Veiledning til kjøp av gulvhøytalerer (6-10k)kr (landet på Lyric 502, bilder post 77) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om du trenger mer å høre på før du bestemmer deg så er Tannoy mye godlyd for pengene, men vet ikke om man får lytta på det i Bergensområdet.

Ellers har jo Elkjøp KEF og Yamaha. F.eks. Yamaha NSF700, som kanskje er litt undervurdert?

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    S-serien mangler ihvertfall endel transparens og åpenhet utifra mine erfaringer og jeg hadde ikke valgt den til et oppsett med musikk. Dog har jeg hatt SCS-M-02 og ikke STS, men det er mye av det samme.
    Ja det var igrunn det eg fikk intrykk av fra hjemmekino sin test, så de blir kansje ikke fullt så aktuelle da..

Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Om du trenger mer å høre på før du bestemmer deg så er Tannoy mye godlyd for pengene, men vet ikke om man får lytta på det i Bergensområdet.

Ellers har jo Elkjøp KEF og Yamaha. F.eks. Yamaha NSF700, som kanskje er litt undervurdert?
    Skal se litt på Tannoy men ser ikke ut som de finnes i Bergen
    KEF skal eg ned på musik-magazinet å høre på, de skulle bare få tid til å spille de inn først og kan ta turen ut på Elkjøp fortløpende viss du mener dette er gode greier

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr

Ville ikke anbefallt disse Yamahaene til trådskaper når vi ser hvilke konkurenter den har å gjøre med. Det er en grei høytaller, men ikke noe mer enn det.

Test heller noe slikt: PSB T65 3000.-

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Ville ikke anbefallt disse Yamahaene til trådskaper når vi ser hvilke konkurenter den har å gjøre med. Det er en grei høytaller, men ikke noe mer enn det.

Test heller noe slikt: PSB T65 3000.-
    PSB'ene har eg hørt for noen år siden, blir nok ikke de...men takk for tips uansett!
    Kan ta turen utom å høre på de Yamahaene en gang eg får tid iallefall, om de ikke er verdens beste så finner eg nok ut av det der. Skal huske å ta med i beregningene at "lytte"rommet er noen tusen kvadrat og at alle kjøleskapene kansje ikke gir enorme akustiske fortrinn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali lektor 6 er en knallbra høyttaler, men er vel litt i overkant av ditt budsjett. Har du hørt Dali Ikon 6 MK2? Jeg likte lyden i de veldig godt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Dali lektor 6 er en knallbra høyttaler, men er vel litt i overkant av ditt budsjett. Har du hørt Dali Ikon 6 MK2? Jeg likte lyden i de veldig godt!
    Heisann! Hørte Ikon høytalerene på hifiklubben for ikke veldig lenge siden og fant ut at de ikke helt passet min smak. Likte rett og slett ikke diskanten så godt som eg burde til den prisen, men takk for tips uansett!

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke B&W med CM7 snart?

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 kommer snart. CM7 går ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA aura du har listet opp er vel en nedskalert mantra. Litt rimeligere kabinetter, å annen diskant tror jeg, ellers mye likt. En formidabel musikkhøyttaler med meget god mellomtone. Ikke masete, ikke for tilbakelent.

Min egen erfaring er at SA låter bedre enn Klipsch og XTZ på musikk. (Hatt begge sistnevnte) samtidig som de klarer å oppretholde morrofaktor og punch når dette også trengs.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Begge disse ligger vel litt over mitt prisnivå

Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    SA aura du har listet opp er vel en nedskalert mantra. Litt rimeligere kabinetter, å annen diskant tror jeg, ellers mye likt. En formidabel musikkhøyttaler med meget god mellomtone. Ikke masete, ikke for tilbakelent.

Min egen erfaring er at SA låter bedre enn Klipsch og XTZ på musikk. (Hatt begge sistnevnte) samtidig som de klarer å oppretholde morrofaktor og punch når dette også trengs.
    Ja eg var meget fornøyd etter eg hadde hørt SA Aura!
    Interessant å høre at du mener de er bedre enn XTZ, som har fått så god kritikk, det hjelper meg endel siden eg mest sannsynlig måtte ha kjøpt XTZ uhørt
    Men har SA en modell som ligner på Aura 60? Mantra 30 kansje? Siden Aura er en ny modell så ser eg at det kan bli vanskelig å få den brukt så lurer på om SA har en eldre modell som gjør samme jobben for en billigere penge? brukt altså Likte lyden i Aura veldig godt så tenker kansje at SA har en lignende høytaler?

Ellers så lurer eg forsatt på Electrocompaniet sine, låt veldig bra når eg testet de...ingen erfaringer med den? Er det høytaler med element fra Patos Basic forresten? I så fall så er jo Lyric en bedre høytaler? Mange spørsmål her, er bare litt nysgjerrig!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikkmagazinet kjører tilbud på KEF iQ90 i hvit til 8999,- nå..

Musik-Magazinet Kef IQ 90 White Høyttalere

Absolutt verdt prisen..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Musikkmagazinet kjører tilbud på KEF iQ90 i hvit til 8999,- nå..

Musik-Magazinet Kef IQ 90 White Høyttalere

Absolutt verdt prisen..
    Det har eg fått med meg ja! De holdt på å pakke de opp sist eg var der, skal nedom igjen når de er spilt inn så skulle han sette de opp mot Electrocompaniet sine, gleder meg
    Edit: Ser du har XTZ 99.26 Lars! Hvordan er lyden i de i forhold til noen av de andre som er nevnt her? Leverer de opp mot den gode kritikken som er gitt? Er som nevnt før meget interessert i disse da de skal gi masse lyd for pengene og ser lekre ut

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Det har eg fått med meg ja! De holdt på å pakke de opp sist eg var der, skal nedom igjen når de er spilt inn så skulle han sette de opp mot Electrocompaniet sine, gleder meg
    Edit: Ser du har XTZ 99.26 Lars! Hvordan er lyden i de i forhold til noen av de andre som er nevnt her? Leverer de opp mot den gode kritikken som er gitt? Er som nevnt før meget interessert i disse da de skal gi masse lyd for pengene og ser lekre ut
    Vel, jeg synes 99.26ene låter glimrende.Det er jo ikke uten grunn at disse nå har stått i knappe 2 år i min stue, og de står IKKE i fare for å bli byttet ut.

De er ganske tungdrevne, men blomstrer med litt "power".. Altså effektforsterker eller en kraftig receiver anbefales..

Du trenger heller ikke være redd for at de ikke spiller høyt nok 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Takk for tipset Kekka!

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Vel, jeg synes 99.26ene låter glimrende.Det er jo ikke uten grunn at disse nå har stått i knappe 2 år i min stue, og de står IKKE i fare for å bli byttet ut.

De er ganske tungdrevne, men blomstrer med litt "power".. Altså effektforsterker eller en kraftig receiver anbefales..

Du trenger heller ikke være redd for at de ikke spiller høyt nok 8)
    Det høres jo lovende ut! Kan vel holde med NADC372 sånn reint effektmessig? (ser vekk i fra lydkvaliteten)
    Eneste er at eg må kjøpe de uhørt viss det blir aktuelt, men får følge litt med på brukten så ser eg om det dukker opp noe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innenfor budsjetter til trådstarter er Klipsch RF82 med en typisk kampanjepris på rundt 7k det beste kjøpet dersom han vil ha en ny høyttaler.

Mye fordommer mot Klipsch men jeg synes de er ganske raffinerte og jeg foretrekker de fremfor XTZ 99.26.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Med rett forsterker!)

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Uff rota der

Spennande saker...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Innenfor budsjetter til trådstarter er Klipsch RF82 med en typisk kampanjepris på rundt 7k det beste kjøpet dersom han vil ha en ny høyttaler.

Mye fordommer mot Klipsch men jeg synes de er ganske raffinerte og jeg foretrekker de fremfor XTZ 99.26.
    Ok! Da skal eg ta ditt tips til rette og komme meg ned i butikken for å høre de asap!

Satser på en ny lytterunde (med medbrakt musikk denne gangen!) så snart eg finner tid mellom alle eksamene. Da tenker eg at eg skal kunne kutte det hele ned til to, maks tre kandidater

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så lurer eg forsatt på Electrocompaniet sine, låt veldig bra når eg testet de...ingen erfaringer med den? Er det høytaler med element fra Patos Basic forresten? I så fall så er jo Lyric en bedre høytaler? Mange spørsmål her, er bare litt nysgjerrig!
    Vel jeg har selv et sett oppgraderte Patos Basic 310 MKII: ny bygde delefilter, oppgraderte kabler, dempet kasse med bitumen og ny diskant, å etter alt dette var flere enige i at de spilte nesten på nivå med EC sine, men EC er helt klart bedre å mer på kosta HT enn basic.

Hadde EC sine på prøve en tid tilbake å det er på sett å vis veldig lik lyd karrakter sammelignet med Patos, da roar moen har utviklet begge disse. På musikk er de helt konge en mellom bass som virkelig bringer fram smilet å en behagelig diskant uten lytte tretthet. Har også hørt på Patos L402 MKIII disse klarte å nå dypere å mer eutoritet særlig i nedre register enn EC å hadde en noe bedre diskant (morel om jeg ikke tar feil). Hadde jeg vært deg (har planer om dette selv) finne noen gode Lyric 402 eller 502 fra 6.500 til 12.000 på brukten, ligger btw noen ute på av torget, å ligger til og med noen symphonic til 18.000 kanskje over ditt budsjett, men er verdt en titt.

Må bare si at Patos, EC og Morel er lyd karrakterer som virkelig treffer meg rett i hjerterota å anbefaler det varmt.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •