TIPS TIL SUBWOFER!!! hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TIPS TIL SUBWOFER!!! hjelp

Hei, jeg har nå solgt begge mine svs pc12nsd, så er på jakt etter en liten subwofer, ca 2000,- ikke noe større en 8"
    har funnet noen alternativer her:
    Dynavoice Magic Sub 8" Black Piano Finish 8" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    XTZ 99 W8.16 sort piano 8" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Proson Sub 8 Rumble Sort 8" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    ARGON SUB 850 Subwoofer | Hi-Fi Klubben
    ARGON Sub 8 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

men er usikker på hva jeg skal velge, vil kun bli brukt til film, kan ikke ha svs igjen pga naboer, så ble det drøyt masse med 2 12 men savner det aller dypeste på filmene, planen er ikke å riste i sofaen men bare høre di dype tonene på lfe sporet, håper på litt tips her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rævarester... eller rumperister som det heter litt sørover ;-)

Alternativt er et par gode fronter til og ta bassen

Av de stemmer jeg for XTZ`n

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig gått for xtz.
    De større subbene deres høster god kritikk overalt så jeg vil nesten regne med at 8" også er bra.
    Proson suben spiller ikke bra i det hele tatt spør du meg, bare romler og lager brummelyder.....
    Argon 8" har jeg ikke hørt, men hadde 12" og den spilte ok til prisen.
    Dynavoice har jeg ikke hørt så den kan jeg ikke uttale meg om.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, "raurister" er ikke et alternativ, har gode fronter som trøkker bre i bassen, men som alle hjemmekinofriker vet er det ikke det samme uten subb tror jeg vil satse på en xtz denne gangen, men skal lett tilbake til svs med tiden

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10" og 12" til XTZ er iallefall gode! - De har jeg hatt selv. Åssen 8 " er vet jeg ikke.. Har hatt den Proson 8 " og den var ikke noe tess..

My 2 cents sier meg at det er like greit å droppe sub om det er naboene som klager. Jeg vet selvfølgelig at man mister LFE informasjon med bare fronter, men har man sub, selv om den spiller lavt, vil dette forplante seg uansett..

Mitt råd er definitivt å flytte på seg.. Mye fine plasser tilsalgs på Fevik Tage!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager leste ikkje inlegget nøye nok. Ser du har solgt dine svs`r og skal ha noke mindre
    Ville nok ha brukt romperistere i tilleg til en liten sub,xtz er jo veldig bra og har utseende med seg. Sjølv brukte eg eit par romperistere som eg kjøpte hos ljudia for 1000kr. Brukte en kanal frå en trekanals effektforsterker til å drive dei, og brukte en liten mikser frå ljudia som separat volum kontroll for dei. Kosta 1500kr og var vel verdt pengane. Treng dei ikkje lenger siden eg bruker pc13ultra.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Til den prisen ville eg ha kjøpt noke brukt. Får ikkje allverden til 2000kr. Eventuelt by på en Fence F15 på netthandelen. 15" aktiv subwoofer til hjemmebruk. 500W klasse D. - Netthandelen.no.
    Det er ikkje en dårlig subwoofer. Har testet den før, den var bra den. Nå er den oppgradert med betre forsterker og. Rull ned på denne siden eg linker til så ser du en sånn liten test av den. http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...k-merke-9.html
    hadde jeg gått for massiv bass og mye lyd hadde jeg kjøpt svs igje, men her er det størrelsen som teller, vil ha en liten sub bak sofan, og i denne ommgang blir det 8" size, hehe, flytte til fevik skjer nok ikke zeke :P trives så godt i sentrum hehe, naboene tåler mye så tror virkelig at di merker forskjell på 2 svs pc12nsd og en xtz 8" :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil uansett ikke få med de dypeste tonene med de sub'ene du har ramset opp. Særlig når du er vant til SVS'er. Og LFE sporet blir mixet inn i frontene hvis du setter receiveren til at du ikke har sub.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Beklager leste ikkje inlegget nøye nok. Ser du har solgt dine svs`r og skal ha noke mindre
    ingen skade gjordt

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du vil uansett ikke få med de dypeste tonene med de sub'ene du har ramset opp. Særlig når du er vant til SVS'er. Og LFE sporet blir mixet inn i frontene hvis du setter receiveren til at du ikke har sub.
    hmm, kanskje bare droppe subb da har egentlig ikke sett film siden jeg solgte svsene :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du store fronter så er det kanskje ikke så mye å hente på sub. Og hvis naboene hater deg så er det kanskje like greit uten. Et par skikkelige hodetelefoner er kanskje noe å vurdere istedet?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flytt

Har du store fronter så er det kanskje ikke så mye å hente på sub. Og hvis naboene hater deg så er det kanskje like greit uten. Et par skikkelige hodetelefoner er kanskje noe å vurdere istedet?

vurdert å flytte i steden? trådstarter altså

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslaget om rumperister er nevnt. Jeg kan hvertfall skrive under på at effekten er utrolig bra, man får vibrasjonene uten lyd. Selv om det selvsagt ikke kan måle seg med ekte lyd.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har god tone med naboene, di likte ikke 2 svs pc12nsd, så det er utelukket, hodetefoner er et useriøst forslag, føler alle di siste forslag ble useriøse når jeg viser til alternativer og håper på å få erfaringer fra folk som har testet subene, flytte er uaktuellt da jeg sitter som eier av en gullgruve av en leilighet midt i byen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes det er useriøst av folk å foreslå ting som du kanskje selv ikke har tenkt på så får du bare kose deg videre alene.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    Hei, jeg har nå solgt begge mine svs pc12nsd, så er på jakt etter en liten subwofer, ca 2000,- ikke noe større en 8"
    har funnet noen alternativer her:
    Kan bare si med en gang, at du aldri i verden kommer til å bli fornøyd med en slik nedgradering. Testet du i det hele tatt hvor lavt ned du måtte kjøre GAIN på SVS'ene før naboene sluttet å klage? Hadde kanskje vært en ide så du fikk intrykket av hvor mye de gikk med på.

Er naboene så vanskelige som jeg får inntrykket av her, så er nok romperister eller hodetelefoner eneste veien å gå tror jeg.

Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    Flytte er uaktuellt da jeg sitter som eier av en gullgruve av en leilighet midt i byen
    Hmm...... høres mer ut som du har nøkkelen til en Ferarri fabrikk, men ikke får lov å ta noen av bilene ut for en test tur
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes det er useriøst av folk å foreslå ting som du kanskje selv ikke har tenkt på så får du bare kose deg videre alene.
    syntest det er useriøst a folk å be meg flytte, og foreslå hodetelefoner er jo som et spark under beltestedet, har greie høytalere og god tone med naboene enda men vil bare spare di for svs jordskjelvet, så slipper jeg å falle ut med di, sitter hvertfall ikke med hodetelefoner å ser film

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kan bare si med en gang, at du aldri i verden kommer til å bli fornøyd med en slik nedgradering. Testet du i det hele tatt hvor lavt ned du måtte kjøre GAIN på SVS'ene før naboene sluttet å klage? Hadde kanskje vært en ide så du fikk intrykket av hvor mye de gikk med på.

Er naboene så vanskelige som jeg får inntrykket av her, så er nok romperister eller hodetelefoner eneste veien å gå tror jeg.

Hmm...... høres mer ut som du har nøkkelen til en Ferarri fabrikk, men ikke får lov å ta noen av bilene ut for en test tur
    naboene er ikke vanskelige i det hele tatt, ingen har bedt meg om å selge svs, jeg gjorde det av 2 grunner, 1: kjøpte begge 2 for 5000,- og solgte begge for 10000,- 2: syntest det ble overkill med bass her inne, gain sto på kl 0900, men nå ser det ut til at det blir xtz 12" på meg hysj, jeg produserer helt ekte ferarrier men ikke si det til noen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz 12" er bra til prisen!