Trenger hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp!!

Jeg kjøpte en NAD C316BEE Integrert forsterker, samt Dali Concept 6 høyttalere for noen mnd siden. Er veldig fornøyd med dette. Men lurer på om dette er en god kombinasjon når det gjelder fare for å sprenge høyttalerne.. Jeg pleier ikke spille veeeldig høyt, men kan være greit med noen tips uansett.
    Jeg har også tenkt og kjøpe meg en ny forsterker sånn at jeg kan koble en SUB på systemet mitt. Min tanke er da CAMBRIDGE AZUR 550A Integrert forsterker sammen med enten CERWIN-VEGA XLS-12S/DALI IKON SUB.
    Noen som har noen kommentarer til dette? Er rimelig fersk når det gjelder lyd, så lytter til hjelpen jeg får.

Mvh. Håvard

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard86
    Jeg kjøpte en NAD C316BEE Integrert forsterker, samt Dali Concept 6 høyttalere for noen mnd siden. Er veldig fornøyd med dette. Men lurer på om dette er en god kombinasjon når det gjelder fare for å sprenge høyttalerne.. Jeg pleier ikke spille veeeldig høyt, men kan være greit med noen tips uansett.
    Jeg har også tenkt og kjøpe meg en ny forsterker sånn at jeg kan koble en SUB på systemet mitt. Min tanke er da CAMBRIDGE AZUR 550A Integrert forsterker sammen med enten CERWIN-VEGA XLS-12S/DALI IKON SUB.
    Noen som har noen kommentarer til dette? Er rimelig fersk når det gjelder lyd, så lytter til hjelpen jeg får.

Mvh. Håvard
    Hva med en XTZ / SVS sub, spørs jo om du ser mest film eller musikk?
    XTZ er mest bang for the buck hvertfall.
    Surround.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

det blir vel en kombinasjon mellom film og musikk selvsagt.. men jeg er nok mest på musikkbiten. Så får filmene låte deretter.
    Vil gjerne ha konkrete forslag om du har noen? åssen jeg bør gjøre ting.
    men takk for svar!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde styrt unna cv suben og heller kjøpt xtz, som nevnt, mye bang for the bucks. cv lager ikke sub, de lager boomboxer som låter dårlig.(mn mening og mange andres hvertfall)

Angående spørsmålet dtt om fare for å sprenge høyttalerne så er det mye lettere og sprenge en høyttaler med for liten forsterker enn en som er for stor, det fnnes vel egentlg ikke en for stor forsterker da effekt er noe man ikke får nok av.
    Men hvis du ikke spiller høyt så er det ingen fare for å sprenge noe, uansett vil du høre at lyden blir dårligere/stygg før det er noe fare for å sprenge noe.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet frem til en XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten.
    Går dere inn her finner dere ett forslag! Da jeg bor i oslo er det lett og reise dit, men får jeg hørt på SUB`n der? eller er det kun i pakker. så betal og dra hjem? ser jo litt på hifiklubben jeg da jeg veit at jeg kan dra dit å høre på alt jeg vil.

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard86
    Da har jeg funnet frem til en XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten.
    Går dere inn her finner dere ett forslag! Da jeg bor i oslo er det lett og reise dit, men får jeg hørt på SUB`n der? eller er det kun i pakker. så betal og dra hjem? ser jo litt på hifiklubben jeg da jeg veit at jeg kan dra dit å høre på alt jeg vil.
    der har du mye sub for pengene

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cambrigde 550 vil fungere med de høytallerne du har, men altfor liten til cervin vega du har sett på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •