Klipsch RF 83 vs RF-7 Vs....?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF 83 vs RF-7 Vs....?

Hus er innkjøpt, og planleggeingen av kinosystem er i gang. Dvs på papiret enda, men det er ivartfall igang.

Jeg kikker og leser om flere høytalere deriblant Klipsch som nok er et naturlig valg i kino oppsettet. Jeg har tidligere hatt RF-3mkII.

Er det noen av dere Kilpschere som har hatt både RF 83 og RF-7 som kan si noe om forskjellen på desse?

Rommet kommer til å bli ca 35m2 og vil vere et dedikert kino og hifi rom. Kommer nok til å kjøpe en Audiovalve Eclipse som pre til 2 kanals delen, da denne skal vere god og at den har HT inngang.

Effekt amper har jeg ikke tenkt på enda, men kommer nok til å legge mest penger i en 2 kanals amp, samt en hjemmekino reciver til drift av side, center og bakkanaler. Vil altså gå for 7kanals oppsett, med 1 el 2 subber til LFE signalet samt en sub til center.

Så er det noen som har / har testet desse to høyttalerene som har lysst til å si noe om forskjellene, likhetene på de? Er det andre høyttalere med pris inntil 25k som jeg burde vere obs på. Front høytalerene skal brukes både til film og musikk. Ca 40% film og 60% musikk. jeg er altettende på musikk, men med en hovedvekt på rock og metall. Svært lite klassisk musikk og andre fiolin gnikking og opera.

Mvh Peter

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert Klipsch RF-63, om det er igjen noe... det er noe mer de som jeg syns er bedre enn på de andre.. musikk sett da .

Ellers syns jeg RF-83 er bedre enn RF-7. RF-7mk2 er jo på vei da .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes RF-7 er den beste. Låter mer direkte og ærlig. MEN er mer kilen på forsterkeren.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger. Dette orosjektet ligger noen mnd frem i tid, så dette er kun på et tidlig planleggingsstadiet enda.

Npr jeg handler, så er det nok MKII utgavene som er til salgs, om jeg ikke henter høyttalerene fra bruktmarkedet da. Da slipper jeg innspillingstiden. Som jeg har skjønnt er leng på klipsch.

Kom gjerne med eksempel på andre typer kino høyttalere som også er gode på stereo.

Videre, Kan man bruke RS utgavene fra klipsch både på side og bakkanaler? Eller bør man bruke RB utgavene?

Innspill tar jeg imot med glede.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på side og bakhøytalere regner jeg med du mener surround og surroundback? isåfall er RS å foretrekke mener nå jeg, ettersom de gir den beste surround effekten.. (det er sikkert smak og behag, men jeg har hvertfall ikke følt det så bra med tanke på spredning av surround lyd før jeg fikk dipole bakhøytalere..)

med tanke på det opprinnelig spørsmålet ditt, så mener jeg som følgende RF7 er littegrann råere, mens RF83 har en litt høyere lydkvalitet (det er sikkert en smakssak igjen, men i mine ører er det snakk om små forskjeller her)

tror nok du blir strålende fornøyd uansett hva du velger, men husk Rf7 MKII vil koste ca 30k, nå får du RF83 og kanskje også RF7classic til nesten halvparten - så hadde seriøst vurdert å handlet nå sånn sett, da får du f.eks RC64, og RS52/RS62 inkl i samme pris som du må betale for kun RF7 MKII.

Det er dog lite tester av MKII enda, så vanskelig å så om det er verdt å vente enda..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har tips til kino/musikk høyttalere som kan konkurere med Klipsch RF 83 el RF 7 til rundt 25k i nypris?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL - Lydrommet.no :] eller Avshop.no