NY subwoofer - Råd fra erfarne brukere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Kan signere på denne ja. Har også et lite rom(12kvm) og Rhytmiken lar seg meget lett integrere, overbeviser spesielt til musikk.
    Har angret salget av den lenge og kommer trolig til å bestille en ny i nærmeste fremtid.
    Selv om jeg strengt tatt ikke kvalifiserer til å delta i tråden (ref. "erfarne brukere") så slenger jeg meg allikevel innpå og bifaller forslaget om Rythmik. Ikke fordi jeg på død og liv må forsvare mitt eget kjøp, eller for å kunne komme etterpå å si "Det var det jeg saaa!", men ganske enkelt fordi jeg er strålende fornøyd. Den spiller dypt, ned til 14 Hz som nevnt over her, og presist, og har bra med kalibreringsmuligheter til å kunne intergreres godt i rommet. Som cybervision er inne på er den nok ingen nyreknuser, men på normale lyttenivåer gir den i mine øyne svært god valuta.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RSW10d én aktiv og én passiv 10", med 500W forsterker.
    Jeg hadde 2 stykker, og var veldig happy med dem.
    Spiller utrolig stramt og fint, rullet av rundt 23/24/25hz i mitt rom på 17kvm.
    Unified86 kjøpte den ene jeg hadde.

RW10 har kun èn 10", som er portet.

Det jeg syns er litt rart, er at mange har eks RF63/83 eller noen andre heftige fronter, deler disse på 80hz, og bruker en RW10/12 til å ta seg av det som er under.
    Da har man altså fronter i "høy" kvalitet, for så å velge en "middels" kvalitet sub til å ta seg av de vanskeligste frekvensene.
    Her ville jeg valgt RSW10d/RT10/12d, som er av høyere kvalitet, og passer bedre med RF63/83.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Kan signere på denne ja. Har også et lite rom(12kvm) og Rhytmiken lar seg meget lett integrere, overbeviser spesielt til musikk.
    Har angret salget av den lenge og kommer trolig til å bestille en ny i nærmeste fremtid.
    Må si meg enig her. Har selv hørt og kalibrert denne hos Rimjob.
    Meget habil subwofer til prisen,å som nevnt over fungerer den meget bra til musikk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    RSW10d én aktiv og én passiv 10", med 500W forsterker.
    Jeg hadde 2 stykker, og var veldig happy med dem.
    Spiller utrolig stramt og fint, rullet av rundt 23/24/25hz i mitt rom på 17kvm.
    Unified86 kjøpte den ene jeg hadde.

RW10 har kun èn 10", som er portet.

Det jeg syns er litt rart, er at mange har eks RF63/83 eller noen andre heftige fronter, deler disse på 80hz, og bruker en RW10/12 til å ta seg av det som er under.
    Da har man altså fronter i "høy" kvalitet, for så å velge en "middels" kvalitet sub til å ta seg av de vanskeligste frekvensene.
    Her ville jeg valgt RSW10d/RT10/12d, som er av høyere kvalitet, og passer bedre med RF63/83.
    Tiger!

Jeg hadde doble rw12d sammen med rf 82 og det spilte sjef Så oppgraderte jeg til rf 63 og så doble rt 10d.. Det passer hverandre som hånd i hanske!

RT10d`en har to passive 10" mens rsw har en. RT `en er jo også trakantet, har større forsterker og spiller med enda mere pondus. Disse har også automatisk romkorreksjon.
    Rsw og RT er utrolig kontante, tørre og tighte.. ikke noe "slapp" buldrebass, her har forsterker stålkontroll.
    IOM at de er lukkede slipper man også støy av noe slag.

Mine går ned til 22-21 hz og ruller ganske bratt derfra. Ikke så mye igjen på 15 hz, men for meg er det helt ok!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gwandarion: Jeg ble gammal gubbe i dag, så ja; jeg er ikke like opptatt å følge kutyme. På den annen side; jeg er fortsatt lytter øre til knowhow. Mao. ikke så gammel at jeg har snudd det døve øret til...

Oppsummering:

- SVS
    - Rytmik

Hva med REl da gutter, hva med REL?
    Jeg har hatt alle merkene du listet opp i første innlegg.

Rel R-205 : 10" i lukket kasse. Ny pris 9998.- Super rask sub som einer seg best til musikk. Runder av litt fortidlig. Prøvde med to stk, og endte opp med god "punch" i 30hz+, men det var ingen SVS dupbass.

Klipsch RT10D:3x 10" (2 slaver) Lett og intregrere pga innebygd romkorreksjon. En del utfasinger( dette var pga rommet). Lett plassert. Går dypt og spiller høyt.
    Fungerte bra til musikk og film.

SVS PC12 Plus: De har jeg 2 stk av nå. Veldig mye dypbass,lettplassert ,men skulle ønske mere "punch i 30hz+. Drømme subb til film, men for min del er dem litt vanskelig å intregrere godt nok til musikk.(Dette er nok fortsatt rommet sin skyld:-? )

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke dette anlegget til?

Jeg mener du bør kjøpe flere suber. Det gir jevn frekvensrespons. Og det er bedre med tre rimelige enn en dyr. Bruker man flere suber trenger de heller ikke å være kraftige.
    Jeg foreslår to av de rimelige Polk Audio subene (nei, jeg tuller ikke):
    Norgeskjøp - Aktive Subwoofere, Polk Audio
    Og så en sub til som går dypere. Og så må du skaffe deg enten en Antimode eller Behringer til integrering. Polk Audio subene kan deles høyt og det skal du ikke se bort ifra at du trenger det. Mange undervurderer det faktum at man som regel også har berg og dalbane over 80 Hz. Deler du f.eks Polk subene rundt 150Hz og den siste suben rundt 50Hz, kan du få en veldig jevn og fin respons fra ca. 150Hz og ned til ca. 20Hz.

Sjekk målingene med ulik antall suber. Den første er med en sub, den andre med to og den siste med tre.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Martin Logan er kanskje ikke det aller første folk tenker på når det gjelder subwoofere, men de har definitivt hurtige og "musikalske" subber. Om de passer budsjettet ditt, er en annen ting.....

Vurderer faktisk en Grotto I til mitt eget oppsett....

+1

Har nå en REL, men Grotto'n er det beste jeg har hatt i hus til mine høyttalere.

Jeg hadde før xtz 12", men denne REL 8" låter mye, mye bedre, ikke bare hurtigere, men jeg synes at den faktisk trykker vell så mye når den må.

Men drømmen er en Martin Logan sub (når jeg får nok penger)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil kan du jo få prøve min REL (selv om en er liten)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den annonsen har jeg sett MYE på - og drømt!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har hatt følgende subwoofers:

- SVS PC-25-31-Plus
    - SVS PB12-Plus
    - SVS SB12-Plus
    - XTZ 99 W12 (2 stk.)

Den jeg har vært mest fornøyd med (film OG musik) er den som er eldst (listet først).

Vil denne være lik? SVS PC12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - - L-Sound AS

Eller er en REL / Klipsch / annet å foretrekke? I så fall hvilken REL / Klipsch / annet til under 10K?

Skal spille "sammen" (les; integreres) med Klipsch RF-63 i et 14 kvm lite rom. Har 2 yttervegger å spille på...
    Ser du har RF-63, og alt skal inn i ett lite rom. Hvor høyt pleier du å spille. Dette synes jeg har litt og si, for er ikke så mange SUB'er under 10 lapper som klarer å følge RF-63 hvis du gir skikkelig på.

Tror jeg hadde sett meg om etter en brukt Ultra, eller testet en Epic Empire fra L-Sound hvis jeg var deg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kane her på forumet har 2 stykk PC13 Ultra og er bosatt i arendal... han går ikke i veien for og dra på litt lyd...
    Må du gi deg. Jeg spiller da aldri høyt
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Må du gi deg. Jeg spiller da aldri høyt

Riiiight...

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kvalifiserer ikke for å bidra i denne tråden, men gjør det likevel, da både REL og MJ er nevnt. Har selv hørt mye på subwoofere av de merkene, og endte opp med ulike versjoner av BK. BK har vært OEM-produsent for begge disse, og selger kun rett fra fabrikk... Selv kjenner jeg godt xls200 og bk gemini II som er deres minste subwoofere... Mitt kjennskap med Bk tilsier at de spiller bra oppover, og dermed er lette å integrere. Nedover i register spiller de også meget bra, størrelse tatt i betraktning på moderat lydnivå.

Deres største Subwoofer anser jeg forøvrig som meget spennende, men har aldri prøvd den selv:
    Monolith-DF

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •