den perfekte rocke høytaler? HVA - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det spørs vel litt på hva slags lyd man er ute etter, gjør det ikke? Både klipsch og CV er veldig egnet for rocking Men det spørs jo om man vil at Maiden skal slå deg hardt i brystkassa eller om han skal rive ned bildene på veggen (den ene trenger ikke bety den andre). CV leverer nok en del mer bass enn det Klipsch klarer, men da igjen klarer ikke CV å levere den sylskarpe presisjonen som Klipsch klarer.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk fristet til å si CV før Klipsch i denne tråden. Og gjerne noen strøkne AL-1000 som tidligere nevnt.

Musikk som Iron Maiden og lignende musikk med "rævva" lydinnspillinger, trenger gjerne en god "festkul" i bunn for at det skal låte fett!

Har selv Maiden blant toppen av listen min, og liker musikken svært godt. Har også hatt flere Klipsch, (med flere amps, inkludert rør) og jeg hørte aldri så lite Maiden som den gang. Bare så det er nevnt...

Syns faktisk Klipsch låter mye bedre på akustisk, singer/songwrighter musikk og lignende, enn på rock og metall.

Men selfølgelig, smaken er som baken....8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med rimelig PA høyttalere alla JBL eller RCF, og så guffe litt ekstra bass med en EQ?

http://www.lydrommet.no/artikkel/vis.php?id=34024

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •