NY subwoofer - Råd fra erfarne brukere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY subwoofer - Råd fra erfarne brukere

Har hatt følgende subwoofers:

- SVS PC-25-31-Plus
    - SVS PB12-Plus
    - SVS SB12-Plus
    - XTZ 99 W12 (2 stk.)

Den jeg har vært mest fornøyd med (film OG musik) er den som er eldst (listet først).

Vil denne være lik? SVS PC12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - - L-Sound AS

Eller er en REL / Klipsch / annet å foretrekke? I så fall hvilken REL / Klipsch / annet til under 10K?

Skal spille "sammen" (les; integreres) med Klipsch RF-63 i et 14 kvm lite rom. Har 2 yttervegger å spille på...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anser meg ikke som spesielt erfaren, men kan jo kort si at PC12 har mye av det samme, men er jevnere og kraftigere mtp på max spl. Låter meget godt, men må jobbes litt med, som jo alle subber må - og som du jo vet bedre enn meg.

Forslaget Rythmik er godt til musikk, men skal du har ragnarok i sofaen på film så blir den litt kortpustet, men spiller til 14 hz med nivå og er meget kjapp og definert. Bedre enn SB12+ f.eks. som du jo har gode erfaringer med.

Du kan jo se på denne Epiken som Lsound har begynt med? 45 dagers returrett osv...

Løkke te...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan signere på denne ja. Har også et lite rom(12kvm) og Rhytmiken lar seg meget lett integrere, overbeviser spesielt til musikk.
    Har angret salget av den lenge og kommer trolig til å bestille en ny i nærmeste fremtid.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC12-plus er vel mer lik PC 20-39-plus enn PC-25-31-plus. Går litt dypere, og kan spille litt høyere.

Er litt inhabil, men har en 20-39 selv, den står sammen med en SB12 replika i et rom på ca 14-15kvm, og det buldret bra på Iron Man 2 i går. Til musikk synes jeg og at det fungerer bra, men har noe igjen på kalibrering etter at replicaen kom inn i bua.

Ville nok antakelig snust litt på PC-ultra også sammen med RF-63.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SB12-Plus jeg kan integrere hos deg

Spøk til side, som du selv var inne på hos meg, er det et par basale knep en kan ta i bruk for kalibrering og integrering av subwoofer. Jeg stiller gjerne opp med sinustoner og lydtrykksmåler uansett hva du kjøper deg.

Jeg tror PC-Ultra vil gjøre Tigers rom til et kompresjonskammer.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den nye SB13 da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg booker deg anytime, Hellnoob. For, subwooferintegrering; jeg ER ditt nicknavn. Jeg har tulla / forøkt mye / plassering / akustikk / annet, men subwoofere; for noe j***a herk.

You got a deal. Så, so far on the list:

- SVS PC12
    - Rytmik 12" (hm...må lese litt mer om den. Takk)

Er det mulig å få 2 stk. akseptable subwoofers á pris 5K? Ekspertene (og de skal vi lytte på) sier at 2 er bedre enn 1.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    - Rytmik 12" (hm...må lese litt mer om den. Takk)
    En du kjenner har to slike under en SB12-Plus...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB 12+ har jeg bare hørt hos Lsound.Ble liksom en stor nedtur etter å ha hørt Ultra først.Irriterer meg litt at de ikke tør å guffe på hos Lsound.Dette er verdens råeste sub og knuser alt opp til 50.000 sier de om Ultra 13.Ikke lett å bli overbevist når de spiller 80 db.Skulle likt å hørt denne hjemme hos noen en gang.
    Selv hatt PB 12 Plus og PC12NSD.Har nok mye igjen å lære når det kommer til kalibrering,så jeg skal ta det i betraktning.Men musikk-subber synes jeg ikke de 2 siste er.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det morsomme med SVS er at de hetser alle sine egne subwoofere som ikke er størst

"Har du et stort rom som skal fylles med bass er det de store SVS-ene vi anbefaler om du er ute etter de store lydvolumene. Jo større rom, desto mer kraft må du ha for å opprettholde lydtrykket.

Ønsker du store lydvolum i selv små/mellomstore rom anbefaler vi fortsatt de store SVS-ene - store subwoofere er STORE i lyd/kraft."

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    SB 12+ har jeg bare hørt hos Lsound.Ble liksom en stor nedtur etter å ha hørt Ultra først.Irriterer meg litt at de ikke tør å guffe på hos Lsound.Dette er verdens råeste sub og knuser alt opp til 50.000 sier de om Ultra 13.Ikke lett å bli overbevist når de spiller 80 db.Skulle likt å hørt denne hjemme hos noen en gang.
    Selv hatt PB 12 Plus og PC12NSD.Har nok mye igjen å lære når det kommer til kalibrering,så jeg skal ta det i betraktning.Men musikk-subber synes jeg ikke de 2 siste er.
    KANE her på forumet har 2 stykk PC13 Ultra og bosatt i arendal... han går ikke i veien for og dra på litt lyd...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gi et generellt (AV)forum råd: Kjøp det jeg har, da blir du fornøyd og jeg kan rettferdiggjøre valget ditt.

Fra spøk til noe annet: Det blir spennende å se hva du ender opp med. Jeg har tiltro til at du blåser i hype og sedvane, og navigerer mot det mest tilfredsstillende lydmessige resultatet (som behøring dokumenteres og deles med oss andre nisser).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion: Jeg ble gammal gubbe i dag, så ja; jeg er ikke like opptatt å følge kutyme. På den annen side; jeg er fortsatt lytter øre til knowhow. Mao. ikke så gammel at jeg har snudd det døve øret til...

Oppsummering:

- SVS
    - Rytmik

Hva med REl da gutter, hva med REL?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye klipsch rsw10d sammen med rf63 og 82, denne integreres veldig bra sammen uten noe spes kalibrering, har ikke klart å lukke øyne for så å fortelle at jeg hører at subben står "der og der" liksom.. de trykker bra, men kan vel mangle litt på de dypeste frekvensene..

rsw10d får du vel brukt til 4-5k, så 2 av disse vil jo rocke rommet ditt mer en du skulle ønske eller så kan du jo snuse på rt10d

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gwandarion: Jeg ble gammal gubbe i dag, så ja; jeg er ikke like opptatt å følge kutyme. På den annen side; jeg er fortsatt lytter øre til knowhow. Mao. ikke så gammel at jeg har snudd det døve øret til...
    Så skal det låta! Siden jeg er en novise på feltet skal jeg trekke meg tilbake og betrakte tråden på avstand...

Dog kan jeg ikke kan dy meg for å bidra på din shortlist så kan jeg nevne REL T1, REL R-205, Sunfire HRS-12, Anthony Gallo TR-3, Pioneer S-W250S, B&W ASW 10CM, og Earthquake MKV12VB som alle ligger i prisklassen du sonderer. Med unntak av sistnevnte har alle forhandlere i ditt nærområde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk G.

Denne gangen skal jeg gjøre research. Og, når valget er tatt, så skal jeg benytte Hellnoobs knowhow, hands-on management og fingerspiztgefühl til finpuss.

Teskjemodus: Hva er egentlig forskjellen mellom RSW10d og RT10d? Sistnevnte har fjernkontroll og RK?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    KANE her på forumet har 2 stykk PC13 Ultra og bosatt i arendal... han går ikke i veien for og dra på litt lyd...
    Lagt merke til han.Kanskje jeg får tigge til meg en demo en gang :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger forøvrig en brukt REL T1 til salgs på finn for en rimelig penge.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan er kanskje ikke det aller første folk tenker på når det gjelder subwoofere, men de har definitivt hurtige og "musikalske" subber. Om de passer budsjettet ditt, er en annen ting.....

Vurderer faktisk en Grotto I til mitt eget oppsett....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •