Hjelp til kjøp av nye høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Han nevnte og noe om at watt'en på pioneer receiveren min var målt opp i pioneer watt og derfor så så det ut på papiret som det kunne gå, men egentlig så gjorde det ikke det.
    Uff nei, syns det er dumt når de skal ver uærlige. Jeg hadde nå tenkt å bruke like mye penge hvis ikke mer der.
    Alle produsenter måler med sine egne standarder. Noen i 8ohm, noen i 6 og noen i 4. Jeg pleier egentlig ikke se etter Watt på surround recivere pga det er så mye feilkilder. Men han fra hfk sa bare BS.

Du spurte om effektforsterker. JA det er enorm forskjell. Vil påstå at han kompisen som har b&W til 25k mot dine ikon med effektforsterker. Så gir ikon kombien bedre lyd. CM9 eller XT8 antar jeg han har?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han nevnte og noe om at watt'en på pioneer receiveren min var målt opp i pioneer watt og derfor så så det ut på papiret som det kunne gå, men egentlig så gjorde det ikke det.
    Uff nei, syns det er dumt når de skal ver uærlige. Jeg hadde nå tenkt å bruke like mye penge hvis ikke mer der.
    Hifi klubben er tilbakestående på det meste

Men i Sandnes er de langt bedre enn i Stvg.. 8)

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen: CM9 eller XT8 antar jeg han har?

Hva mente du med det? Er ikke helt inne på dette her helt ennå.

Forresten hvis jeg skulle kjøpt effekt forsterker, hvilken burde jeg velge?
    Og burde jeg fortsatt kjøpe dali avr 3311? Må innrømme at den frister.

Edit: Jeg har nå alltid trodd at hadde du receiver så hadde du alt i et. Men så e det jo effektforsterker, monoblokker osv osv.
    Hva er egentlig hele listen på hva du egentlig trenger for best mulig lyd? greit å vite sånn at jeg eventuelt kan lage en fremtidsplan.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen: CM9 eller XT8 antar jeg han har?

Hva mente du med det? Er ikke helt inne på dette her helt ennå.

Forresten hvis jeg skulle kjøpt effekt forsterker, hvilken burde jeg velge?
    Og burde jeg fortsatt kjøpe dali avr 3311? Må innrømme at den frister.

Edit: Jeg har nå alltid trodd at hadde du receiver så hadde du alt i et. Men så e det jo effektforsterker, monoblokker osv osv.
    Hva er egentlig hele listen på hva du egentlig trenger for best mulig lyd? greit å vite sånn at jeg eventuelt kan lage en fremtidsplan.
    Marky Mark: Skjønner at det blir mye input her, og at man da automatisk får lyst på mye nytt. Hva tenker du, er budsjettet fortsatt på 10k, eller har du tenkt å utvide det? Det er surround du ønsker? Brukes det noe til musikk?

En receiver til 11k gir selvfølgelig bedre lyd enn en til 6k, men bruker du de 5k på et effekttrinn, tror jeg du får mer lyd for pengene, hvertfall hvis du kjøper det brukt. Det er gjerne litt annet utstyr du betaler for også. Det er vel også en relativt gjengs oppfatning for alle unntatt HFK-menigheten at det finnes receivere som gir mer for pengene enn Denon, da spesielt Yamaha og til dels Onkyo.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, budsjettet er nok blitt litt utvidet.
    Tanken var nå å kjøpe denon avr 3311 pluss ikon 6 front høytalerene. Og etter hvert utvide.
    er nå kjekt me en ny receiver med flere innganger, bedre lyd og osv. Pluss greit å ha en receiver som er fremtids rettet og ikke et bomkjøp som det virker som jeg gjorde med pioneeren. Den er jo bare et par mnd gammel.

Men jeg vil jo kjøpe resten av utsyret så jeg trenger får å få best mulig lyd etter hvert.

Eller er det noe vits å kjøpe nye receiver hvis jeg skal kjøpe en effektforsterker og sånt.

Blir veldig usikker av alt dette her :P

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke kjøpt en receiver til 11k. Og jeg ville sett etter noe annet enn Hifi Klubbens produkter. Du som bor i Stavanger burde definitivt ta deg en tur i andfre butikker. Det er utrolig mye annet som også spiller bra i den prisklassen. I tillegg syns jeg de salgstriksene du har blitt utsatt for lukter svidd!:twisted:

Tips til receiver: Yamaha Surround Receiver - Elkjøp

Yamaha vinner som regel det som er av receivertester og er et sikkert kort. Da kan du senere bruke 5k på et effekttrinn, eller en integrert med hjemmekinoinngang, til frontene hvis du føler behov for det. Hvis du velger en integrert med hjemmekinoinngnag, betyr det at du bruker den som vanlig i stereo, men i surround kan den brukes som et rent effekttrinn, slik at du styrer volumet på den med receiveren.

Denne f.eks:

S.A.T Amplifix selges

Ellers er vel både Midgard og Parasound gode alternativer på effektsiden.
    Jeg har tidligere nevnt Resonans. Ta turen dit og hør på Vienna høyttalere. Mozart Grand f.eks. Da får du hvertfall et inntrykk av hva som finnes der ute. Tannoy Revolution DC6T bør du også låne øret til.

Hvis du vurderer brukt, så er det mulig å gjøre gode kjøp. Da får du meget gode produkter ned mot halv pris, og gjerne under. Forrige generasjons receivere er ikke så mye dårligere enn dagens.

Denne tror jeg tar rotta på Denonen og er sikkert prutbar:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=69511&cat=13

Nesten halv pris:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=69513&cat=13

Igjen, vær åpen for annet Klubben, det er mye spennende der ute!!!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det er veldig lett å gå seg vill.

Det er 2 hovedveier: Stereo eller Surround.
    Musikk kun = Stereo
    Film, musikk etc = surround

Stereo:
    2 fronthøyttalere samt en stor og grom stereo forsterker.

Surround:
    2 fronter
    1 senter
    2 bakhøyttalere
    1 sub.

Dette kalles 5.1(Finnes også 7.1, 9.1 etc.)

Til surround så bruker man recivere. Mange innganger, mange muligheter(flere rom, tilkoblinger, nettverk, ipod etc. )

Deretter kan man koble på effektforsterkere dersom reciveren ikke klarer å gi nok strøm. (Kobles i pre-out)

Monoblokk = effektforsterker til 1 høyttaler eller subb.

Hvilken fremgangsmåte som er best å bruke kan diskuteres, men dersom du ønsker gode filmopplevelser så kan det å kjøpe seg en brukt reciver med hdmi 1.3 et meget godt valg.

God match til Ikon 6* :
    Emotiva
    Denon
    Rotel
    Lyngdorf
    Parasound
    Marats

*Mk2 versjonen av ikon 6 er mye mindre kresen på elektronikk.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •