kompis eller bekjent som har litt mer forståelse for dette hjelpe deg med å finne forsterker og slikt som passer dine ønsker, da det fort kan blir dyrt for deg når du begynner å handle og koble sammen disse tingene når du ikke har anelse om hva du holder på med.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Du har ikke tilfeldigvis ett bilde eller to av høytalerene dine vel? Har litt vondt for å svelge at en som har så lite kunnskap til HiFi og Surround har kjøpt seg så dyre høytalere ut av det blå. Greit hvis du viser at du faktisk har de, så folk ikke trenger kaste bort tiden på vas hvis du bare er her for å lage kvalme. Er på ingen måte ment som ett angrep på deg, men har vært borte i flere tilfeller der "drittunger" har det gøy med å snakke piss på internett.

Har du virkelig høytalerene du nevner, anbefaler jeg deg å få en kompis eller bekjent som har litt mer forståelse for dette hjelpe deg med å finne forsterker og slikt som passer dine ønsker, da det fort kan blir dyrt for deg når du begynner å handle og koble sammen disse tingene når du ikke har anelse om hva du holder på med.
    Takk for virkelig god hjelp. Har jeg en venn eller bekjent som har mer forståelse ville jeg ikke ha åpnet tråden. Du får gå og lure videre om jeg er en drittunge eller bare en enkel musikkelsker med uheldigvis lite tid og hifi kunnskap fra tidligere. Det har jeg ikke lagt skjul på. For jo mer jeg feiler jo mer riktig blir det. Og bedre er det å feile på forumet enn i praksis. Det beste ville vært hvis jeg var Bill gates og hadde nok penger til å få noen å ordne alt enkelt for meg. En ting er iallfæll klart: du er en lite hyggelig drittsekk

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se hvorfor jeg er en lite hyggelig drittsekk, men greit nok.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •