Tannoy, Sonus Faber, Elac og Dynaudio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy, Sonus Faber, Elac og Dynaudio

Jeg har fått hørt en rekke høyttalere den siste tiden, men fortsatt gjenstår noen interessante kandidater.

Trådtittelen avslører hvilke merker det er snakk om, og jeg vil tro at det kan gå an å få til en demo av Tannoy hos Stereofil og Dynaudio hos Soundgarden. Jeg er mer usikker på hvor jeg kan få hørt Sonus Faber og Elac.

Uansett vil jeg gjerne høre kommentarer fra alle forumdeltakere som har hørt en eller flere av følgende modeller:

Tannoy Prestige Glenair 10
    Sonus Faber Liuto
    Elac FS209
    Dynaudio Focus 360

Jeg vil gjerne vite noe om henholdsvis bass, mellomtone og diskant. I tillegg er det interessant hvis noen kan fortelle om plasseringsvennlighet, størrelse på sweetspot, klang, trøkk og detaljer.

På forhånd takk

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hørt noen av disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Ingen som har hørt noen av disse?
    Hei.

Send gjerne mail til salg@nebyhifi.no ,importøren til Elac. Der kan Odd Inge gi deg et svar på hvor du kan høre Elac og event hvordan de høres ut. Han bruker selv FS207.

Jeg har tildligere prøvd å finne noen som har Elac i demo uten hell. Jeg tror kanskje det finnes et par steder i Drammen.
    Jeg kjøpte hvertfall BS243 usett/uhørt og angrer ikke. Har enda ikke hørt enn bedre bokhøyttaler i samme prisklasse.
    De er veldig behagelige å høre musikk på, gir godt stereo-perspektiv og nok bass. De utmerker seg veldig når de spiller på lavt volum, noe som kan gjenkjenne en god høyttaler. De er ganske plasserings-vennlige da det følger med to forskjellige dempere til bass-refleksen og en til diskanten.
    De passer bra til Rotel, Hegel og Marantz. Jeg bruker selv Marantz pm6003.

Når det gjelder Tannoy har jeg ingen erfaring men jeg har alltid vært skeptisk til elementer som kombinerer bass/mellomtone og diskant. Disse blir ofte anstrengende å høre på i lengden. Som f.eks Kef.

Lykke til hvertfall!

Mvh Aleks

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dutten
    1. Jeg har tildligere prøvd å finne noen som har Elac i demo uten hell. Jeg tror kanskje det finnes et par steder i Drammen.

2. De utmerker seg veldig når de spiller på lavt volum, noe som kan gjenkjenne en god høyttaler.

3. Når det gjelder Tannoy har jeg ingen erfaring men jeg har alltid vært skeptisk til elementer som kombinerer bass/mellomtone og diskant. Disse blir ofte anstrengende å høre på i lengden. Som f.eks Kef.

4. Lykke til hvertfall!
    Hei

1. Det stemmer. JFS Soundsystems har Elac på demo. Jeg var der og tok en lytt på en mindre modell, og må si det hørtes lovende ut. Skulle gjerne hørt en av de større modellene.

2. Hvordan utmerker de seg på lavt volum?

3. OK. Det har jeg for så vidt ingen erfaring med. Jeg har bare hatt en relativt kort Tannoy-demo på Definition DC8T. Skulle gjerne tatt en litt lengre lytt på både DC10T og Glenair. Jeg får somle meg til å spørre om en demo etter hvert.

4. Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Hei

1. Det stemmer. JFS Soundsystems har Elac på demo. Jeg var der og tok en lytt på en mindre modell, og må si det hørtes lovende ut. Skulle gjerne hørt en av de større modellene.

2. Hvordan utmerker de seg på lavt volum?

3. OK. Det har jeg for så vidt ingen erfaring med. Jeg har bare hatt en relativt kort Tannoy-demo på Definition DC8T. Skulle gjerne tatt en litt lengre lytt på både DC10T og Glenair. Jeg får somle meg til å spørre om en demo etter hvert.

4. Takker
    De utmerker seg fordi de er balanserte og rikelig med detaljer på lavt volum. Man må ikke skru skikkelig opp for å få glede av musikken.
    Jeg vil anbefale å høre på 240 serien da de har andre elementer enn 200 serien som Elac har patent på.
    Se link: YouTube - Elac woofer (recordere.dk)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil kan gi deg demo av både tannoy og sonus faber. Fikk demo av disse idag der borte.

JFS i drammen kan gi deg en demo av elac.

I begge butikker er det nok best å ring på forhånd og lage en avtale..

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Stereofil kan gi deg demo av både tannoy og sonus faber. Fikk demo av disse idag der borte.
    Du kan jo ikke si sånt uten å fortelle hva du hørte og hva slags inntrykk du fikk av dem

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at inntrykk er såpass individuelt tenkte jeg at jeg skulle la trådstarter få danne seg sin egen mening.

Men kan jo skrive litt da.
    Hørte både tannoy, sonus faber og Vienna acoustic hos stereofil igår. Og alt var koblet opp til ASR elektronikk som skal være meget nøytral.

Tannoyene kostet vel rundt 50000. Husker ikke helt navnet. Defenition 8 eller noe slikt.
    I mine ører låt høytalerene ganske varmt og innesluttet. Men de hadde veldig behaglig lyd, som man ikke blir lyttettrøtt av.

Vienna acoustic baby grand (tror det var det de het. pris ca 30000)
    En meget god høytaler med et skikkelig godt fundament for bass. Med tanke på størrelsen spilte de meget godt. Savnet litt åpenhet i mellomtone og diskant, men alt i alt en veldig god og temmelig nøytral høytaler.

Sonus faber liuto. Pris 36000.
    Disse imponerte meg mye. En veldig nøytral høytaler med klar og fin lyd. De stakk seg ikke ut på noen punkter annet enn klarhet i lyden. Lydbildet var meget godt sammensatt, og manglet ingenting, samtidlig som det ikke var for mye av noe heller. En knallgod balanse i lyden. Alt i alt var det en av de beste høytalerene i mine ører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •