Bakhøyttalere m.m.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøyttalere m.m.

jeg har en Marantz SR6200 og et par DALI 8008 som fronthøyttalere. sikler litt på et par 3003 som bakhøyttalere, men da de kun er 75 cm høye så vil de komme endel lavere enn øret mitt når jeg sitter. 3003 veier 9 kg pr. stk.

spørsmålet mitt er da, for å gjøre de litt høyere, f.eks 100-120 cm, ville et par høyttalersokler (f.eks disse) fungere (soklene er 45 cm høye)?

burde jeg i tillegg legge til en effektforsterker (f.eks NAD C272) som jeg kobler til Marantz'en slik at NAD'en kjører frontene (8008 og 3003 er forøvrig 4 ohms høyttalere) og Marantz'en bakhøyttalerne + framtidig senter og ekstra bakhøyttaler (6.1)?

takker på forhånd for alle svar!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk jeg ville prøvd å ha bakhøyttalerne i den høyden de er. Har ofte hørt at det bør unngås å ha diskanten rett i øret.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bakhøyttalere m.m.

Sitat Opprinnelig postet av vito
    burde jeg i tillegg legge til en effektforsterker (f.eks NAD C272) som jeg kobler til Marantz'en slik at NAD'en kjører frontene (8008 og 3003 er forøvrig 4 ohms høyttalere) og Marantz'en bakhøyttalerne + framtidig senter og ekstra bakhøyttaler (6.1)?
    Jeg har denon 3805 og 4 x dali blue 2002 bak, og dali center. Jeg kommer snart til å kjøpe meg dali 8008 som fronter og en nad c272 som gir effekt til frontene!

Men i ditt tilfelle så har jeg jo hørt at marantz skal fungere bra sammen med dali da....

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Jeg tror faktisk jeg ville prøvd å ha bakhøyttalerne i den høyden de er. Har ofte hørt at det bør unngås å ha diskanten rett i øret.
    Støtter deg på denne. Når lyd kommer fra 1 høytaler og diskanten er plassert direkte mot øret så blir det litt unaturlig og kanskje ubehagelig. Baklyden skal være litt mer diffus en som så (til film i hvertfall).

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, men planen var å gjøre slik at høyttalerne kommer høyere enn øret, ikke rett på. men kanskje det blir like effektivt som å ha høyttalerne lavere?

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja