Dynaudio Excite vs. Focus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio Excite vs. Focus

Dynaudio fra Danmark virker som et høyttalermerke jeg kan like. Jeg har selv hørt Excite X36, som jeg synes var en god høyttaler til 24000 kroner, men jeg kunne tenke meg noe større. Det jeg lurer på en hvordan Focus-serien låter i forhold til Excite. Det er særlig Focus 360 jeg ser for meg som aktuell.

Er det noen som har kjennskap til både Excite og Focus, og som kan gi meg en beskrivelse av forskjellene mellom disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil her.Dynaudio var høyaktuell for meg en periode.Da modellene Focus 220 og Countor S1.4 og S3.4.
    Excite serien skal være litt mer rocka enn Focus og Focus er mer rocka enn Countor serien igjen.
    Hvis jeg ikke tar feil så er de enda mer tungdrevne jo høyere serie man velger.
    Har hørt Focus 220 med 2x6,5".For å si det sånn så synes jeg ikke de flytter noe mindre luft enn f.eks Vienna Acoustics Concert Grand med 3x7" som jeg var på demo av i dag,eller mine eks B&W 803 N med 2x7".
    Focus 360 med 2x8" gir nok en meget potent bass og spiller sikkert mer enn høyt nok.De er jo dyre da.Vært gøy å hørt de :-)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    For å si det sånn så synes jeg ikke de flytter noe mindre luft enn f.eks Vienna Acoustics Concert Grand med 3x7" som jeg var på demo av i dag,eller mine eks B&W 803 N med 2x7".
    Focus 360 med 2x8" gir nok en meget potent bass og spiller sikkert mer enn høyt nok.De er jo dyre da.Vært gøy å hørt de :-)
    Ja, Viennaene gir bra med bass ut av sine 3x7". De kunne vært et alternativ for meg hvis det ikke var for at jeg ser på dem som en storebror av CM9. De er ganske like; Vienna har litt mer av alt unntatt B&Ws litt mer frempå mellomtone (forskjellene er ikke enorme). Jeg tror at den dagen jeg bytter høyttaler vil jeg ha litt andre kvaliteter, selv om det må sies at jeg liker CM9 bare bedre og bedre. Jeg har ikke hørt mange høyttalere som matcher disse til 20000 kroner.

Focus 360 tror jeg imidlertid er en litt annen type høyttaler. Tror den er en god blanding av basstrøkk og klar mellomtone. Mellomtonen i X36 var råbra, for øvrig, og den hørtes luftig ut oppover. Dessverre fikk jeg ikke testet den nok på rock. Det ble litt for mye "imponatormusikk".

Jeg skulle veldig gjerne ha hørt Focus 360, men det er altså ikke mulig per i dag. Når det gjelder Focus 220 er heller ikke den inne i noen av Soundgardens butikker i Oslo-området for tiden. Det skal komme en ny mkII-versjon hvert øyeblikk.

Ellers er nok ikke 360 blant de mest lettdrevne med sine store elementer, 4 ohm, og en følsomhet på 88 dB.

Jeg kunne godt tenkt meg å høre X36 igjen i et annet lytterom. Ble nysgjerrig på Dynaudio etter å ha hørt dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •