Hvilken er Beste fronthøytalere til 20.000kr og subwoofer til 15.000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal, men før du gjør noe som helst så MÅ du rundt å høre på høyttalere. Hørte her på forumet og diverse tester at Vienna Acoustics lager utrolig gode høyttalere, som spiller veldig godt i følge enkelte her på forumet. I tillegg har vi Tannoy, PSB, JBL, B&W, og Dali. Sistnevnte liker jeg veldig godt forøvrig, har en Dali Ikon 6 mk2 hjemme på rommet, men med ditt budsjett så ville jeg nok tatt en lytt på Dali Menter 6 Limited Edition til litt over 20k. Også ville jeg nok ikke kombinert det med noe forsterkeri fra Hifiklubben uansett, hadde vell gått for en Hegel effekt, med en receiver med Pre-out. Til mitt bruk fungerer NAD forsterkeren 375BEE, men du trenger nok noe sterkere, og jo sterkere de er, jo bedre kontrollerer de elementene, bedre med en for sterk, enn en for svak forsterker. Lyd og Bilde bruker blant annet Hegel effekt som sin referanseforsterker, hvis jeg ikke husker helt feil.

Uansett, husk å bruke god tid på dette, for det er veldig gøy å dra rundt å lytte, spesielt når du planlegger å legge så mye i det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk alle samme som har bidratt med å hjelpe meg. kjempe hyggelige mennesker dere er.

etter lest gjennom alle og sett mer inn på dette, blir jeg usikker på disse mid-end høytalerne

Håper på flere gode ideer og råd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dette bli dedikert kino med tilhørende akustikktiltak og ombygging/tilpasning av rommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg ha ventet med Klipsch til MK 2 versjonene kommer, ikke lenge til. Spennende og høre de nye RF7 feks. Litt dyrere ja men tilbudene kommer sikkert haglende etterhvert og da tror jeg personlig 20 k kan holde.

Av elektronikk hadde jeg sett meg rundt etter brukt mcintosh enten her eller på hifisentralen. Ellers er Parasound og andre forsterkere med mørk eller nøytral klang tingen.

Kan også skrive under på at Monitor Audio er et fantastisk høytalermerke. Har selv hørt de nye PL og de var enromt bra men koster så klart. Sjekk evnt ut GS 60. Spørsmålet blir til slutt hva du har av preferanser så dra og lytt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Personlig ville jeg ha ventet med Klipsch til MK 2 versjonene kommer, ikke lenge til. Spennende og høre de nye RF7 feks. Litt dyrere ja men tilbudene kommer sikkert haglende etterhvert og da tror jeg personlig 20 k kan holde.

Av elektronikk hadde jeg sett meg rundt etter brukt mcintosh enten her eller på hifisentralen. Ellers er Parasound og andre forsterkere med mørk eller nøytral klang tingen.

Kan også skrive under på at Monitor Audio er et fantastisk høytalermerke. Har selv hørt de nye PL og de var enromt bra men koster så klart. Sjekk evnt ut GS 60. Spørsmålet blir til slutt hva du har av preferanser så dra og lytt.

Mye info tyder på at mk2 versjonene blir mindre rå og tøffe i lydbildet, ryktene vil ha det til at disse blir litt
    Snillere i lydbildet, hornet er roligere, m
    Og at de er noe mer balansert. Skal man tro ryktene hadde jeg personlig hoppet på de gode klipsch prisene og handlet nå. Dog blir
    Det veldig spennende
    Når de første skikkelige testene av spes rf7 mk2 og gjerne
    Sammenignet mot mk1 og rf83.. Spennende blir det hvertfall!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •