noen som har noe tips om noe som er kraftigere enn cerwin vega? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cvmagnus215
    jeg har lyst på ett anlegg hvor det nesten gjør vondt og sitte og høre på pga bassen. Hadde vært en drøm om en av kompisene måtte gå ut av rommet pga han ikke klarer og sitte der mer. rommet er ca 18 kvm
    1+:-o

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå over til bil anlegg, mye lettere og få et sånt "ønsket" bass trykk i en bil vell og merke.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har lyst på ett anlegg hvor det nesten gjør vondt og sitte og høre på pga bassen. Hadde vært en drøm om en av kompisene måtte gå ut av rommet pga han ikke klarer og sitte der mer. rommet er ca 18 kvm

Satt i en bil en gang, hvor man måtte puste i takt med bassen for at ikke lungene skulle kollapse. At du får det til på gutterommet uten å bruke noen 10talls K tviler jeg veeldig sterkt på..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Satt i en bil en gang, hvor man måtte puste i takt med bassen for at ikke lungene skulle kollapse. At du får det til på gutterommet uten å bruke noen 10talls K tviler jeg veeldig sterkt på..
    enig der. billigste utveien der måtte isåfall vært og gått for pa høytalere(bassere) horn subber kansje. sett om du fikk tak i no gamle strokere fra et gammelt kino anlegg. men uansett. kommer til og koste masse penger. måtte isåfåll vært og laget en bass som ble drivi av en bensin motor ellerno. men da blire jo ikke musikk anlegg lengre:P

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du spurt på Hifisentralen? Vil tro de har lenger fartstid og kanskje har hørt på mer utstyr der.

------

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg kommer på er:
    Mito
    Hornsubber
    Mange hfa18(pga billige)
    CVA121

Brystkassetrykket er 50-150 hz. ca

Du trenger egentlig bare flere subber.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cls 215 er kjent for og ha klikking pga elementene står for nærme hverandre, så de forstyrrer hverandre. jeg vet at jeg ikke har stor nok forsterker, men nå har jeg cv sin 1,5 kw. har bestemt meg for og oppgradere det jeg har nå med(cls 215 og 1,5kw'en) til enten 2 eller 3 par cls 215 eller lignende, og så kjøpe inn 2-3 crown xti 4000. prøver og få solgt 1,5 kw'en nå. noen prisforslag på en sånn med 4 år igjen på hifi klubben sin forsikringen?

Vet CLS har det problemet . Ampen din er vel kanskje en aning for liten. Crown vil nok oppleves som mye bedre.

Du har ikke vurdert XLS da ? som er en mye bedre høyttaler?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whot?! hva er poenget med det da ?! :P. Men men, sikkert morro det :P. Slike basstrøkk må påberegnes å koste en fin slant penger også da .

CV gir mye av dette, men om det ikke er nok, så må du nok "slave" litt mer, og spare mer kroner .

Kanskje et par av disse kan gjøre underverker? OBS krever forsterker, blir ca 10-12000kr for en slik alene

AVshop.no / KLIPSCH KW-120 THX Ultra2 Subwoofer -FRI FRAKT!-

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om noen har noen tips om det finnes noen høytalere som er kraftigere, da snakker jeg om bass og ikke lydkvalitet, enn cerwin vega i samme prisklasse?
    fence audio har volum til liten penge.
    Fence Audio Stage-1212mk2 - Høyttalere | Pa | Fnky

Fence Audio FS-18 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky

Forsterker - Pa | Fnky

har det oppsettet. låter helt forjævelig høyt! spiller veldig dypt og har mye bass. men kvaliteten er ikke krystallklar.

kjøpte alt på netthandel for til sammen 6500kr!
    1500 Wrms totalt.

vegg klokka river jeg lett ned. talerkner og glass raser ned fra overetarsjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp billig PA, så får du brystkassetrykk. Ikke så veldig dypt, men punchen er i en annen verden enn CV/Fence.

Noe slikt: Produkter: JBL JRX Høyttaler 2 x 15" + horn

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cls 215 er kjent for og ha klikking pga elementene står for nærme hverandre, så de forstyrrer hverandre. jeg vet at jeg ikke har stor nok forsterker, men nå har jeg cv sin 1,5 kw. har bestemt meg for og oppgradere det jeg har nå med(cls 215 og 1,5kw'en) til enten 2 eller 3 par cls 215 eller lignende, og så kjøpe inn 2-3 crown xti 4000. prøver og få solgt 1,5 kw'en nå. noen prisforslag på en sånn med 4 år igjen på hifi klubben sin forsikringen?
    Tvilosomt om 2-3 par CLS215 vil spille bra på 18m2. Det er fort gjort at de utligner hverandre. Da er det bedre med ett par store og fæle høyttalere og en hinsides forsterker.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du ikke er så ekstremt gammel - et tips på veien : Tenk litt på hørselen underveis. Kjedelig å sitte med øresus og dårlig hørsel halve livet.

Når det er sagt så er nok cerwin vega veien å gå for det du er ute etter, spesielt hvis du tar hensyn til pris. Cerwin gir masse trøkk til hyggelig pris
    --
    Thorbjørn

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg ett par CV MV15B ht og ett par 18" subber da tenker jeg kompissene dine stikker ut fra rommet.
    Dem hadde nokk stikket ut hvis det var bare MV-15B som stod på for dem kan spille noe så inni h*****e høyt.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i følge alle anmeldelsene som finnes på nett så er Z5500 det beste anlegget til oppgaven.

Som hoppe sier, noen gamle CV modeller(USA made) er enormt gode, og de med horn er de beste. Dagens modeller er mer priskrigende, og har langt dårligere specs. Og har ikke samme klasse som "the Old"
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei selg det du har og gå eter gammel cv! har selv hatt hp og dc1515 og siter og angrer den dag i dag... resten av pengene bruker du på den strøste forsterkern du ar råd til og ta med ei pakke paracet kos deg og lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei selg det du har og gå eter gammel cv! har selv hatt hp og dc1515 og siter og angrer den dag i dag... resten av pengene bruker du på den strøste forsterkern du ar råd til og ta med ei pakke paracet kos deg og lykke til
    burde heller gå for et par cerwin vega v-35, de spiller sykelig høyt. spiller 10 ganger så sykt som hp 215 og spiller enda høyrere enn mv-15. garanterer! har mv-15 i stua og har v-35 i stua og kan nesten ikke sammenlignes. og hp215 døde i fjord. tålte ikke 2stk cv 2.6kw brokobla:/ gamle gode cerwin vega pa høytalere er tingen uansett.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •