Hva slags surroundpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer HK 69 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Hva slags surroundpakke

Hei! sitter å lurer på hva slags surroundpakke jeg skal velge.. Hr 15000,. avsatt til dette.. har nesten forelsket meg i xtz pakken som selges på surroun.no til 13000. stativer og frakt.. er denne no bra? forsterkeren som skal drive disse er en harman kardon avr85.. en gammel godsak som jeg kjøpte fra en kompis.. Noen som har forslag innenfor denne prisklassen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen klager på at senteren er for liten. Sub'ene mangler dessuten endel i bunnen i forhold til de beste film-sub'ene. Men XTZ har jo en fanskare her på forumet. Du kan jo sjekke ut XTZ-tråden.

Et alternativ:
    SVS S-Series 02 Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - L-Sound AS

Eventuelt med PB12-NSD eller PC12-NSD sub.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv XTZ 10", og fungurer bra(!) til både film og musikk.
    Finnes jo mye bra på brukten også da.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT .men hvor i steigen ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Har selv XTZ 10", og fungurer bra(!) til både film og musikk.
    Finnes jo mye bra på brukten også da.
    Selvfølgelig er XTZ for mange bra nok til film og hvis man bor i leilighet så er det kanskje like greit, men hvis man vil ha med seg det dypeste på film (f.eks. lydkanonscenen i Hulk) med kraft så må det sterkere lut til.

Newcomer djteem sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Selvfølgelig er XTZ for mange bra nok til film og hvis man bor i leilighet så er det kanskje like greit, men hvis man vil ha med seg det dypeste på film (f.eks. lydkanonscenen i Hulk) med kraft så må det sterkere lut til.
    Det er klart, men med tanke på budsjettet hans her så er det jo begrenset hva han kan klare skvise ut av det. Selv den billigste svsen vil jo nesten være halvparten av budsjettet.

Jeg vil tro at til 15 lapper så kan du ikke slå feil på xtz pakken, har høstet inn mye bra kritikk, og jeg syns de høres utrolig flott ut (har ikke hørt subbene), gode på både musikk og film og til prisen er det ingen tvil. Pluss at de ser jo veldig fine ut, om du har dame blir de jo automatisk godkjent.

Litt rart at en del folk som lurer på høytalere og diverse her ikke sier hva slags rom de skal ha det i?

En annen mulighet som jeg tenkte på i farten faktiskt: Elkjøp eller Lefdal selger RF82 nå til latterlig sum av 4900. Det er under halvparten av hva de kostet før. Kunne jo kjørt dette oppsettet om de har noen igjen. (kompis av meg kjøpte RF82 der for bare en uke siden).

Klipsch opsett:
    RF 82- 4900
    RS 42II - Kommer snart ut på markedet noen gir før bestillingsrabatt på 10%
    så blir ca 3500ish
    kan du gå for en av senterene dems også til rundt en 3000 feks RC-52II Kommer på totalt 11400 også kan du smelle på en SVS-sub fra Lsound de har en førbestillingspris atm så får vel feks svs-sb12-nsd til bare en 5,5 lapper.
    ender du på totalt 16900 ca. Blir jo 1900 over budsjettet men, tror ikke du vil bli skuffa.
    Kan jo spørre om en pakkepris på senteren og bakhøytalerne fra klipsch kanskje du får litt avslag også

Uansett lykke til med valg og kjøp, er alltid spennende

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djteem
    Det er klart, men med tanke på budsjettet hans her så er det jo begrenset hva han kan klare skvise ut av det. Selv den billigste svsen vil jo nesten være halvparten av budsjettet.
    Han får jo komplett SVS S-serie 5.0 + SVS PC12-NSD for under 15.000kr.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jommen har du rett, glemte svs pakken fra lsound absolutt vært å sjekke ut i tillegg, men tror svs er bedre på film mens xtz er bedre allrounder. Også synes jeg xtz er finere.
    Går jo an å kjøpe xtz, droppe subbene dems, og gå for en svs sub kanksje?

himmel, du hadde jo allerede linket det i toppen, blind jeg da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt eg veit kommer ikke den XTZ pakken med stativ som avbildet på surround.no, blir noe extra for det + sub og HT kabler samt om det skal sendes av surround.no er vel frakten på minimum 1500kr for noe slikt?
    Så alt i alt tror eg du må en tusen lapp eller 2-3 over budsjett muligens for den pakken

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Litt OT .men hvor i steigen ?
    Leinesfjord..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djteem

Jeg vil tro at til 15 lapper så kan du ikke slå feil på xtz pakken, har høstet inn mye bra kritikk, og jeg syns de høres utrolig flott ut (har ikke hørt subbene), gode på både musikk og film og til prisen er det ingen tvil. Pluss at de ser jo veldig fine ut, om du har dame blir de jo automatisk godkjent.

Litt rart at en del folk som lurer på høytalere og diverse her ikke sier hva slags rom de skal ha det i?

En annen mulighet som jeg tenkte på i farten faktiskt: Elkjøp eller Lefdal selger RF82 nå til latterlig sum av 4900. Det er under halvparten av hva de kostet før. Kunne jo kjørt dette oppsettet om de har noen igjen. (kompis av meg kjøpte RF82 der for bare en uke siden).

Klipsch opsett:
    RF 82- 4900
    RS 42II - Kommer snart ut på markedet noen gir før bestillingsrabatt på 10%
    så blir ca 3500ish
    kan du gå for en av senterene dems også til rundt en 3000 feks RC-52II Kommer på totalt 11400 også kan du smelle på en SVS-sub fra Lsound de har en førbestillingspris atm så får vel feks svs-sb12-nsd til bare en 5,5 lapper.
    ender du på totalt 16900 ca. Blir jo 1900 over budsjettet men, tror ikke du vil bli skuffa.
    Kan jo spørre om en pakkepris på senteren og bakhøytalerne fra klipsch kanskje du får litt avslag også

Uansett lykke til med valg og kjøp, er alltid spennende
    ok, hvor får man kjøpt disse høyttalerne, bor i nord norge på landsbygda, så de må nok bestilles rf- 82 klarer jeg ikke å find under kr 8000.-

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du må inn på lefdal for å se prisen, altså ikke på web, har dere ikke noe elkøp eller lefdal der? hvis ikke kan det bli vanskelig skaffe akkurat de. Kan jo eventuelt ringe til lefdal høre.
    lsound.no
    oslohificenter.no
    stereofil.no
    selger klipsch hvertfall, men vet ikke om de to sistnevnte sender det. Kan jo bestille noe fedex greier eller lignende, men kan jo bli dyrt. ellers blir det jo å ta turen sørover som igjen er dyrt
    Hvis dette blir utrolig vanskelig få tak i hadde jeg nesten bare gått for xtz (fra surround.no) eller svs pakke fra lsound.no

du får høre litt rundt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •