Beste høytaler system 7.1 for 200.000kr??? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 88
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    1: Det er filterets manglende evne til å ta hensyn til høyttalerens spredningsmønster som er 802N sin akilleshel.

2: Dersom 802N og 802D hadde kostet det samme hadde jeg ikke sett en eneste grunn til å gå for 802N.

PS: Husk at dette er høyttalere som krever litt forsterker, så du river med deg minst 3/4 av budsjettet på 802D med forsterker.
    hva om 802N brukt koster 55.000kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Siden du absolutt vil ha noen spesifikke "tips"

Her er noe jeg personlig hadde kunne tatt med i en vurdering om jeg skulle brukt så mye...

Dali Mentor 5 fronter
    Dali Helicon C200 Mk2 center
    2x Dali Mentor LCR surrounder
    2x Dali Mentor Sub

kombinert med Denon POA-A1HD 10-kanals (kan bruke 2-kanaler på fronter og center, og resten til surrounder)
    og
    Denon AVP-A1HDA prossesor + Denon DBP-4010UD
    Blu-Ray spiller.

Dette havner totalt på ca 200K

MEN, det er ikke dermed sagt du liker anlegget/lyden/utseende osv osv...
    Men trur det skal være et fett anlegg og bra lyd.

Men, IKKE kjøp etter hva vi sier her inne som er nevnt flere ganger, finn din egen preferanse etter hva du er ute etter lydmessig.
    Takk skal du ha så mye. det er slike forslag jeg håper å få vite. Slik at jeg kan surfe litt rundt og lese review om dem som f.eks på LydogBilde.no slik at jeg får et innblikk. Ofc sjekker jeg de utvalgte som skiller seg kraftig ut enn alle andre og håper å kunne få lytte på før jeg velger den personlige beste.

Men uten gode eksempler vet jeg ikke hvor jeg starter.. da det er 1000 av forskjellige høyttalere og 1000 av forskjellige merker.. og jeg for ny i bransjen til å kunne vite. Dermed er deres forslag på beste high end høyttalere meget hjelpsom for meg.

Så pls mer mer xD
    og takk så meget alle sammen

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempel på fronthøyttaler du bør ta med i vurderingen:

Naim S-600 Ovator
    -naim-ovator-600_big-jpg

Ikke hørt disse selv, men Lasse Svendsen i Lyd&Bilde virket da svært så fornøyd:

Eksplosiv og balansert - Lyd og Bilde

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dontristan
    Takk skal du ha så mye. det er slike forslag jeg håper å få vite. Slik at jeg kan surfe litt rundt og lese review om dem som f.eks på LydogBilde.no slik at jeg får et innblikk. Ofc sjekker jeg de utvalgte som skiller seg kraftig ut enn alle andre og håper å kunne få lytte på før jeg velger den personlige beste.

Men uten eksempler vet jeg ikke hvor jeg starter.. da det er 1000 av forskjellige høyttalere og 1000 av forskjellige merker.. og jeg for ny i bransjen til å kunne vite. Dermed er deres forslag på beste high end høyttalere meget hjelpsom for meg.

Så pls mer mer xD
    og takk så meget alle sammen
    Fornuftig å be om kandidater man kan lese seg opp på. Selv liker jeg Tannoy. Mye morsomt å velge derfra.
    Tannoy - Residential - Summary
    Modellvalg avhenger på ting som pris, romstørrelse, lydtrykksbehov med mer. (+ design siden vi snakker Tannoy hehe).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Synthesis pakkene til JBL.

JBL SYNTHESIS - Systems

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal Electra 1027 be,ca 47.000 nye.
    Focal Electra 1027 S,ca 33.000 nye.
    Focal JMlab enceintes acoustiques haute fidélité haut-parleurs voiture audiomobile Car audio tuning
    Monitor Audio GS 60
    Hi-Fi Huset AS - PL200
    Pioneer S3EX
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Martin Logan Vista
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audio Physic Scorpio 2
    DALI MENTOR 6 LE Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    DALI MENTOR 8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    B&W CM9 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=68696&cat=12
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Audio Physic Scorpio-ene er det halv pris på denne helga,nye.
    Dette er ikke noen ranking-liste fra meg.Mer for å gi deg oversikt over hva du kan lese om og evt høre.(Mange av disse høyttalerene blir dyre i 7,1 og dyre med matching).Var dette du ville ha,ikke sant :-) ?
    Angående B&W 802 N,så har jeg hatt 803 N av disse.Tør påstå at disse er dyre i drift med tanke på matching.Virker nesten umulig å få tak i center og bakkanaler i denne serien.Får se på det som et lite pluss da.KRESNE på musikk og innspilling og sikkert for flinkere folk enn meg og deg.Synes de "bestemte" hva jeg skulle lytte på.Metallica på disse var en pinelse.Dire Straits var en nytelse.I korte utdrag.Jeg fikk de ikke til,sier ikke at de nødvendigvis er dårlige.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva om 802N brukt koster 55.000kr?
    Hva de er verdt i form av eierglede kan ikke jeg vurdere. Imidlertid vet jeg 801N kunne kjøpes for under 50k for flere år siden, så ift markedspris høres det ikke så voldsomt rimelig ut.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be Snickers om pakkepris på SRM fronter, custom SRM center, 2 x ED subber og 3 x klasse D blokker.
    Få han til å sette dem opp for deg og foreslå passende akustikk-tiltak etter å ha målt høyttalerne i rommet. Det er en trygg vei til vanvittig god lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Focal Electra 1027 be,ca 47.000 nye.
    Var dette du ville ha,ikke sant :-) ?
    Angående B&W 802 N,så har jeg hatt 803 N av disse.Tør påstå at disse er dyre i drift med tanke på matching.Virker nesten umulig å få tak i center og bakkanaler i denne serien.Får se på det som et lite pluss da.KRESNE på musikk og innspilling og sikkert for flinkere folk enn meg og deg.Synes de "bestemte" hva jeg skulle lytte på.Metallica på disse var en pinelse.Dire Straits var en nytelse.I korte utdrag.Jeg fikk de ikke til,sier ikke at de nødvendigvis er dårlige.
    Ja jeg ønsker å vite hvilken type høyttalere, DERE synes er BEST i deres bevissthet

Da har jeg veldig gode kandidater å velge mellom
    Og mente du at ikke alle musikk høres bra på noe så dyre og high end som 802N? Oo

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva de er verdt i form av eierglede kan ikke jeg vurdere. Imidlertid vet jeg 801N kunne kjøpes for under 50k for flere år siden, så ift markedspris høres det ikke så voldsomt rimelig ut.
    Snickers mener du at 801N som ny kostet under 50k? Oo
    Noen som vet hvor mye 802N bør koste som Ny og Brukt?
    Og er 801N bedre enn 802N?
    802N bedre enn 803D?
    B&W 802 - FINN Torget
    801N her hoster 10.000kr. meget gammelt. noe verdt å se på det?
    B&W 801 - FINN Torget
    som dere ser kan jeg egentlig bruke 200.000kr evt mer hvis det virkelig er nødvendig. Jeg kan spare. men det er ikke størrelsen på penger jeg er opptatt av, bare kvaliteten jeg er ute etter.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ønsker å vite hvilken type høyttalere, DERE synes er BEST i deres bevissthet

Da har jeg veldig gode kandidater å velge mellom
    Og mente du at ikke alle musikk høres bra på noe så dyre og high end som 802N? Oo
    Dyrere høyttalere har ofte en tendens til å gjengi det som er på platen uten å pynte på det. Så dårlig lyd inn = dårlig lyd ut.
    Beste du kan gjøre for at anlegget skal bli allsidig er å ha akustikken under kontroll, slik at du får jevn respons og riktig balanse.

802N til 55k er ikke noe røverkjøp.IMO
    Jeg har sett dem til halve prisen faktisk, selv om 30-40k kanskje er mer normalt.... Som Snickers nevner er 802D av et ganske annet kaliber.
    802N havner for min del litt mellom to stoler hva angår pris/ytelse/utseende krav til forsterkere osv. Men for all del, flere som har kjøpt seg brukte 802N og er kjempehappy med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dyrere høyttalere har ofte en tendens til å gjengi det som er på platen uten å pynte på det. Så dårlig lyd inn = dårlig lyd ut.
    Beste du kan gjøre for at anlegget skal bli allsidig er å ha akustikken under kontroll, slik at du får jevn respons og riktig balanse.

802N til 55k er ikke noe røverkjøp.IMO
    Jeg har sett dem til halve prisen faktisk, selv om 30-40k kanskje er mer normalt.... Som Snickers nevner er 802D av et ganske annet kaliber.
    802N havner for min del litt mellom to stoler hva angår pris/ytelse/utseende krav til forsterkere osv. Men for all del, flere som har kjøpt seg brukte 802N og er kjempehappy med de.
    Oh det var så bra du sa ifra. vurderte neste på å kjøpe dem

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh det var så bra du sa ifra. vurderte neste på å kjøpe dem
    Om dette er en høyttaler som matcher dine preferanser perfekt er jo ikke 55k noen upris. Normal markedspris er nok 15-20k lavere som jeg nevner.
    Men har du hørt disse før?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers mener du at 801N som ny kostet under 50k? Oo
    Noen som vet hvor mye 802N bør koste som Ny og Brukt?
    Og er 801N bedre enn 802N?
    802N bedre enn 803D?

801N her hoster 10.000kr. meget gammelt. noe verdt å se på det?
    B&W 801 - FINN Torget
    som dere ser kan jeg egentlig bruke 200.000kr evt mer hvis det virkelig er nødvendig. Jeg kan spare. men det er ikke størrelsen på penger jeg er opptatt av, bare kvaliteten jeg er ute etter.
    Først må du skille mellom seriene fra ulike tidsepoker. Vi har 800-serien, den første, så har vi 800 matrix-serien. Tror sistnevnte kom i 1986-1987 eller så. 801 Matrix kostet vel mellom 30 og 40k. Disse finnes det minst 2 versjoner av. Så på 90-tallet kom Nautilus. Tror det finnes S1 og S2-versjoner av dem også. 801 kostet ca 100k og 802 kostet ca 80k. Disse refereres det til som 801N og 802N. Disse gikk ut i 2004 mener jeg å huske. Jeg vet en som kjøpte sine 801N i 2007 for 45k, et par pene eksemplarer. Så kom altså 800D-serien. Da gikk 802 opp til ca 100k og 801 gikk opp til ca 133k. Så kom Diamond-serien i år eller på slutten av fjoråret. Da gikk 801 ut, 802 gikk opp til ca 120. 800-modellen har eksistert i hvertfall siden 90-tallet. Først som et tårn i matrix-serien, så som 800N og 800 signature, så som 800D og nå som 800 Diamond.

Og ja, 801 er vesentlig heftigere enn 802.

Men de er så langt i fra alene på markedet bare så det er sagt.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Illustrerer vel ganske godt hvilket prisfall man kan oppleve dersom man må selge hvis man ikke blir fornøyd...

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns 55k er for mye for Nautilus 802. Derimot er ikke 10k krise pris for matrix 801, men HER snakker vi høyttaler som er vanskelig å drive. Det virker som om du er veldig innstilt på B&W, og det er jo ikke nødvendigvis en uting, selv elsker jeg B&W, men det finnes veldig mye bra greier der ute, og du unner deg selv en lytterunde eller to hvis du skal bruke så mye penger.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei I bor på Vestlandet. Bergen blir vel nærmeste by for meg

...

Noen andre forslag guys? Og hva andre musikk kjøp jeg kan prøve på?
    Renaissance Audio åpner ny butikk i Bergen 2. oktober

Renaissance Audio | Facebook

--

Du kan lese deg grønn, men har du ikke praktisk erfaring med produktene som sammenlignes/omtales så er dette russisk rulett. Du komme deg ut og la ørene dine avgjøre hva de synes er best.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere av dere snakker om viktigheten med et tilpasset rom.
    Jeg holder på å bygge hus. Planlegger å spare et rom på 6x7m i andre etasjen til musikkmeditasjon.

Er det dårlig for akustikken å ha for mange store vinduer?
    Hvordan bør jeg bygge den. noen som vet? og kan anbefale meg.

Kan fortsatt rette på tegningene fra arkitekten =)

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •