Epik Legend vs SVS SB-12-nsd ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe.. Tror nok ikke at en stk empire spiller høyere enn 2 stk ultra, og hvertfall ikke lett! Her har vel også på forumet vært sammenlignet disse to, hvorav begge ble regnet som meget gode, men ultra som litt bedre.

Har vært nevnt fra flere at empire må gi seg tidligere enn ultra,samt at den kan føles litt kort i frasparket. Tror nok det bunner i smak og behov- hva øvrig utstyr trenger mest hjelp til- i mid eller dyp bass.

Ingen sub er perfekt til alt, ei heller empire, så at den ikke har problem med noe som helst blir vel litt feil, man må alltid ofre noe for å få noe annet..

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Min Empire har ingen som helst problemer med noenting og jeg spiller lett høyere en du tørr med dine 2 tuber..

Eneste gangen jeg har hørt Empire slit er på filmen Pulse på testscenen som er bruk her på forumet...
    Eller har den ALDRI bunnet eller laget ulyder eller pustelyder som SVS har, den spiller klokkerent, raskt, og høyt..
    Eneste minus (og det er bare et minus fordi svs eksisterer) er at den faller av på 18Hz, min gamle subb rullet bort på 32Hz, så for meg er å få med ned til 18Hz herlig...
    Ikke noe feil med slaglengde heller, ij\gjen en uttalelse fordi svs eksisterer, stram lyd krever kontroll, lang slaglengde=mindre kontroll..

Til trådstarter, som en stue-subb til de høyttalerne høres Epik Legend ut som en flott match som passer til stuelyd...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Min Empire har ingen som helst problemer med noenting og jeg spiller lett høyere en du tørr med dine 2 tuber..

Eneste gangen jeg har hørt Empire slit er på filmen Pulse på testscenen som er bruk her på forumet...
    Eller har den ALDRI bunnet eller laget ulyder eller pustelyder som SVS har, den spiller klokkerent, raskt, og høyt..
    Eneste minus (og det er bare et minus fordi svs eksisterer) er at den faller av på 18Hz, min gamle subb rullet bort på 32Hz, så for meg er å få med ned til 18Hz herlig...
    Ikke noe feil med slaglengde heller, ij\gjen en uttalelse fordi svs eksisterer, stram lyd krever kontroll, lang slaglengde=mindre kontroll..

Til trådstarter, som en stue-subb til de høyttalerne høres Epik Legend ut som en flott match som passer til stuelyd...
    Var tendenser til at den var helt på limiten når jeg var der. Mye bass som ble testet. inkludert pulse.
    Men det kan da også skyldes at ampen var delvis gåen når du fikk den.

Og at jeg ikke drar på over the topp er pga at jeg må benytte kraftig EQ (+6 til -12db) hjelp for og få subene til og spille med rimelig bra frekvensrespons.
    Samt jeg måler dB bare i sweetspot og ikke i hjørnene ;p
    Hadde sikkert passert 120dB og vel så det ned til 15 hz lett om jeg plasserte sweetspot der det er mest dB og ikke der det er best lyd :-D

Epik kan da ikke produsere pustelyder da den er lukket konstruksjon

Slaglenden er da ingen ting og si når det er strøm nok til stede for og styre elementet.

Ulyden i svsene mine vet jeg ikke hva skyldes. Mistenker det er noe løse ledinger som kommer bort i elementet eller det er noen skruer som treger etterstramming, siden ryktene sier at det og sprenge svs sine ultra elementer skal være så og si umulig uten at en virkelig går inn for det.
    Men lsound anbefalte meg og ikke skru ut elementene for og sjekke dette.
    Så får håpe en har penger til og skifte til de nye Sledge ampene til neste år og sjekke det med det samme.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regnet med den første setningen med :green: satte standarden for hvor seriøst innlegget var ment. :lol:

c-v
    Selvfølgelig spiller 24.000kr bedre/høyere en 10.000kr, håper jeg da inderlig er tilfellet..

Jeg mener Empire ruller av tidligere en L-sound påstår, det er ikke dyp-drønn som svs-ultra.
    Den begynner dalingen på 20Hz og taper 10dB ned til 18Hz. (i mitt rom)

Og jeg sa/mente at den ikke hadde problem med noe som helst av det vi hørte på, foruten Pulse-testen, som er helt merkelig, min gamle Jamo spiller høyere en Empire på Pulse-demoen.. (Fakta)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet 2 Epik Legend en stund nå .... de spiller helt greit, men, som mange her også nevner, de mangler endel i bunn ... Så, har vært i kontakt med L-sound om og evt bytte de i 2 stk PB-10 istedet..

Tror heller ikke SB-12 kan gi stort mere i bunn registret siden de også er lukket kasse ..

Mvh

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stage: Jeg har hatt 2 stk PB10 i mange år og har Legend hjemme nå og kan bekrefte at hvis du vil ha "det lille ekstra" helt i bunnen er PB10 helt ideelle til dette.

Du kan jo også vurdere en kombinasjon av begge for å få det beste fra 2 verdner.

Legendene gir det lille ekstra slaget i brystkassa som PB10 mangler.

Jeg kjenner ikke til denne filmen Pulse som dere snakker om, hvilken film er dette?
    Antar at det er denne. ?

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det hørtes jo interesant ut ... Har holdt på og justert og målt endel med Radioshacken i kveld, De spiller jo godt nå, bra me punch, og hører at mellombassen er knall, der mangler vel SVS litt i forhold ... men, når det blir dypbass ...så er det ikke det samme som SVS igjen ... skulle vel optimalt sett ha hatt 1 av hver, men, det blir ikke seende så bra ut på stuen ..

Hva ville du ha valgt da ? 2 stk legend, eller 2 stk pb 10 ?

Blir i hovedsak brukt til musikk \ fest \ og litt serier ...

Er den Pulse filmen ja btw

Mvh

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir i hovedsak brukt til musikk \ fest \ og litt serier ...
    Da ville jeg valgt Legend.

Husk på at Legend er best på det de aller fleste subwoofere blir brukt mest til, nemlig musikk, serier og "vanlige" filmer. Det er en håndfull filmer og musikk som for eksempel SVS'ene briljerer på, men er det da "riktig" å prioritere disse filmene fremfor alle de andre?

Jeg har fremdeles litt tid på meg til å eventuelt returnere Legend'ene og kjøpe meg noe annet i stedet, men for øyeblikket holder jeg en knapp på Legend. Jeg trenger ikke å tenke så mye på utseendet da jeg kan gjemme mine litt bort.

Testet med denne Pulse filmen i går kveld og jeg følte ikke akkurat at det manglet noe i bunnen, selv om jeg vet at det går an å skvise ut enda litt mer kvalmende bass fra andre løsninger:wink:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Epik her også for seriøs musikk lytting.

Ellers så kan en da altids stacke to svs tuber tjunet laft oppå epikene om det skulle trenges dypbass :-)

45 dagers fri retur hos Lsound som nevnt

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •