bakhøyttalere og senter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bakhøyttalere og senter?

Heisann! Trenger litt råd angående utvidelse av mitt eksisterende anlegg for å best mulig kunne nyte film i stua.

Jeg har et par Dali 505, innkjøpt i `98, som jeg i alle år har vært strålende fornøyd med i partnerskap med stereoforsterkeren Denon PMA535.
    I tilleg har jeg i løpet av den siste måneden (impuls)handla inn en H/K avr260 og en Dali concept sub 12. Spesielt å ha en subwoofer synes jeg har gjort underverker for filmopplevelsen, men det er vel liten vits i å ha en surroundreciever uten å ha surround i stua så da må jeg få hanka inn minst tre komponenter til...
    Bakhøyttalerne jeg sikler mest på er Dali Ikon on-wall mk2, men er disse litt for mye for meg og mitt? Bør jeg heller gå for feks Lektor 2? Et absolutt krav til bakhøyttalerne er at de med fordel skal kunne henges på vegg.
    Hvilken senterhøyttaler bør jeg kjøpe? Concept? Ikon? Lektor?

Er det evt andre merker enn Dali jeg bør se på? Synes jo det er litt fristende med kun ett merke å forholde meg til, men er såvisst ingen "Fanboy"...
    Absolutt alt du har å komme med av input er veldig velkomment da jeg først nå har begynt å ta et par snublende steg inn i surroundverdenen!

Mvh Bleikfeit

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon Vokal 2
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor 2 er veldig bra høyttaler! Så å bruke den som bakhøyttaler burde funke fett!

Center, siden du har 505 ifra før, så tror jeg Lektor centeren er bedre valg enn IKON, som fungerer best sammen med resten av IKON serien pga dens diskantstruktur! .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SCS-02 fikk bra kritikk i siste Hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for feedback!

Hmm.. etter å ha lest igjennom litt tester virker det som at Lektor1 passer bedre til å henge på veggen enn Lektor2?

De SVS-ene skjønner jeg pent lite av for å være ærlig. Er det hele serien som heter scs-02? både center, bak og fronter? Hvordan blir det å matche med mine 505?

Pr. nå virker det som at jeg går for Lektor-alternativet, men er usikker på om jeg skal velge 1 eller 2 bak. Prisen og størrelse er jo så og si identisk. Får jo faktisk både center og bak til under prisen av on-wall mk2. Positivt. Må vel ta en tur til hifi-klubben i løpet av nær fremtid og høre litt.

Mvh Bleikfeit

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SCS-02 er senter liggende
    SVS SCS-02(M) er fronter stående. Kan også brukes bak.
    De er identiske bortsett fra at hullene for oppheng er laget for liggende og stående + det samme med grillen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette spørs litt på hvor kresen du er. For min del kan jeg bli litt små irritert av å få en annen lydsignatur bakfra som jeg får forfra. Jeg hadde en periode Dali Evidence 870 som fronter og dali W2 som bakhøyttalere. Til tross for at Dali har endret litt lydretning gjennom årene så vil en nyere dali-modell være den sikreste matchen til frontene dine. Å blande inn andre produsenter vil være som å spille lotto hvis da ikke en på forumet kan bekrefte at en annen produsent vil gå veldig godt med de frontene du har nå. Mine game evidence 870 hadde ikke den vidunderlige diskanten som W2 har og for min del ble lydbildet mellom W2 og 870 såpass stor at jeg valgte å selge Evidencene og bruke W2 + sub som et midlertidig stereo-oppsett i stede, men dette er kun fordi jeg er vilt forelsket i den nye bånddiskanten til Dali.

Om W2 er overkill eller ikke spørs egentlig hvor kresen du er på surroundlyden din. Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen Concept bakhøyttalere (du kan sikkert låne noen av disse fra hifiklubben) og se om du blir forstyrret av forskjellen i lydsignaturen, blir du ikke det kan du godt gå til innkjøp av W2. Disse spiller egentlig ganske likt som concept når det gjelder signatur, bare langt penere på alle områder (spesielt diskant).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •