[løst]Ny middeltone og diskant til Proson reality HFC 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[løst]Ny middeltone og diskant til Proson reality HFC 10

Der har jeg fått takk i ett par brukte Proson HFC 10. Lite å finne om dem på nette, og jeg finne er ikke akkurat positiv. Men det er mine første hifi høyttalere(har bare noe plastikk greier ellers) og jeg fikk dem gratis, hadde tenkt meg noe skikkelig høyttalere på lenge men har aldri hatt penger for det, så jeg kan vel si jeg er heldig.

Så til egentlige problemet. Det viste seg at det mangle middeltone og diskant på den ene og på den andre var dem ødelagt. Kablene har jeg sjekka med en jalla element som lo rundt i rommet og dem funke så jeg må bare får et nytt par diskant og mellomtoner. De to bass elementer se ut til å vare original og funke kjempe fint ,heldigvis.

Diskant treng jeg horn til også, mangle jo den ene. Har hold på 17x8,5cm og original diskanten(eller iallfall den som var igjen på den ene høyttaleren) er 35mm(1.4"), men jeg veit ikke hva som er best forhold mellom horn og diskant.
    Mellomtoner er på 120mm(4,72").

Har lite anelse på slikt så jeg veit ikke hvor mye penger jeg treng. Bare jeg har noe som passe sammen med resten og høres bra ut.

Høre mye på Hardtrance og DNB vis det skulle har noe å si.

PS: størrelsen på mellomtone irritere meg litt, det finnes jo ingen slike. 120mm er i allfall holde i kassen

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reservdeler til Proson mener jeg du finner på Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk fant akkurat det samme diskant og mellomtone igjen. veit ikke om det kanskje ikke er så bra, siden de jeg har er ødelagt, men skal nok gå bra :-) treng jo ikke å høre så veldig høyt, har smått rom også.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig.

Hvilken forsterker har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tørr nesten ikke å svare :-P bruke aiwa(aiwa NSX-Av240) anlegge som forsterker, sikkert ikke spesielt bra lyd i forhold til skikkelig forsterker,funke overraskende fint (ihvertfall med bass elementene) og det er det eneste jeg har til jeg kan kjøpe nytt. Men det litt trangt med penger for tiden og julegaven er allerede bestilt; ny Tv :-P. Får sikkert kjøpe meg en reciver/forsterker om ikke alt for lenge, veit jo hvor jeg kan hente gode råd ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde litt problemer med nette, så jeg fikk ikke bestille før nå. Men det vise seg at butikken bjarne linket til bare levere innenfor Sverige. Så jeg treng en annen butikk , kan også være andre elementer bare de passe.
    Her er elementene som var i høytallerene: mellomtoner diskant

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte det i farta. Hør med www.fyndborsen.se eller ta en titt hos www.ljudia.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet noen som ifølge min gammle middeltoner burde passe. Men jeg veit ikke om dem er noen bra da Peerless mellomtoner Fence audio mellomtoner også har jeg funnet akkurat samme diskanten(horn er i allefall lik) igjen på evenstadmusikk bare med ander navn :-)

så er det bare igjen om mellomtonern er verdig kjøpe og vis hvilken er best?

PS: hullet på høytaleren er 4,92" , men det har vist ikke noen å si siden original mellomtonern bli også spesifisert som 5,25" eller?(sry noob-heten)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •