Valg av sub: XTZ 99 W12.16 vs W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av sub: XTZ 99 W12.16 vs W10.16

Etter å ha blitt AVhengig i løpet av det siste halve året er jeg nå på jakt etter å få det beste ut stereoanlegget mitt. Jeg er veldig fornøyd til med utstyret jeg har handlet til nå, men jeg savner litt dypbass i lydbildet mitt. Hegel H200 kombinert med MA GS 20 gir en flott og bred dynamikk med stålkontroll på bassen, men 2x6" har sine begrensninger når det kommer til hvor mye luft det kan flytte og jeg har sett meg nødt til å se meg om etter en subwoofer for å bøte med "problemet".

Jeg kunne selvsagt tenkt meg en MA GSW eller RXV da dette hadde passet både best inn med møbler og at det kanskje hadde vært letteste å matche disse med GS 20, men de er dessverre i en prisklasse litt utenfor hva jeg har råd til akkurat nå.

Etter litt søking på forumet og i diverse magasiner så har jeg blitt litt betatt av W.16-serien til XTZ da det ser ut til at man virkelig får "bang for the buck"! En woofer med ingen umiddelbare svakheter til under 5000,- kan umulig være et bomkjøp, men hvilken vil passe best for meg i mitt oppsett?

Jeg tar utgangspunkt i at mitt anlegg utelukkende blir brukt til musikk, da det er hele grunnen til at jeg kjøpte dette anlegget til tross for at det er koblet opp mot TV i tillegg. Etter hva jeg har lest på forumet så virker det som at 10" er den som passer best til musikk, men vil en 12" bli "feil" når man har en høyttaler som allerede har bra med dynamikk og bass og man bare er på leit etter en dyp bass som slår deg i brystkassa?

Litt vanskelig å ordlegge seg rett, men jeg føler at den dynamikken en 10" gir er noe som ikke er mangelvare hos meg og at jeg heller taper den ekstra dypbassen en 12" kan gi meg.

Hva tror folk passer best i mitt oppsett? Kan evt to 10" være løsningen, selv om dette kan bli vanskelig med tanke på møblering.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ihvertfall 10tommeren, og er veldig fornøyd med den. Det var vel 12" som hadde mest bang for the buck av de to ifølge lyd&bilde, men jeg syntes 10" gir utrolig mye for pengene den og. Om du dotter igjen refleksportene så blir det en rimelig deilig bass uten særlig rumling!

Har dog oppgradert til SVS nå, så min XTZ jobber mest med senterkanalen nå.

Jeg ville ha gått for 12" om jeg var deg tror jeg, hvis denne går litt dypere enn 10".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •