Samme fronthøytalere til stereo og hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samme fronthøytalere til stereo og hjemmekino

Jeg skal bygge meg hjemmekino, men ønsker å beholde stereoanlegget, hvordan bruker man best samme fronthøytalere til surround og stereo?
    Når jeg hører på cd vil jeg bruke stereo-forsterkeren, men for dvd vil jeg bruke surround-forsterkeren (som jeg enda ikke har kjøpt).

Hvordan setter man opp dette, slik at man slipper å bytte kabler på høytalerne for hver gang man skal se på film eller høre musikk?

Bruke separate høytalerkabler til fronthøytalerene fra respektive stereo og surroundreciver?
    Eller bruke stereoforsterkeren som effektforsterker etter surroundforsterkeren når jeg vil bruke surround? Og i så fall åssen sikrer jeg da riktig lydbilde/balanse?

Dette er antagelig innlysende for dere som kan det, men jeg er fersk i hjemmekino gamet og tar derfor sjansen på dumme spørsmål. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er vel å bruke stereforsterkeren som effektforsterker, litt klønete hvis du må bytte kablene for hver gang. Bare ikke gjør samme tabbe som meg - jeg kjøpte en reicever til en tidel (nesten av forsterkeren) og det funket heller dårlig...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Korleis stereo forsterkar har du? Kan hende Receivaren blir nesten lika bra på stereo, som på film. Kva blir budsjette ditt på receivaren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Creek 4330 forsterker og Cabasse Jersy høytalere, innbiller meg at jeg må over budsjettet mitt på ca 8K, hvorav 3-4k på reciver for å få reciver som gir bedre stereolyd.

Fikk forøvrig bra svar når jeg spurte om noe litt annet på denne tråden (som igjen gjorde at jeg startet denne tråden....):
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=11736

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i den andre tråden, gå for en receiever med pre-out og et par rimelige bakhøyttalere, som Tannoy Mx-m 1 til 1350,- . Vil tro du kan få Socoa senteren til Cabasse til under 3000 hos Lyric, og da vil du ligge rundt 8000. Så kan du heller spare en liten stund til en skikkelig sub.

Vil forøvrig tro den forsterkeren spiller adskillig bedre på musikk enn de fleste receivere i budsjettklassen, selv om den på papiret ikke er litt watt-sterk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •