Trenger råd ang. senter høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd ang. senter høytaler

I mitt kino system har jeg 4 stk. av disse høytalere (Fence Boost 212 - Lyd og Bilde) som front og bak høytalere, og en litt eldre men innspilt sub (XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten.

Som Forsterker/reciever har jeg denne: Onkyo TX-SR607S Silver Onkyo | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Størrelsen på rommet er ca. 25 kvadrat og helt kvadratisk

Systemet gir veldig mye bass og diskant så jeg trenger er en anbefaling for en senter høytaler som fremhever “talen” med dybde når jeg ser på film. Har dere noen tips? Smerte grensen ligger på rundt 5000-6000 kr.

Og vær så snill, de som simpelthen hater Fence Audio, gå videre til neste tråd :/ Jeg er og blir fornøyd med mine høytalere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen formening om senter, utenom at den Gurba limker til antakelig er et fornuftig valg.
    Det jeg lurer på er om ikke en 607 blir noe liten på de høyttalerne du har? Ser for meg at de trenger noe mer krefter?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har ikke noen formening om senter, utenom at den Gurba limker til antakelig er et fornuftig valg.
    Det jeg lurer på er om ikke en 607 blir noe liten på de høyttalerne du har? Ser for meg at de trenger noe mer krefter?
    Er ingen ekspert, men du har sikkert rett i det. Med tid og stunder hadde jeg planer om å avløse onkyoen med en annen forsterker som var noe kraftigere. Jeg vil jo gjerne beholde onkyoen da den er konfigurert til å kontrollere alt i systemet, men lurer på om det er mulig å koble til en ekstra forsterker som "hjelpe" til med effekten. I så fall, hva skal jeg se etter? Er ikke interessert i noe ekstremt dyrt.

Sendte forøvrig samme spørsmål om senter til hifi-klubben og fikk et temmelig kjapt svar i retur:
    B&W HTM61 Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så vidt jeg vet ikke pre-ut på 607'en så du må nok bytte receiver med tid og stunder.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i forhold til senter tror jeg nok den Klipschen vil være bedre egnet enn B&W.

Som Gurba sier er det ikke pre-out på 607, så da må hele receiveren skiftes. Ville nok satset på en "liten" receiver med ekstra effekttrinn når det blir snakk om oppgradering.

Lykke til med valg av senter
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CERWIN-VEGA XLS-6C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Denne spiller fyldig og fint. Men med tanke på reciveren du har..... så burde du vel nesten droppe det :P.

Den HFK ga deg anbefaling på blir helt feil i ditt oppsett.. HTM61 låter innestengt og rart om den ikke har voldsomme krefter bak seg.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget om RC-64.