Logitech z-5500, hva mener dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech z-5500, hva mener dere?

Hei!

Jeg invisterte i ett logitech z-5500 som jeg har med en 42" LG LED Tv.
    Det funker ganske greit til film og musikk for meg. Men er inne på tanken å oppgradere.

Jeg bare lurer på hva dere andre mener om det, dere hi-fi entusiaster, hva dere synest om dette anlegget??
    Viss noen av dere har prøvd det, er det stor forskjell på dette og ett hi-fi anlegg som ikke koster skjorta??
    Grunnen til at jeg spør er litt for morroskyld, men også fordi jeg er litt inne på tanken å bytte det ut med ett hi-fi anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følelsen er alltid en annen når man har noe "eget" som ikke alle andre har.
    Z5500 er et anlegg som er sinnsyk bra iforhold til pris(!), men har ikke så ekstremt mye å stille opp med når man starter å komme litt opp i pris på egne anlegg.

Så fremt du ikke har planer om å legge 10-15 000 i nytt (stereo) anlegg, så ville jeg heller holdt meg til Z5500, og spart opp pengene til et sikkelig anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har hatt et Z5500 anlegg i stua og her er det mye lyd for pengene. Har vært fornøyd i 6-7 år med det settet der. Men eg bestemte meg for et par uker siden å oppgradere og kjøpte meg en ny forsterker(Onkyo SR-TX608), en ny senter(Jamo S60 CEN) og en ny sub(Yamaha YSTF-SW100). Eg bruker fortsatt satellittene fra Z5500 til front og bak. Disse tre oppgraderingene kom på ca kr 6000,- og har løftet kvaliteten MYE.

Det er heller ingenting i veien for å oppgradere del for del(noe eg forsåvidt gjør/har gjort) men husk at subben i Z5500 er avhengig av kontrollboksen og at dette fører til "litt ekstra" kabler. Du kan for eks ikke kjøpe sub først, siden du da ikke har noe å koble den til. Og kjøper du forsterker først må du uansett ha hele Z5500 settet til du har byttet ut subben. Eg ville bli kvitt den kontrollboksen først som sist og kjøpte derfor sub og forsterker samtidig. Senteren kjøpte eg ei uke etter. Da fikk eg også merke hvor mye en god senter har å si på lyden.

Subben er mindre(som for min del er en fordel) men er nå satt til å gi mer trøkk(subben på Z5500 var satt til et veldig lavt nivå av hensyn til naboene). Dette kombinert med mer bass fra senter og bedre delefilter er i seg selv verdt oppgraderingen. I tillegg kommer mye bedre kodeker, støtte for 7.2, HD lyd, HDMI 1.4, mulighet for oppskalering og mange flere innganger. Alt dette avhenger jo selvfølgelig på hvilken forsterker du kjøper.

Nå vurderer eg å kjøpe et par brukte fronter fra en kamerat og da har eg oppgradert nok for dette årets budsjett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange gode tips fra begge to

BlackkoZ:
    Ja, som du sier, savner følelsen av å ha noe som ikke alle andre har:???:
    Da jeg bestillte det var jeg ganske fonøyd, også da jeg prøvde det!
    Bassen var jo diger, den spiller høyt osv....
    Jeg sa det til noen andre kompiser, og da fant jeg ut at det var faktisk to av dem som har samme anlegget.
    Synest det er litt kjedelig da.

Kirkeleit:
    Flott innlegg forresten
    Kanskje det hadde vert en god ide å begynne med en ny forsterker og sub, så deretter høyttalerne.

Har allerede byttet ut frontene med to gulvstående høyttalere foresten. To, ikke akkurat nye men veldig gode Sony ss-e315 140W.
    Synest det gav ett stort løft. Men vet ikke om det er så bra for forsterkeren da....

Slik det er nå, er det litt dumt fordi alle kablene stikker ut bak sub-en.

Så lurer litt på om ny sub og forsterker hadde vert tingen, så høyttalerne...
    Har vert inne på tanken med det før.

Har sett litt på en xtz w10, burde vel vere en god oppgradering i tilegg til ny forsterker. Men dette skjer ikke helt ennå da. Men er greit å ha planene klare

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hifi

Sitat Opprinnelig postet av 2Fast4U
    Tusen takk for mange gode tips fra begge to

BlackkoZ:
    Ja, som du sier, savner følelsen av å ha noe som ikke alle andre har:???:
    Da jeg bestillte det var jeg ganske fonøyd, også da jeg prøvde det!
    Bassen var jo diger, den spiller høyt osv....
    Jeg sa det til noen andre kompiser, og da fant jeg ut at det var faktisk to av dem som har samme anlegget.
    Synest det er litt kjedelig da.

Kirkeleit:
    Flott innlegg forresten
    Kanskje det hadde vert en god ide å begynne med en ny forsterker og sub, så deretter høyttalerne.

Har allerede byttet ut frontene med to gulvstående høyttalere foresten. To, ikke akkurat nye men veldig gode Sony ss-e315 140W.
    Synest det gav ett stort løft. Men vet ikke om det er så bra for forsterkeren da....

Slik det er nå, er det litt dumt fordi alle kablene stikker ut bak sub-en.

Så lurer litt på om ny sub og forsterker hadde vert tingen, så høyttalerne...
    Har vert inne på tanken med det før.

Har sett litt på en xtz w10, burde vel vere en god oppgradering i tilegg til ny forsterker. Men dette skjer ikke helt ennå da. Men er greit å ha planene klare

ser du sier at du savner følelsen av å ha noe som ikke alle andre har, det kommer du ikke langt med her inne. ALLTID noen som har det du har, med mindre du lager det selv, synes også forsåvidt det er feil fokus. det du bør fokusere på er noe du er fornøyd med. du kan blåse av 1000k og likevel ikke ha noe "unikt". BlackkoZ sitt tips var bra, spar opp kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du jo allerede på vei

Noen kan sikkert bekrefte eller korrigere meg, men vær litt forsiktig med å bruke store høytalere på den forsterkeren der. Enten så kan du risikere at forsterkeren går i safe mode pga for høy belastning eller så risikerer du å ødelegge høytalerene fordi forsterkeren ikke klarer å levere "god nok" lyd slik at lyden klipper.

Det skal visstnok være bedre med for små høytalere på en større forsterker, ettersom at kvaliteten på lyden og komponentene er bedre. Så lenge man ikke overdriver på lydnivået naturligvis.

Som allerede nevnt, det som er dumt er at du ikke kan kjøpe sub først, så forsterker. Så eg vil anbefale deg å bytte ut både forsterker og sub i neste innkjøpsrunde, og deretter en ny senter. Så tar du bakhøytalerene til slutt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •