Høytalere til Brontes subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Brontes subwoofer

Hei

Jeg har nylig kjøpt meg en Dynabel Brontes , som jeg er kanonfornøyd med.
    Makan til kraft sier jeg bare. 12" element og 500w Hypex forsterker.

Nå er behovet for noen skikkelige høytalere meldt seg :

Jeg vil ha stativhøytalere som passer bra sammen med subben.

Prisklassen 3 - 6000 kr.

Elektronikken er ikke på plass , har bare en Harman Kardon AVR 80 for øyeblikket , men er ikke så veldig interesert i sorround at det gjør noe.

Har selvfølgelig sett på feks Dynabel Exact , men vil i det hele tatt stativhøytalere fungere med en slik subwoofer ?

I mitt hode vil dette bli perfekt , hvis høytalerne spiller rent og klart , men mangler dypbass. Dette vil Brontes gi ?

Hilsen amatør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av scubadub
    Hei

Har selvfølgelig sett på feks Dynabel Exact , men vil i det hele tatt stativhøytalere fungere med en slik subwoofer ?

I mitt hode vil dette bli perfekt , hvis høytalerne spiller rent og klart , men mangler dypbass. Dette vil Brontes gi ?

Hilsen amatør
    Hei!

Jeg har selv en subwoofer som ligner mye på din Brontes, og jeg har hatt Dynabel Exact i min eie. Min erfaring med denne kombinasjonen var at Exact har veldig begrenset max lydtrykk når de må jobbe med hele frekvensområdet. Dessuten spiller Exact ganske dypt i seg selv, så etter min mening ble det litt overkill. Med mindre du kan dele Exact aktivt og avlaste de for dypbassen, det kan bli bra tror jeg.

Selv har jeg endt opp med B&W CM1 i kombo med sub. Disse ruller vesentlig tidligere av i bassen enn Exact og en sub er "mer nødvendig"... men jeg sliter med samme problem som før, nemlig at stativhøyttalerene setter begrensning på lydtrykket. Så jeg har en drøm om aktiv deling, en vakker dag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •