Ennå en "hjelp til nye høytalere" tråd: - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om du ikke vet det, har Dynabel ett par demobrukte Pioneer S-3EX som de selger til halv pris.

Det er absolutt en høyttaler du bør sjekke ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette virker merkelig. At en "bånddiskant" skal føre til en dempet diskantgjengivelse virker merkelig for meg. AV Avantgarde har en videreutvikling av Dr Heil sin bånddiskant som nå mer går under definisjonen AMT (lignende løsningen til ELAC og ADAM) og til en lydmessig mer åpen, definert og detaljert lyd. IMO

Her må rommene du har hørt oppsettet i ha spilt en større rolle enn du kanskje er klar over? Eller?
    Skal ikke se bort i fra at rommet gjorde sitt til.
    Fikk tatt meg en lytt på avantgarde arrete også, og der var diskanten en del tydligere.
    Men det virket som om det var litt kabinettresonans i høytalerne, da enkelte basstoner lagde ulyder i høytaleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke klart å bestemme meg.

Skulle gjerne fått lyttet til pioneer s3-ex før jeg tar det endelige valget.

Foreløbig står det mellom SA explorer hvis demoparet på soundgarden fortsatt er til salgs. En knallgod høytaler, men ga ikke den samme WOW opplevelsen som audiovector s3 avangrade arrete.

Det er audiovectoren jeg egentlig vil ha. Men den koster 3 ganger så mye som SA høytaleren... Og den er ikke SÅ mye bedre.. Og 50K er JÆVLIG mye penger for en høytaler...

Og før jeg bestemmer meg helt vil jeg høre pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det til at jeg kjøpte System audio explorer til en grei pris.

Skulle jeg finne ut at jeg har mer lyst på audiovector eller pioneer over jul, så selger jeg heller SA høytalerene igjen og kjøper noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye flotte høyttalere! Disse er fantastisk. Ble det vanlig Explorer, eller Explorer master?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vanlige. Fikk jo et meget god tilbud på dem. Så til 17k er de absolutt verdt prisen.
    Ranger master koster 45k. Og audiovector koster 50k. Da var audiovector et bedre kjøp lydmessig.
    Men til 17k fikk man mye mer for pengene når man kjøpte de vanlige explorerene.

Og som sagt er det mulighet til å oppgradere til audiovector senere hvis jeg skulle ønske.

Har testet dem på loftstuen nå. Og skråtaket gjør godt lydmessig, da det blir lite refleksjoner. Litt buldrebass i dette rommet også, men det er nok mest fordi høytalerene må stå litt nærme bakvegg (50-60cm)

MEn er godt fornøyd uansett Selv de ikke helt når opp til audivector med tanke på klarhet i lyden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •