MGR oppsett, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MGR oppsett, erfaringer?

Har planer om å oppdatere stereo'n min litt.

Har ett sett med MGR series X 6,5" med MGR DT-4 diskanter. Bruker disse som fronthøytalere per dags dato. Har også en ferdigbygget kasse med 2x8" MGR Series X og MGR TTMST-1 diskant. Som for det meste står for trøkket som holder naboene våkne.

Forsterkeren er en gammal Sony reciver 4x90W, (trenger vel snart en erstatter, forslag?)

Anlegget mitt liker ikke dårlig lydkvalitet fra mp3, men en orginal plate med Gary Moore får en tårer i øyekroken og naboklager som fy.

Så på judia at de solgte unna series X billig. (i forhold til hva disse kostet da jeg kjøpte de for sju år siden)

Så kommer det store spørsmålet, ser 10" elementene (MGR series X) er billigere enn 8" elementene, har noen erfaring med 10" elementene kontra 8" elementene?
    Synes mine 2stk 8" spiller herlig, men er større bedre?

Og en annen ting, åssen er MGR A serien når en er vant til series X?
    Tenkte på pakka (Kit 2800) med 8stk 8" MGR A.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt på forumet ang MGR, og ser at det er en generell negativ tone til MGR pga dårlig kvalitet på elementene, samt at F serien blir sammenlignet med Cerwin Vega, som foresten er høytalere laget for å overleve overdreven voldtekt dag etter dag, år etter år.

Kan vel si at 8" series X koster normalt 545kr og en 8" F- serie koster 215kr.
    10" Series X koster normalt 649kr og 10" F- Serie koster 270kr.
    Kan ikke sammenligne disse. F serien er i min øyner laget for hjemmefester volumbryteren styres av en overstadigberuset fjortis, og hvor ingen gråter over brente elementer dagen er på.

Jeg er veldig fornøyd med mine MGR series X, og hadde håpet at noen andre her inne hadde en formening om hva som ville gitt det beste lydbilde i kjellerstua mi når det gjelder oppsettet mitt.

Trenger også råd ang en ny forsterker. Må ha rundt 4x120w eller noe sånt, samt en utgang til centerhøytaler på rundt 100w. For da kan jeg kjøpe 4stk 10" elementer. Og bruke kassa med to 8" som center. (skulle tru det vil gi ønsket trøkk) Er vanskelig å bygge ei kasse med 2x8" og ett likt delfilter som sitter i den ferdigbygdekassa og forvente at de vil gi likt lydbilde.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt lite på MGR, men har hatt en lytt på noen 10"x2 + horn. Kan ikke si at det var særlig imponerende. Selvsagt var det en del (upresis) bass, totalt fravær av mellomtone og en innesluttet diskant.

Men man får hva man betaler for, og det var forsåvidt ikke noe å si på lydkvaliteten, tatt prisen i betraktning!

Generelt vil 10" flytte mer luft og derfor trykke mer. Men det er en forutsetning at man har en kraftig nok forsterker til å håndtere de ekstra påkjenningene. Kvaliteten og oppbygningen på elementet vil bety mer enn fysisk størrelse.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og sammenligne MGR F serie med cerwin vega er som å sammenligne en golf med en dodge viper! Greit begge har som misjon å spille høyt, men cerwin vega spiller LANGT over dbnivået som MGR klarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Har hørt lite på MGR, men har hatt en lytt på noen 10"x2 + horn. Kan ikke si at det var særlig imponerende. Selvsagt var det en del (upresis) bass, totalt fravær av mellomtone og en innesluttet diskant.
    Var dette F-serien, A-serie eller X serien?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...
    synes at MGR er mindre bra, og som en annen her sa godt under CV's liga.
    Hvis du liker selvbygg ville jeg ha tatt en liten kikk på dynaBel AS ...
    På tide å ta steget ut og lage noe som låter bra

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TTMMBB
    Var dette F-serien, A-serie eller X serien?
    Jeg regner med at det er en eldre versjon av F-serien, eller A-serien. Ser kassene på DIY-kittet på Ljudia er rimelig like, men det var noen andre elementer jeg hørte på (noe med gult om jeg husker rett?).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg regner med at det er en eldre versjon av F-serien, eller A-serien. Ser kassene på DIY-kittet på Ljudia er rimelig like, men det var noen andre elementer jeg hørte på (noe med gult om jeg husker rett?).
    Sjekka opp, og F serien var gule når de først kom. Kun nå i senere tid de har fått det stygge designet.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både gul og sølvfarga F serie er no skrot!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testa både den gule og sølvfarga 15" fra mgr. de låt dårlig og tålte lite effekt. men ga en del partybass

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •