Har noen erfaringer med dali evidence 870?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har noen erfaringer med dali evidence 870?

Heisann.. Har nå kjøpt meg leilighet, og solgt mine gamle høytalere til min bror.
    Har nå tenkt å kjøpe nye som ser litt finere ut.
    Saken er at jeg jobber sammen med en, som har noen dali evidence 870 som ble kjøpt helt nye, brukt en månes tid, før han flyttet inn i et gammelt hus som han siden den gang har drevet og pusset opp. Høytalerene ble pakket ned i orginal embalasje og satt i et hjørne i kjellerstuen hos foreldrene.

Han påstår at ny pris på desse høytalerne var noe rundt 40 tusen. Har leitet litt på internett, og ser noen skriver nypris 12.000 på desse, mens andre skriver 45.000:s

Men uansett så skal jeg få kjøpe desse med han. han vill ha 7000 for di.
    Noen som har, har hatt desse høytalerne?
    om jeg kjøper et sett helt nye høytalere, for ca 7000 som f.eks dali ikon 5, ville jeg da få en bedre høyaler? iåmed at denne har begynt å bli noen år? håper på svar

DALI IKON 5 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse skal foresten drives av en hk avr 360 med en shengya efektforsterker til hver høytaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Selv har jeg vært i samme situasjon som seg. Selv har jeg hatt evidence 870 i flere år og har sammenlignet dem med nyere ikon-serien.

Ikon har en langt mer oppløst diskant enn det evidence har, dette er antagelig fordi Dali har satset på dette i sine nyere år, med sine (bånd-diskanter).

Men når det kommer til lavere frekvenser så har ikke ikon stort å by på. Både mellomtone og øvre/mellom-bass er ikon og evidence veldig lik.

Evidence har sin styrke i det at det kommer til øvre mellomtoner. Dette er toner som lett kan erstattes med en subwoofer, men har du ikke det, så vil Evidence komme godt med .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, så med andre ord har ikkje evidence serlig bra diskant? eller? er igrunn av typen som liker mye bass, men siste tiden har klar fin lyd begynt å bety mer å mer. Var å kikket på evidance`ene i går, og di var helt strøkne, ikkje noe som minnet om en ripe eller noe, synst det var en veldig fin høytaler disein messig, mange mener nåkk at dette ikkje har noe å si, men når jeg holder på å flytte inn i ny leilighet har det litt å si. Så jeg får låne di med meg hjem å koble di opp å prøve di.. Så får jeg ta meg en tur inn til byen å høre på ikon å sammenligne litt!

hva mener du om prisen da? dyrt for en såppas gammel høytaler? og noen som vet hva denne kostet ny? iogmed det er så varierende hva folk skriver er ny pris på disse? har sett alt fra 12 til 45 tusen. Han som har desse mente han betalte 47 tusen for disse, da di var helt nye på markedet. mener han sa han kjøpte di for 8 - 9 år siden?:s
    Desse er som sakt kun brukt et par månder, og har stått i orginal embalasje i rom tempratur hele tiden siden di var brukt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. den nye og mer oppløste diskanten på f.eks Ikon-høyttalere vil jeg bare nevne en ting: det er en smaksak om en vil like denne type diskant, mange vil syns at den er for aggresiv og "hard" å lytte på. Så å bytte høyttaler pga. diskanten er kanskje ikke det du burde tenke mest på selv om du, som du selv sier, liker mer og mer fin og oppløst lyd og ikke bare bass. Har selv et par Lektor 8, og måtte lete litt blant forsterkere for å finne et oppsett jeg kunne leve med, da diskanten her også var litt vel høy og skarp etter mine ører. Og disse høyttalerne har ikke Dali´s velkjente bånddiskant som f.eks Ikon har, og de er enda skarpere i lyden...Som sagt en smaksak da. Er ikke kjent med de Evidence høyttalerne så kan ikke hjelpe deg med noe der, men et tips er rett og slett sende mail til Dali i Danmark eller Hifiklubben og spørre dem om nypris. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Evidence 870. Kjøpte dem i slutten av 2002, da kostet de 14000.

Tror de kostet ca 17-19 000 på det dyreste før serien ikke ble produsert lenger.

Syntes 40 000 hørtes veldig mye ut, da må det være Special Edition, men syntes det hørte mye ut også.

Kan desverre ikke si hvordan de er sammenlignet mot Ikon, da jeg ikke har hørt dem.

Spiller Mine Evidence på Onkyo NR906 (bi ampet) og det holder lenge for meg (men jeg spiller ikke ekstremt høyt)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som jeg missforstod han litt, rundt 40 tusen var vist med forsterker også.. høytalerene var vist ca 20 tusen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evidence 870 blir utrolig nok ikke solgt for mer enn 6000kr. Så nettopp en på finn som skulle ha 4000 for de. Det er helt klart at man får veldig mye høyttaler for pengene med disse.

okey, så med andre ord har ikkje evidence serlig bra diskant? eller? er igrunn av typen som liker mye bass, men siste tiden har klar fin lyd begynt å bety mer å mer.
    Joda, evidencene har megen fin diskant, de er fortsatt Dali De er bare ikke på samme nivå som Ikon er. Jeg tror dette kan være fine høyttalere til deg, de har nok av bass for å si det sånn Men da missforstå meg rett, dette er ikke denne boom-boom bassen du finner hos f.eks. CV, men en meget dyptgående og presis bass. Klar og fin lyd får du så absolutt. Alle aspekter av frekvensregisteret er tatt godt i behold, husk at de kostet 14000kr. nye.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet opp dette hjemme på gutterommet, har ikkje flyttet inn i leiliheten enda så Høytalerne har ikkje blitt brukt på en god del år, så har stått noen dager å spilt på lavt.. Har kun hørt litt musikk og det virker overaskende bra! For mine ører er det faktisk nesten bort imot perfekt! Trenger ikkje sub til musikk med desse vertfall, men tror jeg skal ha sub også siden det går nesten like mye i film for desse, og jeg vill ha di alle laveste frekvensene

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte lese gjennom tråden da jeg på QXL i dag vant et par av disse høytalerene! Prisen havnet på utrolige 1450,- og i tillegg var de meget velholdt og pene! De er nå oppstilt og er under utprøving. Foreløpig høres det veldig bra ut, mer enn nok av bass og meget detaljert diskant! Nesten litt for kraftig, dette kan skyldes rommet. Uansett til nå meget fornøyd, og til den prisen!!! Høytalerene drives forøverig av cambridge 840 serien.:-D :-D :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •