Monitor Audio GS20 / GSW12 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av henningt
    hvorfor ikke bare ta de med deg hjemigjen å prøve de i ditt eget rom?
    bedre svar en du får da skal du lete lenge etter.....
    Hvilke da, tenker du på?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Men kjører du parasound på b&w i dag. Er det egentlig en god match. Trodde feks rotell var mye bedre her.

Jeg har kjørt NAD, men har nå kjøpt Parasound. Hvorfor mener du at Rotel er "mye bedre" enn Parasound på CM9?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC kan jo være løsningen for deg siden de er kjent som varmere i klangen. Jeg har som tidligere nevnt prøvd ECI 5 mk ll på mine GS 20, noe som gav en litt "flatere" klang men ikke den overbevisende basskontroll som Hegel har. Klarer du å finne en mellomting kan MA være høyttaleren for deg likevel, evt fortsett letingen etter drømmehøyttaleren :-)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    EC kan jo være løsningen for deg siden de er kjent som varmere i klangen. Jeg har som tidligere nevnt prøvd ECI 5 mk ll på mine GS 20, noe som gav en litt "flatere" klang men ikke den overbevisende basskontroll som Hegel har. Klarer du å finne en mellomting kan MA være høyttaleren for deg likevel, evt fortsett letingen etter drømmehøyttaleren :-)
    Parasound skal ha det amerikanske lydbildet som jeg liker: engasjerende med trykk i bassen og ikke for mye frempå i overtonene. I likhet med EC omtales Parasounds produkter gjerne som forholdsvis varme. Noen har til og med gått så langt som å kalle de "et alternativ til rør". Det er vel derfor merket ofte brukes til for eksempel Klipsch og andre "spisse" høyttalermerker. Slik jeg ser det er det nettopp dette CM9 trenger, så jeg har god tro på den kombinasjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Jeg har kjørt NAD, men har nå kjøpt Parasound. Hvorfor mener du at Rotel er "mye bedre" enn Parasound på CM9?
    Hmm bare trodde Rotel var veldig god match med b&W B&W, Classe og Rotell er vel samme eier, distribusjon osv samme som NAD og PSB er en del av samme gruppen og matcher hverandre vistnokk veldig bra

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Toneloc

Har du fått testet noe fra System Audio eller dynaudio?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm bare trodde Rotel var veldig god match med b&W B&W, Classe og Rotell er vel samme eier, distribusjon osv samme som NAD og PSB er en del av samme gruppen og matcher hverandre vistnokk veldig bra
    Nå må man huske på at hva som matcher bra kommer helt an på hva slags lydpreferanse den enkelte lytter har. Noen synes for eksempel at Hegel på JBL blir skarpt, mens andre synes det blir kontrollert og suverent. Noen synes at merker som Classe og Lyngdorf blir sterile, mens andre synes de er er fantastiske grunnet deres klarhet og detaljer. Noen synes at Parasound bidrar til å gjøre musikken underholdende, mens andre synes at det farger lyden for mye osv osv.

Rotel er sikkert bra det, men ut fra min smak ser jeg ingen grunn til at Parasound skal være dårligere. Dersom B&W og Rotel har samme eier har det lite betydning for meg, da det slett ikke er sikkert at eieren og jeg har lik lydsmak.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å hjelpe Sviggum med å gjøre deg enda mer forvirret, hva med noe på stativ sammen med en god sub? Noe av det mest overraskende og overbevisende jeg har hørt har vært på stativ, blant annet fra Dynaudio uten at jeg husker navnet på modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke da, tenker du på?
    Monitor Audio GS20, siden du er usikker på hvordan de vil fungere i rommet ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må man huske på at hva som matcher bra kommer helt an på hva slags lydpreferanse den enkelte lytter har. Noen synes for eksempel at Hegel på JBL blir skarpt, mens andre synes det blir kontrollert og suverent. Noen synes at merker som Classe og Lyngdorf blir sterile, mens andre synes de er er fantastiske grunnet deres klarhet og detaljer. Noen synes at Parasound bidrar til å gjøre musikken underholdende, mens andre synes at det farger lyden for mye osv osv.

Rotel er sikkert bra det, men ut fra min smak ser jeg ingen grunn til at Parasound skal være dårligere. Dersom B&W og Rotel har samme eier har det lite betydning for meg, da det slett ikke er sikkert at eieren og jeg har lik lydsmak.
    Neida men siden du spørr på et forum så ber du vel om den brede skares oppfattning og googler du b&w og rotell er det stort sett veldig positivt så kanskje det kan gi deg en pekepinn.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Hei Toneloc

Har du fått testet noe fra System Audio eller dynaudio?
    Dynaudio har jeg ikke fått testet. En aktuell kandidat der kunne kanskje vært Focus 220? Jeg blir imidlertid litt redd når blader som Lyd & Bilde beskriver dem med adjektiv som "superoppløst" og "nøytrale". Det er ikke først og fremst de to ordene jeg forbinder med moro Jeg mener ikke å avskrive noe jeg ikke har hørt, men enkelte ganger kjenner man lusa på gangen.

Av System Audio har jeg testet Mantra 60 og Ranger Master. Såvidt jeg husker hadde disse ganske behagelig lyd, men jeg savnet basstrøkk fra de små elementene. Det ble stramt og "korrekt", men jeg er litt harry og foretrekker at det heller litt mer over mot boom, eller i det minste sparker litt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio GS20, siden du er usikker på hvordan de vil fungere i rommet ditt.
    Jeg gidder ikke. Orker ikke den sjappa.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    For å hjelpe Sviggum med å gjøre deg enda mer forvirret, hva med noe på stativ sammen med en god sub? Noe av det mest overraskende og overbevisende jeg har hørt har vært på stativ, blant annet fra Dynaudio uten at jeg husker navnet på modellen.
    Hehe, nei takk. Jeg er gulvtypen

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida men siden du spørr på et forum så ber du vel om den brede skares oppfattning og googler du b&w og rotell er det stort sett veldig positivt så kanskje det kan gi deg en pekepinn.

Jada, men din påstand var at du trodde Rotel er "mye bedre" enn Parasound på B&W, og det er noe helt annet enn å referere til at "mange har med hell paret Rotel og B&W". Jeg har lest svært mye på nett, og ifølge "den brede skare" har Parasound en signatur som passer meg bra. Håper den kan få litt mer moro ut av høyttalerne. Jeg kan ikke se noen spesiell grunn til at Rotel skulle gjøre en bedre jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke. Orker ikke den sjappa.
    ? okey? å hva er problemet?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mas og besserwisserholdninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mas og besserwisserholdninger.
    synst det er greit med anbefalinger fra folk som styrer med dette til daglig. men det er da bare meg.

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio har jeg ikke fått testet. En aktuell kandidat der kunne kanskje vært Focus 220? Jeg blir imidlertid litt redd når blader som Lyd & Bilde beskriver dem med adjektiv som "superoppløst" og "nøytrale". Det er ikke først og fremst de to ordene jeg forbinder med moro Jeg mener ikke å avskrive noe jeg ikke har hørt, men enkelte ganger kjenner man lusa på gangen.

Av System Audio har jeg testet Mantra 60 og Ranger Master. Såvidt jeg husker hadde disse ganske behagelig lyd, men jeg savnet basstrøkk fra de små elementene. Det ble stramt og "korrekt", men jeg er litt harry og foretrekker at det heller litt mer over mot boom, eller i det minste sparker litt.
    Tenkte siden de har soft-dome diskant at de er litt roligere i toppen, så kanskje Dynaudio x36 hadde vært noe å testet? Eller SA Mantra med en sub eller 2?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synst det er greit med anbefalinger fra folk som styrer med dette til daglig. men det er da bare meg.
    Jeg også. Heldigvis finnes det flere å velge mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har Gs20 på ca 17m2, bassen blir fast og presis, bedre bass enn det Klipsch rf82 (8") hadde i rommet, da bassen ble mere boomete med den. Har nå gs20 ca 45cm ut fra bakvegg for å få best bass. Hvis du kombinerer en høyttaler med mere bass og evt plassering nærmere veggen er det stor sjanse for at resultatet ikke blir bra. Men dette er også et spørsmål om preferanser.

GS og RX skal være ganske like da RX er nyere og bruker en del av samme "teknologi" som gs serien. RX er den nye versjonen av rs.
    Jo, men GS20 har bedre oppløsning og luftigere diskant enn RX6 eller RX8 eksempelvis.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •