SVS PC12-NSD Subwoofer, er den noe bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PC12-NSD Subwoofer, er den noe bra?

Hei.

Skal ha nytt anlegg i reiret mitt nå.

Har kjøpt en Yamaha RXC-767 reciever.

Tenkte å kjøre et 5.1 oppsett. Det meste er bestemt allerede, Klipsch Rf-82 MkII fronter er bestilt, skal også ha Klipsch surround høytalere og senter.

Men til saken, når det gjelder subwoofer så har jeg forstått at SVS skal være bra greier. Har bestemt meg for en 12" uansett, da jeg føler 10" blir litt i minste laget.

Er SVS PC12-NSD en god sub ? Rommet jeg skal ha den i er vel rundt 20-25 kvadratmeter. Skal bli mest brukt til å sitte på pcen å høre på musikk, se film og gaming (ps3, xbox360 osv). Kjekt når det er litt trykk i sub'en :P

Er dette en sub for meg, eller er det en annen i den prisklassen jeg bør gå for?

Mvh
    Mathias

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC12NSD er awesome. Har to selv. Strålende fornøyd. Har også en kompis som har PC12NSD, han er også meget fornøyd.
    Er nok lite som er i nærheten PC12NSD til filmbruk i den prisklassen.

Hvis du ønsker å spare litt penger (langsiktig) så kan det være lurt å hoppe på Ultra-en med en gang. Har du først luktet på NSD-en så får du fort lyst til å lukte på Ultra-en også. :twisted:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2xPC12-NSD jeg også og de spiller fett. Eneste er at jeg ønsker jeg kjøpte én Ultra istedet, men den er jo over dobbelt så dyr og jeg skulle ikke bruke så mye penger på det så jeg skulle ha bare én billig en...

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spes grunn til at alle går for pc istedenfor pb12 nsd? ettersom jeg har forstått så spiller PB versjonene litt høyere en Pc versjonene og litt dypere? Koster jo så og si det samme ^^

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassmessig...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være mikro-forskjeller i på pb og pb. Ihvertfall for oss dødelige. Den store fordelen med pc er at den er mye enklere å plassere.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være at man ikke hører store forskjellen! men imot hodet så føler jeg at ett element som er rettet mot meg vil trykke mye mer i brystet enn ett element som slår nedover

Har foresten hørt pc12nsd og den spiller utrolig bra

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Kan godt være at man ikke hører store forskjellen! men imot hodet så føler jeg at ett element som er rettet mot meg vil trykke mye mer i brystet enn ett element som slår nedover
    Brystkasse trøkket ligger endel høyere det man som regel deler en SUB til, så har ikke noe å si hvilken retning elementet står.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge bruksanvisningen jeg fikk med en PC12NSD,så har PC-versjonen en frekvensrespons på -3 db ved 25 hz.Og PB-versjonen har -3 db ved 20 hz.
    Dette skapte litt reaksjoner sist gang jeg skrev det,og Lsound blandet seg også inn i diskusjonen.Dere som har SVS fikk med en disk og om det er skrivefeil eller ikke vites ikke,men det står hvertfall der.
    PC 12 NSD trykker hvertfall enormt til film og PS3 spill.Synes ikke den var så god på musikk,men jeg kunne sikkert fått et bedre resultat med mer tålmodighet.Synes faktisk at den er bedre enn PB12PLUS som jeg også har hatt.
    En del mener at nedoverslående basser sprer bassen bedre og er derfor lettere å plassere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    I følge bruksanvisningen jeg fikk med en PC12NSD,så har PC-versjonen en frekvensrespons på -3 db ved 25 hz.Og PB-versjonen har -3 db ved 20 hz.
    Dette skapte litt reaksjoner sist gang jeg skrev det,og Lsound blandet seg også inn i diskusjonen.Dere som har SVS fikk med en disk og om det er skrivefeil eller ikke vites ikke,men det står hvertfall der.
    PC 12 NSD trykker hvertfall enormt til film og PS3 spill.Synes ikke den var så god på musikk,men jeg kunne sikkert fått et bedre resultat med mer tålmodighet.Synes faktisk at den er bedre enn PB12PLUS som jeg også har hatt.
    En del mener at nedoverslående basser sprer bassen bedre og er derfor lettere å plassere.
    Sånn som jeg har merket med spiller svs en 3 hz lavere -3 db en det som er satt opp..
    Og med rom forsterking av lyd så kan man fort få -3 dB veldig langt under det som er oppsatt :-D
    Hadde selv en -3 dB notering på en 9-10hz med pc13 ultra tjunet til 15hz. (HouseCurve)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen spes grunn til at alle går for pc istedenfor pb12 nsd? ettersom jeg har forstått så spiller PB versjonene litt høyere en Pc versjonene og litt dypere? Koster jo så og si det samme ^^
    Også ser PC'ene mye fetere ut.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC 12 NSD trykker hvertfall enormt til film og PS3 spill.Synes ikke den var så god på musikk,men jeg kunne sikkert fått et bedre resultat med mer tålmodighet.
    Kalibrering er Alfa/Omega på SUB, og da spesielt på SUB'er som går så dypt som SVS sine. Høres ut som det er her noe av problemet ditt ligger, ihvertfall når jeg leste det neste du sa.

Synes faktisk at den er bedre enn PB12PLUS som jeg også har hatt.
    for det skal den ikke være.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kalibrering er Alfa/Omega på SUB, og da spesielt på SUB'er som går så dypt som SVS sine. Høres ut som det er her noe av problemet ditt ligger, ihvertfall når jeg leste det neste du sa.

for det skal den ikke være.
    Helt ærlig :
    -Den ble plassert i venstre hjørnet ut mot husveggene siden veggene er sterkest der.Den kunne flyttes litt i alle retninger der,men her snakker vi 5-20 cm.Sinustoner ble kjørt og målt.Deretter målt flere ganger og til slutt justert der det var mulig med eq-en på receiveren.Fase var mer vanskelig siden jeg kalibrerte det alene.
    -Så når jeg snakker om tålmodighet kunne jeg prøvd den i flere posisjoner og fått hjelp med fasejusteringa.Den ble også prøvd plassert til høyre for venstre høyttaler inn mot TV-en.
    Etter eq var justert etter en noenlundre rett kurve.(problemet her blir jo at man kun kan justere +-6 db på de forskjellig frekvensene).Man merket fort at det ble for mye for subben siden dypbassen måtte justeres opp maks.Den ble også treg og buldrete slik.

-Jeg synes PC 12 NSD var mer allround enn PB12PLUS.Dypbassen var bare helt enorm på PLUS-en.Grunnen til den uttalelsen er at PLUS-en rett og slett knela og lagde "floppelyder" uten å bunne på slagbass.Dette på relativt kort slaglengde (skal jeg tippe 1 cm) da jeg aldri turte å fortsette eller presse subben mer.På dypbass vandret den mye mer noen ganger og virket utømmelig.F.eks Velodyne SPL1000R som er 10" og Focal SW900 som er 13" hadde mer å varte med der.
    Etter at jeg hadde levert den tilbake og Lsound hadde testet den hadde jeg håpt at det var noe feil med den.De konkluderte med at alt var 100 % med den.

-PLUS-en stod i et større rom og parret med større høyttalere.
    NSD-en i et mindre rom og mindre høyttalere.Ved flat eq på receiveren hørte jeg aldri NSD-en gi noen tendens til å gi seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KANE : Hadde forresten vært gøy å fått en demo av dine 2 stk Ultra 13 en gang.Jeg bor også i Arendal,nærmere bestemt Saltrød..hint hint :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

KANE : Hadde forresten vært gøy å fått en demo av dine 2 stk Ultra 13 en gang.Jeg bor også i Arendal,nærmere bestemt Saltrød..hint hint :-)
    Ta med bleier... hehe

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Også ser PC'ene mye fetere ut.

+1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, her var det mye respons! :-o

Tror jeg kommer til å gå for PC12-NSD, høres ut som den dekker mine behov. Hovedgrunnen til sylinder sub er, som noen nevner, at den ikke tar så enormt mye plass.

Men, ble litt i tvil nå når flere av dere anbefaler Ultra med en gang, er det veldig mye forskjell?

Har sett et par filmer på kinoen i nordsjøen, der hadde de Klipsch RF-82 og SVS ultra sub, trøkket godt det! Men det var en stooor sal i forhold til det lille rommet jeg sitter i nå (20-25kvadratmeter). Derfor jeg kanskje tenker at det holder med en pc-12 NSD... Hva tror dere?

Kommer mest sannsynligvis til å bestemme meg og bestille i løpet av søndags kvelden.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeeCoo
    Jøss, her var det mye respons! :-o

Tror jeg kommer til å gå for PC12-NSD, høres ut som den dekker mine behov. Hovedgrunnen til sylinder sub er, som noen nevner, at den ikke tar så enormt mye plass.

Men, ble litt i tvil nå når flere av dere anbefaler Ultra med en gang, er det veldig mye forskjell?

Har sett et par filmer på kinoen i nordsjøen, der hadde de Klipsch RF-82 og SVS ultra sub, trøkket godt det! Men det var en stooor sal i forhold til det lille rommet jeg sitter i nå (20-25kvadratmeter). Derfor jeg kanskje tenker at det holder med en pc-12 NSD... Hva tror dere?

Kommer mest sannsynligvis til å bestemme meg og bestille i løpet av søndags kvelden.

den er meget bra, og det holder sikkert - men etterhvert kan det tenkes at du begynner å tenke - "hva hvis.." eller " tenk om.."

jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe mindre enn Ultra selv, og vurderte 2, men etter hva folk sa osv, så tok jeg sjansen på Ultra med en gang, for å ikke føle at :" tenk hvor bra den måtte vært når disse "små" er så bra.."

og etter en stund sitter jeg faktisk på 2x Ultra i tillegg..

Har du råd ville jeg vurdert Ultra, da den er enormt bra, hvis ikke blir du nok meget fornøyd med lillebror i familien, for også den er fantastisk bra!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hatt PB-12nsd i 2-3 måneder og var veldig fornøy med den spesielt på film. Veldig god kvalitetssubwoofer som dekker de fleste kriterier for en god budsjettsub. En ting er å merke at den trenger riktig med kalibrering, noe alle andre subwoofere også trenger forsåvet. På musikk fungerer den bra i forhold til hvilke fronter du har, er ihvertfall min erfaring da. Da jeg hadde små fronter fungerte den ikke bra, med en gang jeg fikk inn større fronter så fungerte samarbeidet mye bedre.

Advarer deg om at dersom du ikke har hatt svs før og går for denne, så kan det fort ha seg at du får lyst på en større modell dersom du faller helt pladask for denne...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem det. Bare ta kontakt på PM det, så avtaler vi en kveld

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •