XTZ sub sammen med SVS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ sub sammen med SVS?

Har idag en SVS PC12-NSD, er ikke helt fornøyd med denne når jeg hører musikk, så jeg lurer på å supplere med en XTZ 99 W12.16. Det jeg lurer på er hvordan disse spiller sammen? Både på musikk og film. Noen som har prøvd?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neccer
    Har idag en SVS PC12-NSD, er ikke helt fornøyd med denne når jeg hører musikk, så jeg lurer på å supplere med en XTZ 99 W12.16. Det jeg lurer på er hvordan disse spiller sammen? Både på musikk og film. Noen som har prøvd?
    Dette kommer nok mye an på plasseringen av subene,og ikke minst kalibreringen!
    Hvordan har du SVS'n plassert nå idag?
    Kan jo vere at du kan dele SVS'n veldig lavt,og la XTZ'n spille lenger opp i frekvens - da kan det fungere bra hvis du er heldig,og er nøye med kalibreringen!
    Har du db måler? - har du sjekket frekvensresponsen din?
    Har du vurdert en Antimode subkalibrator?
    Dette kan vere veien å gå også,i stedet for en ekstra sub!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag fra Torolan der..

Evt kan jeg trygt anbefale en SVS AS-EQ1.

SVS AS-EQ1 Subwoofer Equalizer - L-Sound AS

Den gjorde(og gjør stadig) underverker hjemme hos meg..

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med SVS SB12-NSD? En lukket subb som spiller noe strammere enn de med åpne porter. Går ikke like dybt men er mer musikalske. Har en slik i kombinasjon med en av de første svs PB10.. dette fungerer godt etter mine ører. Spilles det musikk høyt nok med bass trykk nok slår min SB12 inn tidligere enn PB10'ern..
    SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Hva med SVS SB12-NSD? En lukket subb som spiller noe strammere enn de med åpne porter. Går ikke like dybt men er mer musikalske. Har en slik i kombinasjon med en av de første svs PB10.. dette fungerer godt etter mine ører. Spilles det musikk høyt nok med bass trykk nok slår min SB12 inn tidligere enn PB10'ern..
    SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS
    Samme kombinasjonen som jeg bruker det der
    Bortsett fra at jeg har den "nye" varianten av PB 10.
    Har SB 12 foran sammen med frontene,og PB 10 under hjørnebordet,mellom sofaene!
    Begge er koblet til en Antimode,og det fungerer utmerket det!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Samme kombinasjonen som jeg bruker det der
    Bortsett fra at jeg har den "nye" varianten av PB 10.
    Har SB 12 foran sammen med frontene,og PB 10 under hjørnebordet,mellom sofaene!
    Begge er koblet til en Antimode,og det fungerer utmerket det!
    Lekker kombinasjon. Begge mine subber står forran i oppsettet sammen med vær sin fronthøytaler. Dog spiller Dali Mentor 6 med en slik autoritet at jeg i to kanals sjeldent savner no subb. Men i enkelte musikk stykker som elektronika, så kommer subbene inn(innstilt på auto). Da får man et deijlig fundament til resten av musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer nok mye an på plasseringen av subene,og ikke minst kalibreringen!
    Hvordan har du SVS'n plassert nå idag?
    Kan jo vere at du kan dele SVS'n veldig lavt,og la XTZ'n spille lenger opp i frekvens - da kan det fungere bra hvis du er heldig,og er nøye med kalibreringen!
    Har du db måler? - har du sjekket frekvensresponsen din?
    Har du vurdert en Antimode subkalibrator?
    Dette kan vere veien å gå også,i stedet for en ekstra sub!
    Subben er plassert i hjørnet ved siden av front ht.
    Ellers på de andre spm må jeg nok rett og slett si nei
    Har ikke noe av det utstyret du nevner, har også fint lite peiling på kalibrering. Har jo prøvd å leke litt med innstillingene på svs'n. Men vet ikke om jeg har fått det optimalt nei.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe av det utstyret du nevner, har også fint lite peiling på kalibrering. Har jo prøvd å leke litt med innstillingene på svs'n. Men vet ikke om jeg har fått det optimalt nei.
    Du bør nok gå til anskaffelse av en db-måler,og få kjørt noen sinustoner!
    Det nest beste er å høre på musikk med en del bass i,og få en kompis til å skru på faseknappen på suben,mens du sitter i lyttepoisjon!
    Du har prøvd forskjellige delefrekvenser også eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok gå til anskaffelse av en db-måler,og få kjørt noen sinustoner!
    Det nest beste er å høre på musikk med en del bass i,og få en kompis til å skru på faseknappen på suben,mens du sitter i lyttepoisjon!
    Du har prøvd forskjellige delefrekvenser også eller?

Får prøve det. Tenker du på Radioshack eller lignende?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All verdens sub'er vil ikke gi deg det du vil ha hvis du ikke kalibrerer de. Jeg har også PC12-NSD x 2, men jeg har gjort mitt beste for å kalibrere + at jeg har en SVS AS-EQ1 som gjør resten og jeg synes de spiller veldig bra på musikk. Det finnes nok sub'er som er bedre til musikk, men rett satt opp så skal du være kresen om du ikke blir fornøyd. Å justere på måfå kommer du ingen vei med og du risikerer at det blir enda værre. Sub-kalibrering er nesten en vitenskap. Søk etter Hellnoob's subwooferkalibrering.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Kjøpte pc12nsd i dag, hadde xtz w12.16 fra før av, denne ble rett og slett spist opp av svsen under 30 hz! klarte dog 122db med xtz subben når jeg testet i dag, vil ikke presse svsen så grusomt helt ennå!

På musikk så syntes jeg svsen låter dypere, og gir mer dybde i hele lydbildet enn det xtz subben gir!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv deg mye frem med plassering og innstillinger før du kjøper noe nytt! jeg selv har en energy s10.3 mener jeg den heter. på "min plass" i sofen virket det ikkje som jeg hadde sub i rommet i det heletatt. prøvde å stille og styre i evigheten, før jeg en dag flyttet subben bare noen centimeter for å sette i en kontakt i et støpsel bak subben. satte meg i sofen ijen uten å flytte tilbake subben, og det var som natt og dag, spilte som bare det! faktisk overaskende godt for denne subben å være!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •