Hjelp til kjøp av nye høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av nye høytalere

Hei,

Tenkte jeg skulle kjøpe mitt første surround sett.

De jeg tenkte på var enten:

-Dali Ikon 6
    -Dali concept 8
    -Kanskje et brukt Klipsch Icon Wood

Jeg ville helst ikke gå alt for mye over 10 000,- hvis jeg skulle kjøpe et nytt sett.
    Så satt først å tenkte på Dali concept serien, men har aldri hørt de før. Har hørt på Dali Ikon 6 i stereo oppsett og de høres ganske bra ut.

Så satt å lekte litt med tanken på å blande Dali concept og Ikon 6. Feks å kjøpe front høytalerene til Ikon 6 og resten i concept 8 serien.
    Hva synes dere om dette?

Eller har dere noen andre ideer om et surround sett eller blanding av høyttalere jeg kunne kjøpt

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hei,

Tenkte jeg skulle kjøpe mitt første surround sett.

De jeg tenkte på var enten:

-Dali Ikon 6
    -Dali concept 8
    -Kanskje et brukt Klipsch Icon Wood

Jeg ville helst ikke gå alt for mye over 10 000,- hvis jeg skulle kjøpe et nytt sett.
    Så satt først å tenkte på Dali concept serien, men har aldri hørt de før. Har hørt på Dali Ikon 6 i stereo oppsett og de høres ganske bra ut.

Så satt å lekte litt med tanken på å blande Dali concept og Ikon 6. Feks å kjøpe front høytalerene til Ikon 6 og resten i concept 8 serien.
    Hva synes dere om dette?
    10.000,- inkl receiver, eller 10.000,- uten?

Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har receiver fra før av.

Har en Pioneer vsx919

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med SVS S-Series 02 Compact Config Kundetilpasset høyttalersystem - - L-Sound AS og ta med den evt sub'en du ønsker når du tilpasser bestillingen?
    Kjempeanlegg!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noe bra det då?
    Jeg har aldri blitt anbefalt svs høyttaler før, kun sub.

Du har jo til og med klipsch, er ikke det noe å anbefaler?
    eller har du testet de svs'ene du anbefaler?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noe bra det då?

SVS'ne er knallgode høytalere, og er absolutt og anbefale

Klipsch har jo selvfølgelig mye bra, så jeg kan sette sammen en liten 5.1 pakke med Klipsch til deg

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene er hentet fra Oslo HiFi Center, og kan variere litt i pris.

Klipsch RF-52 4200,-
    Klipsch RC-62 2800,-
    Klipsch RPW-10 2800,-

inkl. kabler da så er du oppi 10.000,-
    Skal du ha bakhøytalere så må du vel plusse på 2500 - 3000,- til for RS-42

Så, gode høytalere, men, jeg føler du kanskje her mer å hente på SVS settet en dette i din prisklasse

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noe bra det då?

Hjemmekino ga SVS-pakken veldig god kritikk i siste nummeret. Det er sikkert i butikken nå.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hjemmekino ga SVS-pakken veldig god kritikk i siste nummeret. Det er sikkert i butikken nå.
    Til film ja, ikke musikk
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg får å kjøpe Dali Ikon 6 mk2 serien, starter med front høytalere og kanskje en sub, så bygger jeg heller på resten etter hvert.

Jeg var på hifi klubben får å kjøpe de idag.
    Men der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bruke Dali ikon 6 på receiveren min.
    Lyden kunne eventuelt begynne å vrenge seg, høytalerne kunne gjør at receiveren slo seg av etter noen min, at den ikke gikk på i det hele tatt eller at jeg eventuelt kunne øddelege den.
    Jeg får ikke det helt til å stemme.
    Men siden jeg er ganske ny i dette så er jeg usikker.

Så han annbefalte meg å kjøpe en Dali avr 2311. Jeg sa då til han at jeg hadde et budsjett å kunne kjøpe høytalerne pluss kanskje en en sub til rundt 5k.
    Han mente då fortsatt at hvis jeg først skulle kjøpe høytalerne så burde jeg kjøpe ny receiver(pga det jeg skrev over), får hvis jeg ødela min vsx919 så ville ikke garantien dekke dette.

Stemmer dette her eller er det bare et sleipt salgstriks ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg får å kjøpe Dali Ikon 6 mk2 serien, starter med front høytalere og kanskje en sub, så bygger jeg heller på resten etter hvert.

Men der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bruke Dali ikon 6 på receiveren min.
    Lyden kunne eventuelt begynne å vrenge seg, høytalerne kunne gjør at receiveren slo seg av etter noen min, at den ikke gikk på i det hele tatt eller at jeg eventuelt kunne øddelege den.

Så han annbefalte meg å kjøpe en Dali avr 2311. Jeg sa då til han at jeg hadde et budsjett å kunne kjøpe høytalerne pluss kanskje en en sub til rundt 5k.
    Han mente då fortsatt at hvis jeg først skulle kjøpe høytalerne så burde jeg kjøpe ny receiver(pga det jeg skrev over), får hvis jeg ødela min vsx919 så ville ikke garantien dekke dette.

Jeg ser ikke at den skal være for svak.
    Det er denne sant?

Jeg kan ikke se at forsterkeren skal drive å drepe seg selv liksom... Ikon går fint an å drive med reciver, men for å få ut de beste opplevelsene så må du ha effektforsterker.

Hvis du liker lyden ikon gir deg, så gå for de. har selv ikon 6 mk1. Jeg likte ikke lyden til klipsch.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss hvilken Hifi-butikk var det? kunne vært interessant å vist hvorfor de høytalerne har en sånn effekt på recieveren..
    -Øyvind

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen: Ja det er den du linker til.
    Nei, synes selv det var litt rart, men siden jeg er ny i dette så viste jeg ikke helt hva jeg skulle tro.
    Men jeg kjenner noen som har noen B&W høtalere til rundt 25k og de kjører nå på en stereo forsterker til rundt 3-5000 og det fungerer helt fint. Noe som jeg ikke kom på når jeg var i butikken.
    Ja jeg og liker bedre lyden til ikon, kjenner noen som har ikon 6 og de høres fantastisk ut.
    Men hva ville du gått for, en effektforsterker eller denon avr 3311??

Oyvindfl: Det var hifi klubben i stavanger sentrum.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKON6 er litt forlangende, det er tross alt høyttalere til 10k, og tommelfingerregelen er at revicer skal koste ala det samme som høyttalrene. En reciver er ofte veldig svak i utgangspunktet også.

Denon 2311 er nok en god sak.. Men jeg syns Yamaha 1067 (som er på tilbud hos elkjop.no nå) er et bedre valg! Denon 3311 og Yamaha 2067 er dog å anbefale til så bra høyttalere som Ikon6 kan være!

EDIT: IKON6mk2 er forresten noen veldig gode høyttalere . Men med din forsterker kan det bli litt skarpt i toppen pga manglende muskler i ampen!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg hadde tatt min hatt og gått ut av butikken, det der er bare tull. Ingen receiver som blir ødelagt av å spille med slike høyttalere.

Hvis du er i stavanger, ta turen innom Resonans, de har Audio Pro som gir deg mye for pengene. Hvis du kan strekke budsjettet til 13, så får du AP Blue Diamond surroundpakke, som nok ikke står noe tilbake for Dali'ene. De har også mye annet som er verdt å høre på. Det finnes en verden utenfor Hifi-klubben...

Resonans Lyd & Bilde

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen: Ja det er den du linker til.
    Nei, synes selv det var litt rart, men siden jeg er ny i dette så viste jeg ikke helt hva jeg skulle tro.
    Men jeg kjenner noen som har noen B&W høtalere til rundt 25k og de kjører nå på en stereo forsterker til rundt 3-5000 og det fungerer helt fint. Noe som jeg ikke kom på når jeg var i butikken.
    Ja jeg og liker bedre lyden til ikon, kjenner noen som har ikon 6 og de høres fantastisk ut.
    Men du ville heller gått for en effektforsterker i stedet for en receiveren denon 3311?

Oyvindfl: Det var hifi klubben i stavanger sentrum.
    Om du får BW til 25000kr til å fungere på en amp til 3-5000kr er det bare å gratulere... BW er strømsugere av rang. Var det gulvmodell det ? Om du syns det funker helt fint.. så er det bare å peise på med den Pio modellen du har :P.

Denon 3311 er KNALL på Ikon6! Men igjen, anbefaler da heller Yamaha RX 2067 som er i samme prisleie .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg hadde tatt min hatt og gått ut av butikken, det der er bare tull. Ingen receiver som blir ødelagt av å spille med slike høyttalere.

Hvis du er i stavanger, ta turen innom Resonans, de har Audio Pro som gir deg mye for pengene. Hvis du kan strekke budsjettet til 13, så får du AP Blue Diamond surroundpakke, som nok ikke står noe tilbake for Dali'ene. De har også mye annet som er verdt å høre på. Det finnes en verden utenfor Hifi-klubben...

Resonans Lyd & Bilde
    Syns Audio PRO har blitt litt labert jeg.. krast og rar lyd... Men det er min mening

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du får BW til 25000kr til å fungere på en amp til 3-5000kr er det bare å gratulere... BW er strømsugere av rang. Var det gulvmodell det ? Om du syns det funker helt fint.. så er det bare å peise på med den Pio modellen du har :P.

Denon 3311 er KNALL på Ikon6! Men igjen, anbefaler da heller Yamaha RX 2067 som er i samme prisleie .
    Det er jo forskjell på å få ut potensialet til en høyttaler kontra det å drepe en receiver...

Forøvrig finner du også KEF og Tannoy hos Resonans i din prisklasse.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonans har vel også KEF til gode priser.

Om du liker Dali Icon lyden vil jeg anbefale å lytte til System Audio fra Soundgarden.

Det du spurte om med å blande Icon og Concept serien er ikke noe problem, evt blande med Lektor serien som er midt i mellom.

Tror nok ikke du klarer å drepe Pioneeren din med slike høyttalere, men som andre er inne på er den nok moden for oppgradering når du kjøper såpass gode høytalere.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han nevnte og noe om at watt'en på pioneer receiveren min var målt opp i pioneer watt og derfor så så det ut på papiret som det kunne gå, men egentlig så gjorde det ikke det.
    Uff nei, syns det er dumt når de skal ver uærlige. Jeg hadde nå tenkt å bruke like mye der hvis ikke mer, om jeg ikke skulle ha den nye receiveren.

Edit: Men stemmer det han sa om pioneer watt'en?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •