Blande høyttalere med forskjellig impedans?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blande høyttalere med forskjellig impedans?

heisann!

Lurer bare på om jeg kan skaffe meg noen bakhøyttalerer på 6 eller 8 ohm når frontene mine er på 4?

På forsterkeren min kan jeg velge enten 4 eller 6 ohm... jeg kan ikke velge individuelt hvilke høyttalere det skal gjelde.

Takker for svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy92
    heisann!

Lurer bare på om jeg kan skaffe meg noen bakhøyttalerer på 6 eller 8 ohm når frontene mine er på 4?

På forsterkeren min kan jeg velge enten 4 eller 6 ohm... jeg kan ikke velge individuelt hvilke høyttalere det skal gjelde.

Takker for svar!
    Dette er ikke noe problem - det blir frontene dine som blir de tyngste å drive siden dem er 4 ohm,og det er uansett ikke så mye informasjon heller i bakkhøyttalerne,så kjør på:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette er ikke noe problem - det blir frontene dine som blir de tyngste å drive siden dem er 4 ohm,og det er uansett ikke så mye informasjon heller i bakkhøyttalerne,så kjør på:grin:
    Aha, takker!
    men blir det ikke tyngre å drive jo høyere motstand?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takker!
    Nope - jo lavere motstand,jo mer strøm går det gjennom en krets - enkelt forklart!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takker!
    Det blir lettere for strømmen å gå gjennom, men værre for recieveren siden den må levere mer strøm noe de fleste receivere i normal prisklasse ikke klarer på skikkelig vis. Jo mer strøm receiveren må levere jo lettere er det for varmgang og at den slår seg av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •