Lurves Mentor-hjemmekino **Komponenter bestilt!** - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer med nybestilt Kino liste! Må si det blir litt av noen bakhøytalere du har bestilt deg^^
    Skarre værra så skarre værra .

Sitat Opprinnelig postet av PanzerMarthe
    Jeg vurderer Mentor LCR som bak- og sidehøytalere (skal bygge 7.2 hjemmekino). Hva er grunnen til at du ikke valgte disse?
    Rent lydmessig skal nok Mentor 1 og Mentor LCR låte relativt likt, da de er bestykket med identiske elementer. Størrelsesforskjellen (Mentor 1 er en del dypere, LCR er dobbelt så lang) gir nok litt utslag i lyden, uten at jeg er noen ekspert på området.

For min del var det praktiske hensyn som gjorde at jeg ikke gikk for LCR. Stuen min har en bakvegg som skråner bakover, slik at høyttalere som festes rett på veggen vil peke i feil retning, samt få ulik avstand til lyttesenter med om lag 1 meter. Det er greit å kunne dreie høyttalerne en del i vertikal- og horisontalplanet dersom det blir nødvendig. Dette er fort gjort med Mentor 1 og et vegg-/takfeste, men blir litt vanskeligere med LCR. I bunn og grunn er bare Mentor 1 lettere å hanskes med rent fysisk, og de har høyere WAF, hvilket er et pluss .

Apropos, jeg leter etter noen som forhandler vegg- og takfester som passer til Mentor 1. B-tech 77 er nesten utelukket, da jeg ønsker et stativ som ikke synes godt og som kan skrus fast til høyttalerne. Skruehullene på Mentor 1 har 35 mm avstand. Jeg sendte en mail til Dali om temaet, får håpe de har greie .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lurve

Jeg ville tatt en titt på disse opphengene, disse er veldig diskre og laget for Dali høytalere. Håper ideen kan falle i smak hjemme hos deg, ellers har du fått bestillt deg opp et knakende godt anlegg altså. Nydelig, gratulerer så mye og vi ser spent på fremtiden i dette prosjektet.

DALI Lux veggfeste | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hei Lurve

Jeg ville tatt en titt på disse opphengene, disse er veldig diskre og laget for Dali høytalere. Håper ideen kan falle i smak hjemme hos deg, ellers har du fått bestillt deg opp et knakende godt anlegg altså. Nydelig, gratulerer så mye og vi ser spent på fremtiden i dette prosjektet.

DALI Lux veggfeste | Hi-Fi Klubben
    Snuste på Dali Lux-opphengene tidligere, men de ser ut til å ikke være dreibare. Merkelig nok henviser HFK til VM Acoustics W1 lenger nede i produktbeskrivelsen, men disse festene passer ikke noen av Dalis mindre høyttalere så vidt jeg kan se.

Det ligger mye lytting og pønsking bak høyttalervalget, så jeg krysser fingrene for at akustikken i hjemmet ikke er så veldig forskjellig fra HFKs demorom

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Snuste på Dali Lux-opphengene tidligere, men de ser ut til å ikke være dreibare. Merkelig nok henviser HFK til VM Acoustics W1 lenger nede i produktbeskrivelsen, men disse festene passer ikke noen av Dalis mindre høyttalere så vidt jeg kan se.

Det ligger mye lytting og pønsking bak høyttalervalget, så jeg krysser fingrene for at akustikken i hjemmet ikke er så veldig forskjellig fra HFKs demorom
    Jeg så WM Acoustics passet i hvertfall på Dali Concept 2, passet akkurat bak platen men det går ann å sjekke med andre sjapper også. Se hva de har inne til ditt formål.

Vogels VLB 500 S Vogels VLB 500 høyttalerfeste

Boston Acoustics CRB Dreibart veggfeste for fleksibel plassering!

Vogels ELW 6605 Vogels ELW 6605 Høyttalerfeste

Bare noe småtteri jeg fant.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Da er handlelista ferdig, og varene ble bestilt på fredag . Etter å ha testet tålmodigheten til Soundgarden og HFKs personale i flere uker, falt valget på Dali Mentor.

innledningsvis vil jeg rette en takk til alle som har bidratt i tråden. Det har kommet mange gode forslag, og selv om jeg ikke har fått lyttet på alle foreslåtte kombinasjoner har jeg hatt god nytte av alle råd. En spesiell takk til Geir Arne; stående invitasjon til kinoen er en given.

Den ferdige hjemmekinoen ser slik ut:

Front: Dali Mentor 6
    Senter: Dali Mentor Vokal
    Bak: Dali Mentor 1
    Subwoofer: Dali Ikon Sub MK2 x 2
    Receiver: Denon AVR-3311
    Effekt: Denon PMA-A100
    Høytt.kabel: VDH The Teatrack biwire (mest for sjåvv)
    Terminering: Dali STD Spade

Jeg skal få ordnet en eller annen løsning for trådløs musikkstreaming, men foreløpig prioriterer jeg å sette sammen hjemmekinoen. Ellers prøver jeg å få tak i vegg- eller takfester til Mentor 1, men har til nå hatt lite hell. Det er vanskelig å vite hvilke fester som passer til Mentor 1s skruehull (35 mm mellom hvert hullsenter). Jeg vil helst ikke bruke B-tech 77 da det har liten vertikal tilt. Forslag?
    Tror du blir meget fornøyd her.

Grattis.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW.. det må jeg si. Likte tanken din på PMA-A100 . Det er jo genialt at den har "direct-amp" .

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    WOW.. det må jeg si. Likte tanken din på PMA-A100 . Det er jo genialt at den har "direct-amp" .
    Hehe ja, ganske fornøyd med den jeg også . En liten fugl fotalte meg at det kun var 25 av hvert A100-produkt i hele Skandinavia, så nå føler jeg meg mæget eksklusiv. I utgangspunktet var planen å finne en ren effektforsterker, men etter å ha vært innom 8-9 ulike løsninger var det Denons integrerte forsterker, PMA-2010, som låt best. A100 er i praksis en 2010 i gallasmoking og pensko, så valget var egentlig enkelt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •