Trenger hjelp til plassering av front presence.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til plassering av front presence.

Hei.
    Hentet meg en yamaha rx-v1067 og har lyst til å prøve front presence, men er veldig usikker på hvor jeg skal/bør plassere disse. Har søkt endel i forumet uten å bli klokere.

Yamaha sin presence plassering:

Dolby sin presence plassering:

Mine alternativ på presence plassering, kjapp paint tegning:

Det er klipsch rs42 jeg skal montere som front presence, og det er døren som skaper litt hodebry. Jeg sitter ca 3m fra frontveggen.

Plassering 1: Høyttalerne er plassert 0,5m ut til siden fra fronthøyttalerne, slik yamaha beskriver. Men må heves fra 1,8m som er anbefalt til 2,1m.

Plassering 2: Rett over frontene, oppunder taket, slik jeg ser mange her på minhjemmekino har det. Men så er de fleste kinoene her preget av å ikke ha plass i bredden pga sidevegger.

Plassering 3: Plassert 1,8m fra gulvet, slik yamaha beskriver, men rett over fronthøyttalerne.

Vet at det ikke vil være noen fasitsvar på dette, men siden jeg leier leilighet så vil jeg helst unngå for mange skruehull i veggene, derfor håper jeg det er noen som kan dele sine kunnskaper om dette :-D

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det opprinnelige spørsmålet ikke var besvart, endret jeg hele innlegget til mitt nåværende problem. Håper på litt diskusjon og svar rundt dette, regner med det er flere rundt omkring som lurer på dette.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva endte du opp med her.. Ser tråden er gammel..
    Slik jeg forstår teksten i utklippet fra brukermanualen, vil den V1067 aldri spille 9 kanals. Kan du bekrefte dette? Har du evt erfaringer å komme med?

mvh Kai

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løfter denne tråden.

Jeg vurderer å plassere presence høytalere i øvre kant av en 60" TV, de blir da ca 1,8 meter over baken, men 0,3 meter innenfor fronthøtalerne.

Er det noen som har erfaring med å plassere dem innenfor front? (ser anbafalinger tilsier 0,5 meter utenfor)

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slet litt med plassering og valg av HT til presence selv

skulle kjøre presence med rs42 selv, men ble frarådet dette og helder bruke RB41 da desse var bedre egnet som presence HT, mer direkte lyd og ingen spredning. fekk aldri testet med rs42 men ble fornøyd med RB. løftet lydbildet, og hører tydlege på noen spor lyden starterer oppe.
    plasserte mine slik som jeg ble anbefalt her på forumet.
    beklager dårlig bilde, men ser omtrent hvordan di er plassert iforhold til frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •