B&W 685 på Vegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 685 på Vegg?

Har endelig fått på plass en etterlengta drøm i stua, et par DM685 og en HK970 (2x80w i 30A) med anstendige kabler (argon cs 122 fra hifiklubben m plugger).

Alti alt et anstendig stereo sett for en rimelig penge synest jeg. kjøpte høytalerene brukt m stativ for 1500 og fikk forsterkeren av en kompis som har gått over til Hegel..

Det jeg trenger hjelp til er å skjønne hvordan jeg får mest ut av plasseringen, Har hengt de på veggen med kraftige skruer og tredd de ned på det orginale veggfestet bakpå høytaleren, ca 1 m over lyttehøyde og 2,5 m fra meg med 1 m mellomrom, med hyller og flater på ytterkantene av høytalerne. Fordi jeg må ha de så høyt opp, har jeg prøvd å vinkle de litt nedover mot sittepositionen i sofaen.

Det gir litt kraftig bass, men det liker jeg, men hører at lydbildet blir litt "grumsete" samenlignet med å sette de mere frittstående og ikke så nær sideveggen på hylla (jeg prøvde med stativene og med å flytte littt rundt på de).

hvordan kan jeg henge de på veggen ca 1m over hodehøyde med den seksjonen og få litt klarere lyd en nå?

Og, når jeg får tak i en sub, kan jeg da siden jeg bare har 2x4 stereoutganger i forsterkeren og nå har koblet høytalerene på kun to av de, koble en sub også av de to ledige utgangene?
    på selve høytalerne har jeg bruk LF inngangene også lagt den metallgreia opp til Hf..

Kay

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøver å få opp bilde av oppsettet slik.. har lastet det opp i min profil..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaywam
    Har endelig fått på plass en etterlengta drøm i stua, et par DM685 og en HK970 (2x80w i 30A) med anstendige kabler (argon cs 122 fra hifiklubben m plugger).

Alti alt et anstendig stereo sett for en rimelig penge synest jeg. kjøpte høytalerene brukt m stativ for 1500 og fikk forsterkeren av en kompis som har gått over til Hegel..

Det jeg trenger hjelp til er å skjønne hvordan jeg får mest ut av plasseringen, Har hengt de på veggen med kraftige skruer og tredd de ned på det orginale veggfestet bakpå høytaleren, ca 1 m over lyttehøyde og 2,5 m fra meg med 1 m mellomrom, med hyller og flater på ytterkantene av høytalerne. (se bilde i profil, fikk ikke til å legge til i tråden?) Fordi jeg må ha de så høyt opp, har jeg prøvd å vinkle de litt nedover mot sittepositionen i sofaen.

Det gir litt kraftig bass, men det liker jeg, men hører at lydbildet blir litt "grumsete" samenlignet med å sette de mere frittstående og ikke så nær sideveggen på hylla (jeg prøvde med stativene og med å flytte littt rundt på de).

hvordan kan jeg henge de på veggen ca 1m over hodehøyde med den seksjonen og få litt klarere lyd en nå?

Og, når jeg får tak i en sub, kan jeg da siden jeg bare har 2x4 stereoutganger i forsterkeren og nå har koblet høytalerene på kun to av de, koble en sub også av de to ledige utgangene?
    på selve høytalerne har jeg bruk LF inngangene også lagt den metallgreia opp til Hf..

Kay
    Subben kobles oftest med best resultat vha pre out. Sub er oftest aktiv, og skal ikke kobles til ht terminalene i forsterkern.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg og kjøpe ett par vegghyller eller stativer og ha de på.
    Jeg fikk beskjed fra hifi klubben om at 685 ikke i det hele tatt var ment å skulle henge på vegg og at bakveggen ikke var dimensjonert for og holde vekta av de i lengden heller.
    Jeg endte opp med ett par B-tech vegg stativer de står på.Mulig de tåler det, men det hadde jo vært dritt om de datt ned en dag...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg vil anbefale deg og kjøpe ett par vegghyller eller stativer og ha de på.
    Jeg fikk beskjed fra hifi klubben om at 685 ikke i det hele tatt var ment å skulle henge på vegg og at bakveggen ikke var dimensjonert for og holde vekta av de i lengden heller.
    Jeg endte opp med ett par B-tech vegg stativer de står på.Mulig de tåler det, men det hadde jo vært dritt om de datt ned en dag...
    Huff, ante ikke at de kke kunne tåle det.. har veggstativene på hifiklubben noen spesielle egenskaper eller er enhver hylle bra nok?

Kay

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper en sub med høynivå inn og høypass ut så kan du koble fra høyttalerutgangene på forsterkeren til høynivå inn på sub'en og så fra høypass ut på sub'en til høyttalerne. Du vil da få filtrert bort den dypeste bassen, som regel rundt 80hz, noe både forsterkeren og høyttalerne dine nok setter pris på.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at stativene på hifi klubben ikke tåler så mange kg.
    Det står vel på siden der vil jeg tro.
    Og det er vel det eneste du må passe på ved kjøp av hylle/stativ, at de tåler den belastningen 685 gir, er det ikke 7kg pr stk de veier tro.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående mye grumselyd ville jeg eksperimentert med de medfølgende pluggene til og ha i bassporten.
    Hos meg endte jeg opp med plugg i men pølsa ute.
    Dette ryddet i mellomtone området men ble ikke så dyp bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Angående mye grumselyd ville jeg eksperimentert med de medfølgende pluggene til og ha i bassporten.
    Hos meg endte jeg opp med plugg i men pølsa ute.
    Dette ryddet i mellomtone området men ble ikke så dyp bass.
    du må nok hjelpe meg med hva du mener med plugg i men pølsa ute?
    om jeg setter høytalerne på ordentlig stativ, 0,5m fra alt ute på gulvet spiller de mye renere og mere detaljert.. så det er mulig at det beste er ny tvsekjson med plass til stativene på siden av tvn..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I orginal eskene ligger det med skumplugger til og sette i bassrefleksrøret.
    Det går an og ta ut senteret i skumpluggen som jeg liker og kalle pølsa i futteralet sånn at arealet i bassporten blir mindre.

Stativer er og anbefale på det sterkeste.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg reagerte på med innlegget ditt var prisen! 1500,- for 685 inkl stativer var jo ekstremt rimelig da, så gratulerer med den :-D
    Det andre er plasseringen. Har selv samme ht i stua, og syns de spiller kanon til prisen! Vil tro at plasseringer din her er alfa-omega. Å henge slike "store" stativht på vegg er ingen optimal løsning, da de trenger luft rundt seg. Avstanden mellom ht er mye mindre enn avstanden fra deg til ht, som heller ikke er gunstig.
    Hvordan matchen til HK er vet jeg ikke, men skal du utnytte potensiale i disse, å tviler jeg på at du kommer utenom plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Det første jeg reagerte på med innlegget ditt var prisen! 1500,- for 685 inkl stativer var jo ekstremt rimelig da, så gratulerer med den :-D
    Det andre er plasseringen. Har selv samme ht i stua, og syns de spiller kanon til prisen! Vil tro at plasseringer din her er alfa-omega. Å henge slike "store" stativht på vegg er ingen optimal løsning, da de trenger luft rundt seg. Avstanden mellom ht er mye mindre enn avstanden fra deg til ht, som heller ikke er gunstig.
    Hvordan matchen til HK er vet jeg ikke, men skal du utnytte potensiale i disse, å tviler jeg på at du kommer utenom plassering.

Takk, jeg har også kommet til den konklusjonen. så det blir ny tv benk med plass til stativene en dag snart..

Ang prisen var det brukte og med litt kosmetiske skraper her og der og en liten bulk i ene diskand domen (hører pittelitt forskjell på lyden av den og den somikke har bulk), men med gode stativ, så til prisen er jeg superfornøyd selv jeg..

Tusen tak for hjelpen!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og slett en konge pris du har fått på de!
    Ny diskant er ikke dyrt, den koster 485,- hos hi fi klubben og er visst utrolig lett og bytte.
    Du må vippe av ringen som sitter rundt mellomtone/bass elementet og skru ut dette, så dytter du vissta bare ut diskanten fra innsiden og bytter den.
    Hifi klubben sa dette var noe som var gjort på under halvtimen da jeg pratet med de.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Det er rett og slett en konge pris du har fått på de!
    Ny diskant er ikke dyrt, den koster 485,- hos hi fi klubben og er visst utrolig lett og bytte.
    Du må vippe av ringen som sitter rundt mellomtone/bass elementet og skru ut dette, så dytter du vissta bare ut diskanten fra innsiden og bytter den.
    Hifi klubben sa dette var noe som var gjort på under halvtimen da jeg pratet med de.
    Nesten.
    Diskanten har en ring med gjenger som sitter rundt diskant hornet på baksiden som må skrues ut fra insiden, før det kan trykkes ut.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer Neo83, glemte det.Da kunne den blitt hard og trykke ut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •