Liten sub med ht inngang og stilbart høy/lavpass delefilter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten sub med ht inngang og stilbart høy/lavpass delefilter

Jeg ønsker å suplere mine focal 906 stativ ht med en liten plaseringsvenlig sub.
    Som tittelen sier er jeg avhengig av å ha høynivå inn, jeg ønsker også å kunne dele vekk bassen fra frontene og siden jeg ikke har soroundreciver må da subben kunne gjøre dette.

Har sett litt på XTC 99W10 men denne har såvidt jeg kan se fast deling på 80hz ut?

Ønsker ikke å betale mer en max 5000k og er ikke fremed for å handle brukt, så kom med goe forslag. Gjerne med linker og litt propagandering for hvorfor jg bør velge ev. sub som blir foreslått.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du vil slite å finne en sub med variabel highpass på høynivå. Det enkleste er nok å gå for en annen anleggsløsning/sammensetting.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha sett slike suber før da, men alternativert blir vel å delle subben der frontene ruller av.
    Eller er det en bedre måte å inntegrere subber i stereosystemer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er nok å gjøre som du sier; å dele der frontene ruller av. Plugger du refleksportene vil de rulle av høyere i frekvens, men fallet blir ikke så bratt. Idêelt bør brattheten være lik på både sub og fronter, men mulig det går bra likevel.

Jeg ble ikke helt klok på utstyrslisten din. Har du for og effektforsterker, eller integrert forsterker?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forøyeblikket parasound p3 pre og embla coenia monobloker men dette er ingen god match med focalene mine så har akurat kjøpt en Consonance A100 -B inntegrert forsterker.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da forstår jeg bedre. Jeg er ikke så veldig godt kjent med hva som finnes av suber og funksjonalitet der ute. Jeg ser nok for meg at det enkleste og beste er å la frontene spille full-range, evt. plugge bassrefleksporten og la suben fylle på i området hvor frontene ruller av.

Andre har kansje noen tips å komme med?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTA har høynivå inn, men ikke høypass med mindre den har fått det i det siste. SVS SB12-NSD er kompakt og har høypass på lavnivå så hvis du bruker for- og effektforsterker så vil det kunne fungere, SVS PB10-NSD new har høynivå inn med høypass ut, men den er ikke så liten. Ellers så har alle PB og PC fra SVS høynivå inn og høypass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •