Beste høytaler system 7.1 for 200.000kr??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 88
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    trådstarter burde bestille et par srm av snickers-is

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke noe erfaring med Palledium, men det er jo det ypperste fra Klipsch, og skal visst være perfeksjonert Palledium står øverst på min ønskeliste også...

Ang. kabler *hehe* så sies det vel at 10%-20% av budsjettet kan gå til kabler Da igjen kommer det jo an på om du har lyst å legge mye eksta i gode kabler, eller holder deg til det som er mer en bra nok
    Men, kabler er jo også en del av anlegget, så jeg ville ikke svidd av 200 laken på anlegg, for så å bruke kabler fra Biltema/Europris etc til 3,- m.

Ang aukustikk så må jeg si meg enig med de andre her.
    Du vil få utrolig mye igjen for en god akustikk gjennomgang i det aktuelle rommet hvor du skal ha anlegget.
    Trenger heller ikke bruke 50.000,- (alt etter budsjett og hvor mye du vil legge i de såklart), men Acoustic Tuning har løsninger for 7500,- og oppover, og kan hjelpe deg med slikt. Verdt å legge 10-20K i de akustiken hvertfall

Skal du evt ha projektor, lerret osv i de 200, eller bare anlegget? (høytalere, forforsterker, effekter etc)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dontristan
    Har du noe utstyr fra før?
    -jeg har spart 100.000 grunnen jeg ikke har investert noe fra før av xD
    I går hadde du spart 60.000, i løpet av natten har du spart ytterligere 40.000. Jeg er meget imponert, og lurer på om du har noen gode sparetips til meg?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    I går hadde du spart 60.000, i løpet av natten har du spart ytterligere 40.000. Jeg er meget imponert, og lurer på om du har noen gode sparetips til meg?
    BSU?

Men jeg ville gått for god akustikk. Rommet er alfa-omega.

Og kjøpt høyttalere som passer ypperlig til rommet. Hvor mye du må gjøre kommer ann på hvor mye du vil legge i det. Som noen sier. Et rom med elendig akustikk og et anlegg til 200k spiller ofte dårligere enn i et rom med anlegg til 50k og god akustikk.

Derfor vil det være smart å ha et rom som er "spesiallaget" for lyd.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midt oppi all akustikken må du ikke glemme at man også bør behandle rommet etter høyttaleren. Ikke bare kjøpe høyttaler til rommet. Det går begge veier.

Har man midler, bør man kjøpe den høyttaleren man vet kan gi den opplevelsen man er ute etter, for så å tilpasse rommet slik at ting faller på plass.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er virkelig amatør.. har for flrere år siden hørt hos en gammel kompis et av hans dyre anlegg til ant. 40-80.000kr og de var meget klar og ren lyd, noe jeg har lært å verdsette. vet ikke navnet på anlegget

Så mangel på detaljer i lyden er det du vil innhente?

Som noen har nevnt allerede så er Klipsch bra på mange måter, men kan for noen bli hissig i toppen. Det beste du gjør er å dra til en forhandler som har demorom hvor du kan sette deg ned med din musikk. Lytte høre og føle etter det som passer deg best. Akustikk tiltak kommer etter du har fått lydoppsettet i hjemmet. Test utstyret i de aktuelle rommene, og finne det rommet som kler oppsettet best. Nå kan du se etter bildedelen og akustikk tiltak som du kan tilpasse rommet, og plasseringen av utstyret ditt.
    AV-shop har 3D projektorer og lerret som vil være geniale til et slikt type oppsett. Du må da ta hensyn til om reciver/processor kan behandle 3D eller så må du ha 3D BD med to HDMI utganger slik at lyd og bildet kan "splittes" fra kilden hvor en kabel er til 3D bildet og andre bruke til lyd. Kan nok tenkes at en "vanlig" reciver vil være veien å gå med splitting av lyd/bildet, og som itilegg har elektronisk romtuning. Litt tidlig stadige for å gå for en 3D reciver med tanke på innkjøpspris kontra lydkvaliteter. Oppgradere senere hvis ikke dette skulle dekke behovet.

Lykke til.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste butikker med respekt for seg selv har vel noe i denne prisklassen i demo. Så man får hørt minst 5-6 ulike oppsett. Evt. mer om man orker litt reising til Göteborg/København f.eks. og gjør en fin tur ut av det. Problemet som er nevnt er at det høres så mye bedre ut i deres demo enn hjemme, dersom man ikke er heldig med akustikken og/eller gjør tiltak.

Har kjøpt meget dyrt utstyr før, for å bli skuffet av hvordan det lyder i uegnet rom. Så har jeg flyttet til et annet sted og det har blitt 10x bedre over natten

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dristet til å si at du bør prioritere å reise litt rundt fremover. Ikke lytt så veldig nøye til konkrete råd her før du har fått deg ditt eget underlag på hvordan DINE preferanser best kan tilfredstilles. En erfaring som bare en bruker her på forumet kan svare deg på, deg selv. En tur innom demorom i hifibutikker er en god begynnelse men like mye verd kan være å besøke andre likesinnede.

Prøv å definere hva som gjør at musikken blir levende for deg. Er det dynamikk, detaljering og holografi, klang-type,.... Hva vil du prioritere dersom du må gå på kompromiss med en eller flere egenskaper?

Går jeg tilbake i tid og tenker på mine søkinger etter oppgradering så har jeg fått mange aha-opplevelser ved besøk rundt omkring. Det noen anser som magi i systemet kan være en fotnote i mine preferanser og tilsvarende har jeg opplevd at mine prioriteringer ikke stemmer overens med andres smak. I tillegg endrer en ofte noe på egne preferanser over tid og etterhvert som en samler erfaring.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale 2 (3) annlegg basert på mine meninger og oppfattninger. Starter med 5.1(2)

Et jeg mener er godt til rock og film. Også bra nok til å gjengi detaljer. Jeg syntes dette spiller morsomt.: JBL LS-serie høyttalerpakke med sub | Soundgarden (pluss en sub ekstra)
    Pris: 38'000kr på tilbud.

Litt mer "allround". Samme som jeg har fra Audio Physic. Er på kjempetilbud nå også (begge høytalerpar til halv pris, center må du betale fullt for). Låter kanon, men ikke så rocket som JBL:
    FRONT: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audio Physic Scorpio 2
    CENTER: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audio Physic High End Center
    BAK: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audio Physic Sitara
    SUB: Velg hva du vil. Kanskje 2xSVS eller 4xXTZ. Tror det ville fungert greit.

Liten outsider fra B&W, CM-serien: Nydelig på stemmer og de fineste estetiske. Sjekk ut Hifiklubben om det frister.

Til å drive det: Primare SPA22 Surroundreceiver | Soundgarden

Evt en stor Denon eller H/K.
    Rotel har billige og bra effektforsterkere som passer JBL og B&W pakken. Evt Parasound til JBL. På mine AP bruker jeg Primare med stort hell.

Da er du godt under 100k, så kommer BD/CD-spiller, kabler og TV/Projektor i tillegg. Evt effektforsterker også, men det kan du få gode tips på etter du har valgt høytalere.

Geir Arne

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes for å være helt ærlig ikke det er så mye fornuft i å komme med en rekke forslag til hva trådstarter burde velge før trådstarter har bestemt seg for budsjett og rom, samt fått på plass en akustikkplan, og ikke minst, funnet ut litt av sine egne preferanser.

De nevnte klipsch sprenger jo budsjettet med nesten 50% bare på frontene, og da har han ikke en gang sub, senter, surroundkanaler, bakkanaler, forsterker og kilde. Sub er temmelig viktig på akkurat klipsch siden de ikke spiller dypbass selv.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg synes for å være helt ærlig ikke det er så mye fornuft i å komme med en rekke forslag til hva trådstarter burde velge før trådstarter har bestemt seg for budsjett og rom, samt fått på plass en akustikkplan, og ikke minst, funnet ut litt av sine egne preferanser.

De nevnte klipsch sprenger jo budsjettet med nesten 50% bare på frontene, og da har han ikke en gang sub, senter, surroundkanaler, bakkanaler, forsterker og kilde. Sub er temmelig viktig på akkurat klipsch siden de ikke spiller dypbass selv.
    Klipsch Palladium P-37f ligger på 60k veil. Sist jeg sjekket var dette 30% av 200k

Og man kan da prute litt om man kjøper en hel pakke.

Når det er sagt, så er jeg helt enig i innlegget ditt.

Akustikken er ekstremt viktig.

Jeg tror heller ikke det er særlig poeng å komme med veldig spesifikke forslag uten at godeste dontristan kommer på banen med saklig info om plasseringsalternativene og hva han EGENTLIG har penger til. Litt variable påstander her

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder pass på akustikk-tiltak osv,da jeg har ingen erfaring med dette.
    Jeg er langt fra noen ekspert ,men etter 15 år med mye handling,prøving,suksess og feiling vil jeg hvertfall tørre å komme med følgende anbefalinger :
    -Hifi huset i Asker har tonn med nytt og brukt i alle forskjellige merker og priser.Der vil det bli lettere å høre på forskjellige merker og konstruksjoner.
    -Start med et sett stereo-høyttalere..liker du det i stereo vil du lettere like det i 7,1.
    -Kjøp gjerne brukt.Optimalt sett bør du da kjøpe ting/merker som er lettere å få solgt igjen.På mine eks B&W 803 N,Meridian 557 effektforsterker og SVS PC12NSD tjente jeg på samtlige handler i forhold til det jeg gav selv.
    -Han jeg byttet høyttalere med fra B&W-ene til Monitor Audio-ene er overlykkelig over byttet.Det samme er jeg.Begge var mer heldige med smak,rom og matching av utstyr.Det vil derfor bli vanskelig å komme med en konkret anbefaling som du liker.MA-ene er de minste og billigste jeg har hatt på 15 år og er også mest fornøyd med de.
    -En kompis av meg hadde samme høyttalere som meg en gang (Focal Electra 946).Han brukte en billig receiver med en "billig" 2x100 watts effektforsterker.Jeg hadde en 2x500 watts effektforsterker til 50.000,dyr receiver og bedre kabler og kilde.Innrømte det aldri den gangen siden det var tungt å svelge,men fy f... så mye bedre hans oppsett låt .Rom og match blir jo svære utslag.Så hjemlån evt bytteavtale vil bli viktig for å bli fornøyd med et så dyrt anlegg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koster vel ikke p39 200k? Sist jeg sjekka fikk man de for 130? P37 er under 100 mens p17 er på 30. Sikler på sistnevnte
    Enig med kokken.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste palladium-pakka på Klipsch sin hjemmeside inneholder P39 som fronter. Trådstarter redegjør for at hans budsjett først og fremst er 100 000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    jeg bare glemmer tanken å spare til ny bil >.<

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

hei mye rett du sier der. men jeg har desverre ikke all verdens tid og tålmodighet T_T
    Har ventet i 20 år på å få et super anlegg, da. Da er det vanskelig å vente mer når jeg endelig har råd hvis dere skjønner.. Drar fram og tilbake til shoppen og hører på foreskjellig anlegg er mye tidskrevende for meg. Bor 4 timer fra nærmeste ''storby''..
    Liker shortcuts jeg..
    Jeg har forstått at akustikk er viktig, men jeg tenker etter hvert kan jeg leie en ing. for å tilpasset rommet. Foreløpig går jeg får maks anlegg ^^

Så kom med navn pls! Klare ikke holde fingre fra å klikke kjøp på BM 802. Noe bedre nne det???

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal alt være butikknytt, eller kanskje noe fra bruktbørsen?

A.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med mitt Audiovector Signature oppsett. Den nye S serien med S3 front, 2 par S1 til bak side, og SC senter kommer på 74k veil.

Er ikke så mange steder disse føres, så du blir avhengig av tilgjengelig butikk.

http://www.audiovector.com/s-seriesbrochure.pdf
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei mye rett du sier der. men jeg har desverre ikke all verdens tid og tålmodighet T_T
    Har ventet i 20 år på å få et super anlegg, da. Da er det vanskelig å vente mer når jeg endelig har råd hvis dere skjønner.. Drar fram og tilbake til shoppen og hører på foreskjellig anlegg er mye tidskrevende for meg. Bor 4 timer fra nærmeste ''storby''..
    Liker shortcuts jeg..
    Jeg har forstått at akustikk er viktig, men jeg tenker etter hvert kan jeg leie en ing. for å tilpasset rommet. Foreløpig går jeg får maks anlegg ^^

Så kom med navn pls! Klare ikke holde fingre fra å klikke kjøp på BM 802. Noe bedre nne det???
    Jeg ville med utgangspunktet som blir beskrevet, kanskje prøvd med en slagplan hvor et vanlig stereo-oppsett ble handlet inn først, men med prosessorinngang slik at oppsettet kan suppleres med receiver og de resterende kanaler når man har funnet sin greie. Hvis vi tenker at det kjøpes inn en bra integrert, signalkilde og hovedhøyttaler + 2 subwoofere til max. 150kkr, så har man iht. budsjett 50kkr til å supplere med receiver, center og bakhøyttalere senere. Altså et anlegg som først og fremst skaffes for å tilfredsstille på musikk, men med ytelse som også duger til film når det utvides.

Mine 2 cent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg så B&W 802 til 55.000kr brukt. Bør jeg kjøpe dem eller B&W 802D?
    er det noen forskjell og hvem er bedre?? HJELP!

Eller bør jeg velge Vienna Beethoven concert grand enn B&W 802? Hvem gir meg best lyd??

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •