Høytaler til Cambridge azur 640

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler til Cambridge azur 640

Hei!
    Har en Cambridge Azur 640 stereoforsterker på 4-5 år som trenger nye høytalere. Ifølge oppgitte spesifikasjoner skal den yte 2x65w, og det er ikke aktuelt å bytte forsterker. Pr i dag står det et par Dantax P-1000 som jeg ikke er helt fornøyd med, og jeg trenger noen nye.

Jeg var å hørte på Dali Lektor 6, som jeg synes spilte veldig bra, men det blir litt for dyrt i forhold til hva jeg har tenkt å investere. Har tenkt på max 5.000,-. Brukt kan være et alternativ, men da må de være såpass billig at de kommer ned i prisklassen før de blir noe særlig mer enn et år gamle.

Jeg hører på veldig mye rart. Mye på rock al a pink floyd, eagles, the who, bigbang, creedense, rolling stones, dire straits osv, men vil også at man skal kunne fyre på med partymusikk som r&b, hiphop og den typen ting.

Jeg er 23 år, så de må kunne festes med og. Stua mi er ca 25m2.

Noen som har gode tips til høytalere som kan anbefales? Vil gjerne ha litt trykk, samtidig som de spiller pent med god dynamikk i f.eks litt "klønete" eagleslåter.

På forhånd, takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den f.eks kunne klare consept 8 på en habil måte?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 8 er en relativt lettdreven høyttaler, men den er stor og fortjener en god del mer effekt syns nå jeg da. Da yter den også mye mer !
    Bør også nevne at jeg aldri har hørt Cambridge 640 på Concept serien.
    Hva med evt. titte på Concept 6 istedenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Concept 8 er en relativt lettdreven høyttaler, men den er stor og fortjener en god del mer effekt syns nå jeg da. Da yter den også mye mer !
    Bør også nevne at jeg aldri har hørt Cambridge 640 på Concept serien.
    Hva med evt. titte på Concept 6 istedenfor?
    Ifølge han fyren på HIFIklubben var det litt mer detaljer i lektor enn i concept, og jeg synes det hørtes bra ut på lektor.

Grunnen til at jeg ønsker 8" er vel egentlig for å få litt mer bass for å slippe å ha sub. Dårlig med plass, så hadde vært fint å slippe unna sub.

Men om forsterkeren er for liten, så er det jo bare en realitet det ikke er noe å gjøre med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Ifølge han fyren på HIFIklubben var det litt mer detaljer i lektor enn i concept, og jeg synes det hørtes bra ut på lektor.

Grunnen til at jeg ønsker 8" er vel egentlig for å få litt mer bass for å slippe å ha sub. Dårlig med plass, så hadde vært fint å slippe unna sub.

Men om forsterkeren er for liten, så er det jo bare en realitet det ikke er noe å gjøre med.
    Det har du helt rett i, tenkte bare at du var mest keen på Concept serien imed at du nevnte Concept 8 og da er jo lillebroren Concept 6.

Lektor 6 er en knallgod høyttaler ! Jeg så lenge på Lektor 8 som min neste høyttaler, men den ble ikke noe av. Lektor spiller mye kulere enn Concept også i mine ører, strammere bass og mer detaljer blant annet.
    Prøv å lån med deg et par Lektor 6 og sjekk ut åssen det blir hjemme hos deg med den forsterkeren, har aldri prøvd Lektor 6 på en 640, men har hørt de på blant annet NAD 375 og Denon 1500/2010? og det låt bra. Mulig en 640 blir litt for svak ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag vært på en liten runde. Jeg har hørt Jamo s606 og Concept 6. Siden disse er i forskjellige butikker får en liksom ikke hørt det opp mot hverandre, men begge hørtes gode ut der og da.

Jeg vil ha peeeeeeen lyd, så pen som mulig til prisen + litt trøkk. Fordelen med s606 er at den er på kampanje på Elkjøp til 2500,-.

Hvem burde jeg gå for til Cambridge azur 640A?

Litt synd at mens jeg var på elkjøp, hørte jeg også på KEF XQ40. Dette ødela kanskje litt av min mening om jamoen, for etter å ha hørt KEF`en blir jo ingenting det samme, for den spilte i mine ører, PERFEKT!

Forresten vil jeg på det sterkeste anbefale Elkjøp Megastore i Skien til handling av hifi. Traff en utrolig trivelig kar i hifiavdelinga. Han hadde tidligere jobba mange år i hifibutikker, blandt annet hifiklubben, og gav oss "amatører" skikkelig service De har også et eget "lytterom" hvor alt av utstyr er koblet opp og klart til testing!

Han på elkjøp mente s606 ville passe fint sammen med forsterkeren min. Siden han nå var i Elkjøp og tidligere hadde vært i hifiklubben følte jeg det ble feil å spørre om hvem han ville anbefalt av de to høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump...

Concept6 vs s606... penest lyd og mest trøkk med 640a...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •