Veiledning til kjøp av gulvhøytalerer (6-10k)kr (landet på Lyric 502, bilder post 77) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81
    Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva med magnepan?? magnepan mg12 skal være helt rå til prisen.. sweetspotaudio.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio 1750 er ganske gode høytallere, og det tror det er tilbud ennå på ca 8k på soundgarden, da disse koster nesten det dobbelte hvis jeg ikke tar helt feil

Ellers har sikkert jbl noen du kan se på
    Masse valg der ute

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    System Audio 1750 er ganske gode høytallere, og det tror det er tilbud ennå på ca 8k på soundgarden, da disse koster nesten det dobbelte hvis jeg ikke tar helt feil

Ellers har sikkert jbl noen du kan se på
    Masse valg der ute
    har du link? fant ikke de på siden deres....
    ser igrunn mest på bruktmarkedet for tiden da eg fort forstod at det gir mest lyd for pengene, er student serdu.. Så jeg tittet litt på brukte Patos Lyric 402MK2 men har aldri hørt de så er litt nysgjerrig på om det blir suksess

Er jo en jungel av høytalerer her! Men tror det står mellom brukte Patos, XTZ, System Audio, Electrocompaniet PSF-1 eller muligens Infinity...
    Ser også at det ligger noen brukte Canton Vento 809DC på torget, noen som har erfaringer her da? :P
    Saumfarer bruktmarkedet for tiden og finner masse spennende men har jo ingen peiling på dette egentlig, bortsett fra de eg har hørt selv. Leser det eg kan på forumet men litt direkte innspill hadde vært fantastisk!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dem kun brukes til musikk så er EC sine et bra kjøp. Hørte dem for 2:e gang igår med Hagel forsterker og EC Spiller, å det låt veldig bra synes jeg. Testet litt av hvert av musikk... å det meste låt knall

Ser at du ikke vil ha Klipsch, Men synes du da bør høre på RF-63 eller RF-7 før du bestemmer deg! er rundt 10k på brukten!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Skal dem kun brukes til musikk så er EC sine et bra kjøp. Hørte dem for 2:e gang igår med Hagel forsterker og EC Spiller, å det låt veldig bra synes jeg. Testet litt av hvert av musikk... å det meste låt knall

Ser at du ikke vil ha Klipsch, Men synes du da bør høre på RF-63 eller RF-7 før du bestemmer deg! er rundt 10k på brukten!
    Men stemmer det at det er brukt elementer fra patos basic i EC sine? isåfall vil jo lyric 402 være ett bedre valg? Men forteller du meg at EC sine ikke er gode til film?:???:
    Hvilken Hegel forsterker var det du hørte de på? Vurderer å gå til innkjøp av en Hegel H1 serdu...
    OK, skal traske ned på musik-magazinet i morgen og titte litt på de Klipschene de har der!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Men stemmer det at det er brukt elementer fra patos basic i EC sine? isåfall vil jo lyric 402 være ett bedre valg? Men forteller du meg at EC sine ikke er gode til film?:???:
    Hvilken Hegel forsterker var det du hørte de på? Vurderer å gå til innkjøp av en Hegel H1 serdu...
    OK, skal traske ned på musik-magazinet i morgen og titte litt på de Klipschene de har der!
    Mener ikke at dem ikke er gode til film, men tror nok det er på musikk dem briljerer på samme måte som Klipsch briljerer på film

Det er 2 helt forskjellige type høytallere, det jeg ser som kan være en ulempe med å høre på Klipsch i en sjappe er at det ikke er sikkert at dem er innspillt å at det som regel er dempet til tusen i lytterommet. Men stikk ned å se, Det du VIL høre på er RF-63 / RF-83 og RF-7. Men innenfor din prisklasse ville jeg valgt RF-63, den går også for å være den mest musikale høytalleren i RF serien. Selvom jeg foretrekker mine RF-7

Husker ikke hvilken forsterker han hadde, men mener den gir 2x200W. Men dette er jeg ikke sikker på.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Mener ikke at dem ikke er gode til film, men tror nok det er på musikk dem briljerer på samme måte som Klipsch briljerer på film

Det er 2 helt forskjellige type høytallere, det jeg ser som kan være en ulempe med å høre på Klipsch i en sjappe er at det ikke er sikkert at dem er innspillt å at det som regel er dempet til tusen i lytterommet. Men stikk ned å se, Det du VIL høre på er RF-63 / RF-83 og RF-7. Men innenfor din prisklasse ville jeg valgt RF-63, den går også for å være den mest musikale høytalleren i RF serien. Selvom jeg foretrekker mine RF-7

Husker ikke hvilken forsterker han hadde, men mener den gir 2x200W. Men dette er jeg ikke sikker på.
    Det kan eg forstå, at de har enkelte områder de briljerer på.
    Villle i utgangspunktet ha en mest mulig musikalsk høytaler da musikk er det eg setter høyest, men skal selvfølgelig titte på ALT eg blir anbefalt, uten fordommer :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis rommet ikke er over 25 kvm og du skal lytte til musikk på normale nivåer vil jeg tipse deg sterkt om Kudos C1 som Soundplanet har til salgs som demo på HFS, meget gode høyttalere - noe helt annet enn mye av det som det tipses om her.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvis rommet ikke er over 25 kvm og du skal lytte til musikk på normale nivåer vil jeg tipse deg sterkt om Kudos C1 som Soundplanet har til salgs som demo på HFS, meget gode høyttalere - noe helt annet enn mye av det som det tipses om her.
    Ja de såg jo ganske gode ut (specs, omtaler osv.), men eg er da interessert i å høre på musikk/se konserter ved forholdsvis høyt volum til tider Tenker du på mangel på bass eller generelt lydnivå? De er jo forholdsvis små så kan jo skjønne at de ikke vil gi noen ektrem dypbass, men mellomtone og diskant burde vel gi tilsvarende en vanlig gulvhøytaler?
    Hvordan er lyden på de da? ser du har høytaler fra samme produsent, kunne du beskrevet lydsignaturen?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal spille veldig høyt er de nok ikke førstevalget, mine C2 spiller dog høyt nok til å fylle huset ganske bra. Da tenker jeg på å være i andre rom enn høyttalerne. Spiller veldig gjennomsiktig, åpent og gjør lite av seg selv. C1 har naturlig nok mindre bass, men det de gjør oppover er nok på svært høyt nivå. Elementene er meget gode Seas-saker.
    Jeg kan jo legge til meget god byggekvalitet og svært lite resonanser fra kabinett, låter "uhindret".

Les mer her da jeg ikke har hørt akkurat C1, men C2 (og X2).

Kun ment som et hyggelig tips da jeg selv har blitt svært glad i mine Kudoser...men hører du mye på ACDC og slikt så styrer du unna. Svært lite musikk av det kalibret tåler å vises frem slik det er.

Kudos Audio Cardea C1 review from TechRadar UK's expert reviews of Hi-fi and AV speakers

Lykke til i jakten på (gulvstående) høyttalere!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal spille veldig høyt er de nok ikke førstevalget, mine C2 spiller dog høyt nok til å fylle huset ganske bra. Da tenker jeg på å være i andre rom enn høyttalerne. Spiller veldig gjennomsiktig, åpent og gjør lite av seg selv. C1 har naturlig nok mindre bass, men det de gjør oppover er nok på svært høyt nivå. Elementene er meget gode Seas-saker.
    Jeg kan jo legge til meget god byggekvalitet og svært lite resonanser fra kabinett, låter "uhindret".

Les mer her da jeg ikke har hørt akkurat C1, men C2 (og X2).

Kun ment som et hyggelig tips da jeg selv har blitt svært glad i mine Kudoser...men hører du mye på ACDC og slikt så styrer du unna. Svært lite musikk av det kalibret tåler å vises frem slik det er.

Kudos Audio Cardea C1 review from TechRadar UK's expert reviews of Hi-fi and AV speakers

Lykke til i jakten på (gulvstående) høyttalere!
    Takk for tipset! absolutt ett bra tips og
    Mulig eg går for noe litt kraftigere/allround(ish), ikke helt bestemt meg enda da eg tidvis må revurdere kriteriene mine så masse bra som finnes der ute...
    (Gulvhøytalere)...det sitter litt løst akkkurat no egentlig 8)
    Ser ut til at eg kan finne på å kjøpe det meste, følger nøye med på bruktmarkedet for tiden!
    Noen som med god samvittighet kan anbefale Patos Lyric MK2 serien (eller andre høytalerer)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut SVS M-serie, eller S- serie!!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan slenge ut flere tips. For 10 laken bør du kunne få en Monitor Audio RX6 + Center frontrekke hvis du spør høflig på hifihuset - meget gode høyttalere det og ikke så ille tungdrevne.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan slenge ut flere tips. For 10 laken bør du kunne få en Monitor Audio RX6 + Center frontrekke hvis du spør høflig på hifihuset - meget gode høyttalere det og ikke så ille tungdrevne.
    Men da må eg jo reise langt nordover for å høre på de, kommer til å koste meg mer enn eg vil. Må eg isåfall hente de der oppe eller kan de sendes fra butikken?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier alltid å få frakt inkl.

(Nordover? Ligger på østlandet...)

Har du en lapp eller 2 ekstra kan jeg anbefale å se på RX8 i front, virkelig mektige høyttalere som spiller med autoritet nedover.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, beklager!
    Ok, skal lese litt om høytalerene så får vi se
    Kjedelig å bo i Bergen akkurat no, er jo vanvittig lite butikker å besøke sammelignet med østlandet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hva tror du om sørlandet da?

Igjen, ta deg god tid og lykke til!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS STS-02 Black Gulvhøyttaler - 4 x 6" basselement - L-Sound AS

Jeg har disse selv og de spiller veldig bra.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    SVS STS-02 Black Gulvhøyttaler - 4 x 6" basselement - L-Sound AS

Jeg har disse selv og de spiller veldig bra.
    Ja det var jo freshe specs på de Lurte litt på det som hjemmekino skriver om at de kansje ikke er så god på musikk? Det er vel musikk eg vil prioritere når eg går til innkjøp så om det primært er en "film-høytaler" slik som kansje klipsch (arrester meg om eg tar feil, igjen!) så er den kansje ikke så aktuell likevel...Eller ka tror du?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Ja det var jo freshe specs på de Lurte litt på det som hjemmekino skriver om at de kansje ikke er så god på musikk? Det er vel musikk eg vil prioritere når eg går til innkjøp så om det primært er en "film-høytaler" slik som kansje klipsch (arrester meg om eg tar feil, igjen!) så er den kansje ikke så aktuell likevel...Eller ka tror du?
    S-serien mangler ihvertfall endel transparens og åpenhet utifra mine erfaringer og jeg hadde ikke valgt den til et oppsett med musikk. Dog har jeg hatt SCS-M-02 og ikke STS, men det er mye av det samme.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •