Kobling av to effektforsterkere til høyttalere, uten biamping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling av to effektforsterkere til høyttalere, uten biamping

Jeg har nå høyttalere med mulighet for biamping (altså 4 kabelinnganger bak). Koblet til disse har jeg to effektforsterker (Vincent 331).

Det jeg lurer på nå er; dersom jeg hadde kjøpt høyttalere UTEN mulighet til biamping, hvordan kan jeg da få utnyttet begge effektforsterkerne? Eller lar ikke dette seg gjøre? Har tenkt jeg evnt. kan koble dem som monoforsterkere, på en eller annen måte?

Takker for innspill :-)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Jeg har nå høyttalere med mulighet for biamping (altså 4 kabelinnganger bak). Koblet til disse har jeg to effektforsterker (Vincent 331).

Det jeg lurer på nå er; dersom jeg hadde kjøpt høyttalere UTEN mulighet til biamping, hvordan kan jeg da få utnyttet begge effektforsterkerne? Eller lar ikke dette seg gjøre? Har tenkt jeg evnt. kan koble dem som monoforsterkere, på en eller annen måte?

Takker for innspill :-)
    noen effektforsterkere har mulighet for noe som heter brokobling, dvs, du kobler sammen begge kanalene på forsterkeren, og bruker den som monoblokk. har dine effektforsterkere mulighet for det, kan du bruke en effektforsterker på hver høytaler. om de ikke har mulighet for det, kan du ikke bruke begge to, om ikke høytalerene har mulighet for biamping.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fant denne
    Can you run a Vincent SP-331 Amp in Bridged Mode? - AudioKarma.org Home Audio Stereo Discussion Forums

Så da er det kanskje uaktuelt å brokoble? Hadde en Rotel effekt en gang. Denne hadde en bryter bak til brokobling. Det har ikke Vincenten min...

Noen flere forslag, eller er det bare å skrinlegge dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •