Mirage Omni S10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage Omni S10

Hei

En butikk i Bergen selger for tiden denne til 2990.- Så nå står et prøveeksemplar bak i bilen og venter på at arbeidsdagen skal være over slik at testing kan begynne.
    Har googlet sub'en og sjekket her på forumet osv, men finner ikke annet enn overfladiske kommentarer på utenlandske forum.
    Er det noen her inne som har erfaring med denne. Spesielt interressert i sammenligninger med XTZ sin 10 tommer til samme pris (selv om det der kommer noen hundrelapper i frakt oppå.....)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har du fått koplet opp og testet Mirage Omni 10 subben din ?
    Jeg er fristet til å kjøpe samme sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a4audi97
    Hei

Har du fått koplet opp og testet Mirage Omni 10 subben din ?
    Jeg er fristet til å kjøpe samme sub.
    hei, vil tro de er utsolgt nå.
    jeg vurderer å selge min omni s10, kjøpte den for noen dager siden.

fungerer knall altså, men jeg lurer på å kjøpe orb audio.. i så fall må jeg dele sub på 120hz.. så høye hz hører man jo hvor kommer fra, som betyr jeg må ha to subber.

s10en går ned til 21hz, den er tight og stram i bassen.. fungerer fint til musikk.
    midlertidig kjører jeg den sammen med qln 601mkII med vifa diskanter i, delt på 80hz i recieveren (pioneer vsx-1016)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har testet s10 og er i tvil.....

Hei hadde denne hjemme i 4-5 dager og er litt i tvil. Den gir forsåvidt nok bass både til surround- og til stueanlegget mitt, men:

Konklusjonen var at sub'en var litt treg for bruk i et stueanlegg med System Audio høyttalere. Lånte derfor en Mirage Prestige S8. Samme pris, men 8 tommer fra modellen over.
    Resultatet fra test med denne var litt overraskende. Den leverte nok trykk til film/surround og var mer troverdig og tilstedeværende enn 10 tommeren. På stueanlegget var den kjapp nok, men manglet nok trøkk til å utgjøre den store forskjellen.

Nå vurderes Prestige S10, men denne har en pris i overkant av 5000.- og da begynner det jo å dukke opp mye gøy.......
    Skulle gjerne testet XTZ sin 10 tommer, men må jo bestille den for å få den hjem. Er litt mye stress om den er for slapp på samme måte som Omni 10-tommeren......

What to do?????

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, jeg kjører omni s10 sammen med qln 601mkii og det fungerer veldig bra. Kjører crossover på recieveren, slått av subbens crossover.

så ha rjeg freq i reciever satt til 80 hz.
    da får jeg ikke overdreven bass i alle toner, samt jeg føler recieveren har bedre kontroll, enn når jeg kjørte sub på 60-80hz og innebygget filter.

Har volumen ca halv på ca 30m^2 med 2.7 under taket.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GreatInch
    Hei hadde denne hjemme i 4-5 dager og er litt i tvil. Den gir forsåvidt nok bass både til surround- og til stueanlegget mitt, men:

Konklusjonen var at sub'en var litt treg for bruk i et stueanlegg med System Audio høyttalere. Lånte derfor en Mirage Prestige S8. Samme pris, men 8 tommer fra modellen over.
    Resultatet fra test med denne var litt overraskende. Den leverte nok trykk til film/surround og var mer troverdig og tilstedeværende enn 10 tommeren. På stueanlegget var den kjapp nok, men manglet nok trøkk til å utgjøre den store forskjellen.

Nå vurderes Prestige S10, men denne har en pris i overkant av 5000.- og da begynner det jo å dukke opp mye gøy.......
    Skulle gjerne testet XTZ sin 10 tommer, men må jo bestille den for å få den hjem. Er litt mye stress om den er for slapp på samme måte som Omni 10-tommeren......

What to do?????
    Har hatt Prestige S10 å kan skrive under på at den ikke er like slapp på musikk som OMNI S10 etter å ha hørdt kjapt på søster modellen Energy S10.3!

Har hatt Energy S12.3 som er samme sub som OMNI S12 og den var super film sub og kun det!

Prestige S10 er nok den bassen som har fungert best på musikk hos meg-rask og tørr fin bass men bør ha 2 for å flytte mye luft. Rullet av på ca 23HZ i mitt rom.

Uten og å ha hørdt S8 vil jeg tro at S10 er like rask men går dypere. De krever laang innspillings tid!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •