1 stk. Defekt Dali Høyttaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1 stk. Defekt Dali Høyttaler!

Halloen Jeg har et problem med mine Dali høyttalere, har har problemet en stund nå, men er lei av å leve med det.. Det har seg sann at den venstre høyttaleren spiller mye lavere enn den andre, hører TYDELIG forskjell når jeg stiller på balansen, er den da sprengt? eller kan det være noe annet??
    Evt. hva kan jeg gjøre?? må jeg kjøpe ny??
    Høytalerene funket veldig fint før

Utstyret er:
    Forsterker:
    Denon PMA-1500R

CD-spiller:
    Denon DCD-1450AR

Tuner:
    Denon TU-1500RD

Ett par (Høyttalere):
    Dali Suite 2.5

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt om høyttaler fra høyre til venstre, og se om problemet følger høyttaler, eller om det holder seg på samme kanal!

Flytter problemet seg med høyttaleren, er høyttaleren problemet. Sett på relativt lav musikk, og legg øret så og si inntil et og et element og se om alle gir lyd / hvilke som evt. ikke gir lyd. Hvis høyttalerene dine har dobble innganger (bi-wire terminaler) så kan du sjekke om disse er skrudd skikkelig til, og om det er forbindelse mellom de som er oppe, og de som er nede!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki Det er Bi-Wire Terminaler ja, har skrudd det ut og inn, og byttet mellom oppe og nede Bi-Wire'n, men var ingen endring.. skal prøve å bytte mellom venstre og høgre i morgen, kommer tilbake med rapport da PS. jeg er ikke noen proff på dette området

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Bytt om høyttaler fra høyre til venstre, og se om problemet følger høyttaler, eller om det holder seg på samme kanal!

Flytter problemet seg med høyttaleren, er høyttaleren problemet. Sett på relativt lav musikk, og legg øret så og si inntil et og et element og se om alle gir lyd / hvilke som evt. ikke gir lyd. Hvis høyttalerene dine har dobble innganger (bi-wire terminaler) så kan du sjekke om disse er skrudd skikkelig til, og om det er forbindelse mellom de som er oppe, og de som er nede!
    Byttet om høgre og venstre høyttaler, og problemet fulgte etter høyttaleren..
    det er 4 elementer på den begge høyttalerene, 1 liten helt oppe, 2 like store i midten og et rundt hull ( bass I guess? ) helt nederst.. på den som var ødelagt funket bare 1 av de 2 store i midten, den lille øverste og bassen helt nederst gidde ingen livstegn! da jeg skrudde opp volumet dunket begge i midten, men hørte fortsatt at det var bare den ene av di som spilte...
    Hva gjør jeg??? :O

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoern777
    Byttet om høgre og venstre høyttaler, og problemet fulgte etter høyttaleren..
    det er 4 elementer på den begge høyttalerene, 1 liten helt oppe, 2 like store i midten og et rundt hull ( bass I guess? ) helt nederst.. på den som var ødelagt funket bare 1 av de 2 store i midten, den lille øverste og bassen helt nederst gidde ingen livstegn! da jeg skrudde opp volumet dunket begge i midten, men hørte fortsatt at det var bare den ene av di som spilte...
    Hva gjør jeg??? :O
    Ta med høytalern din til nærmeste HFK butikk så kan de se på den for deg, samt bestille opp nye elementer om noe har gått i stykker. Mulig at delefilteret i høytalern din kan være gåent også, men la butikken sjekke opp dette for deg.

Håper det ordner seg for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0