Veiledning til kjøp av gulvhøytalerer (6-10k)kr (landet på Lyric 502, bilder post 77) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    Vel jeg har selv et sett oppgraderte Patos Basic 310 MKII: ny bygde delefilter, oppgraderte kabler, dempet kasse med bitumen og ny diskant, å etter alt dette var flere enige i at de spilte nesten på nivå med EC sine, men EC er helt klart bedre å mer på kosta HT enn basic.

Hadde EC sine på prøve en tid tilbake å det er på sett å vis veldig lik lyd karrakter sammelignet med Patos, da roar moen har utviklet begge disse. På musikk er de helt konge en mellom bass som virkelig bringer fram smilet å en behagelig diskant uten lytte tretthet. Har også hørt på Patos L402 MKIII disse klarte å nå dypere å mer eutoritet særlig i nedre register enn EC å hadde en noe bedre diskant (morel om jeg ikke tar feil). Hadde jeg vært deg (har planer om dette selv) finne noen gode Lyric 402 eller 502 fra 6.500 til 12.000 på brukten, ligger btw noen ute på av torget, å ligger til og med noen symphonic til 18.000 kanskje over ditt budsjett, men er verdt en titt.

Må bare si at Patos, EC og Morel er lyd karrakterer som virkelig treffer meg rett i hjerterota å anbefaler det varmt.
    Så EC ligger en plass mellom Basic og Lyric seriene? Fant noen EC på FINN til 6000kr ser du, og mener de er verdt den prisen. Får jo ikke hørt Patos men viss du sier at Lyric er mye det samme bare litt bedre så er jo kansje det et alternativ, bare slå til på en Lyric brukt?

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Så EC ligger en plass mellom Basic og Lyric seriene? Fant noen EC på FINN til 6000kr ser du, og mener de er verdt den prisen. Får jo ikke hørt Patos men viss du sier at Lyric er mye det samme bare litt bedre så er jo kansje det et alternativ, bare slå til på en Lyric brukt?
    Finner du en Patos Lyric 402 Mk2 eller 3 ville jeg helt klart ha gått for de, EC sine ser nok noe bedre ut å kan nok spille opp mot Lyric, men er som du sier en plass mellom Basic å Lyric (nok nærmere Lyric) Å har du fått sett å studert litt på en Patos høytaler så kjenner man fort mye igjen på EC. For all del begge er flotte høytalere med gode musikalske egenskaper, men i mine ører oppførte Lyric seg bedre til film, å hadde en bedre lyd i mitt rom.

Vart testa med H/K 355, Jungson effekt (80w Klass A), bona signal, å Supra Hdmi og Ht kabler og vart prøvd både sammen og uten Xtz 99w12 subben.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du en Patos Lyric 402 Mk2 eller 3 ville jeg helt klart ha gått for de, EC sine ser nok noe bedre ut å kan nok spille opp mot Lyric, men er som du sier en plass mellom Basic å Lyric (nok nærmere Lyric) Å har du fått sett å studert litt på en Patos høytaler så kjenner man fort mye igjen på EC. For all del begge er flotte høytalere med gode musikalske egenskaper, men i mine ører oppførte Lyric seg bedre til film, å hadde en bedre lyd i mitt rom.

Vart testa med H/K 355, Jungson effekt (80w Klass A), bona signal, å Supra Hdmi og Ht kabler og vart prøvd både sammen og uten Xtz 99w12 subben.
    Det er registrert! Takk for supre innlegg! EC er den eneste av de eg får hørt (musik-magazinet) så det blir lettere å sammenligne eller eventuelt slå til på en Patos på brukten
    Skal titte litt fremover no så ser vi hva som dukker opp på brukten
    Tror du forresten Hegel H1 kunne vert en god kombo med de høytalerne?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos Lyric 502 vs XTZ 99.36

Har funnet disse på brukten, Patos til 9000kr og XTZ til 6000kr (begge u-prutet)
    Har hørt ingen av de, hvilken er best? :P
    Patosene var nye i 2006, noen som kan si noe om hvilken generasjon de hører til? (selger viste ikke) Og er de verdt prisen? Passer de til ett rom på 25kvm som er litt høyt under taket?
    Har hørt EC sine en gang til siden sist og er fornøyd med de og viss Patos har noelunde samme lydsignatur så er det vel et "sikkert" kjøp?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel ikke for å si noe dårlig om xtz, men om du liker ec lyden tror jeg du vil bli mer fornøyd med patos høytalerne enn xtz, da xtz er mer politisk korrekt å dermed noe ''kaldere'' i signaturen enn patos. Og 502 lyric har jo kommet i MKII oppgradering, men selv med den er nok 9000 litt stiv pris for 3-4 år gammle høytalere, så her ville jeg ha prutet litt.

Ikke glem at 502 er rimelig svære høytalere, har 2x8'' basser 3.5'' mellom tone å er vel morel diskant om jeg ikke husker feil...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel ikke for å si noe dårlig om xtz, men om du liker ec lyden tror jeg du vil bli mer fornøyd med patos høytalerne enn xtz, da xtz er mer politisk korrekt å dermed noe ''kaldere'' i signaturen enn patos. Og 502 lyric har jo kommet i MKII oppgradering, men selv med den er nok 9000 litt stiv pris for 3-4 år gammle høytalere, så her ville jeg ha prutet litt.

Ikke glem at 502 er rimelig svære høytalere, har 2x8'' basser 3.5'' mellom tone å er vel morel diskant om jeg ikke husker feil...
    Ja derfor heller det litt mot Patos for øyeblikket. Kunne få nye til en "god" pris så vurderer faktisk nye Lyric 402 mot brukte 502 (som ikke er oppgradert). Tenkte å supplere med en liten sub uansett så da er vel nye 402 ett bedre valg?
    MKII oppgraderingen er bare litt triksing med delefilteret (forandre +/- polen på delefilteret i forhold til mellomtonen) så en oppgradering av brukte 502 vil jo egentlig være ganske rimelig...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror selv 402 er mer vel spillende, men spiller nok ikke like høyt å stort som det 502 vil klare, 502 på noen skikkelige forsterkere så slipper du nok i tenke på sub med det første.. jeg er også ute etter 402 MKII eller MKIII, men det er jo INGEN som vil sende de hit nord... angående sub, så kan jeg varmt anbefale xtz, veldig musikalsk i forhold til hvor bra den fungerer på film, finner nok ikke noe som gir mer for penga der...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos Lyric 502

Da ble det Patos Lyric 502 + Patos Lyric 10" sub!!!!!
    Skal hente de på søndag, gleder meg stort!
    En stor takk sendes ut til alle som hjalp meg i søken på nye høytalere!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo bare kjempe genialt, kan ikke tro annet enn at du må bli krute fornøyd å må vel ærlig si at jeg er kraftig misunnelig hva ble pris på disse herlighetene da ? å hva skulle du drive dem på?

å du får komme tilbake når du har fått lyttet å prøvd dem en stund

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo bare kjempe genialt, kan ikke tro annet enn at du må bli krute fornøyd å må vel ærlig si at jeg er kraftig misunnelig hva ble pris på disse herlighetene da ? å hva skulle du drive dem på?

å du får komme tilbake når du har fått lyttet å prøvd dem en stund
    Ja håper dette blir knall
    Prisen landet på 9500kr, tror det er grei pris (MKII)
    Skal drive de med en NAD C372 forsterker, men skal med tiden byttes ut
    Skal komme tilbake med litt lytteinntrykk seinere ja!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål, endte du med å kjøpe en høyttaler du ikke har lyttet til?

Hvorfor gikk du vekk fra SA f.eks.?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Et lite spørsmål, endte du med å kjøpe en høyttaler du ikke har lyttet til?

Hvorfor gikk du vekk fra SA f.eks.?
    Det gjorde eg, litt gambling men det går nok fint. Mente eg fikk en grei pris så da slo eg rett og slett til. Likte lyden i EC sine så da tenker eg at eg finner mange av de samme kvalitetene i Lyric.
    Gikk vekk fra SA da den eg hadde lyst på (Aura) kostet 10000 kr ny og fantes ikke på brukten. Kunne kjøpt de ny til kampanjeprisen på 10000kr men likte overhodet ikke selgeren i butikken...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ikke alle selgere som er sympatiske nei. Og i HiFi-yrket er det nok noen som er vel hovne.

/S

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Ja håper dette blir knall
    Prisen landet på 9500kr, tror det er grei pris (MKII)
    Skal drive de med en NAD C372 forsterker, men skal med tiden byttes ut
    Skal komme tilbake med litt lytteinntrykk seinere ja!
    hehe er ikke så stor fan av nad, å ser vel for meg at det kan bli en ganske så stor krasj i lydene der Om du skal oppgradere så har jeg en anbefaling å komme med, hørte nemlig 402'ne på et effekttrinn som mildt sakt gjorde meg begeistra.

Vincent SP-331

å skulle man ta helt av blir det vel 2 stk Vincent SP-T100

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er ikke så stor fan av nad, å ser vel for meg at det kan bli en ganske så stor krasj i lydene der Om du skal oppgradere så har jeg en anbefaling å komme med, hørte nemlig 402'ne på et effekttrinn som mildt sakt gjorde meg begeistra.

Vincent SP-331

å skulle man ta helt av blir det vel 2 stk Vincent SP-T100
    Nei NAD er vel ikke den beste komboen til Patos... Men det får bli en egen tråd en gang i fremtiden, studentbudsjettet holder ikke til sånne ting no for tiden

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant det sant det, var bare et godt tips når tiden å pengene skulle komme

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok noen raske bilder av oppsettet

-dsc05103-jpg

-dsc05092-jpg

-dsc05084-jpg

Bildene måtte komprimeres så de ble litt uklare, men høytalerene ser fantastisk ut iallefall

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med lyden, ble du fornøyd?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hva med lyden, ble du fornøyd?
    MEGET fornøyd
    Merker at NADen sliter litt når eg skrur skikkelig opp, men ellers virker det veldig bra så langt Subben kan være av til musikk da frontene sparker bra fra seg.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er bare ''litt'' grønn av misunnelse:P